Coraz większą popularność zyskują aplikacje zakupowe, W przypadku klientów Allegro około połowa zakupów jest dokonywana właśnie poprzez aplikację.
Ponad 1/4 badanych deklaruje, że w ciągu ostatniego roku zmieniły się czynniki, które biorą pod uwagę podczas zakupów online. Częściej są to kobiety (32%) niż mężczyźni (25%). Zmieniający się rynek i dynamiczna sytuacja ekonomiczna to czynniki, które wpływają na preferencje konsumentów.
Najważniejszymi aspektami podczas zakupów online są:
Na znaczeniu straciły zaś m.in. wygląd i funkcjonalność strony czy marka produktów. Kluczowym czynnikiem podczas porównywania ofert w internecie jest cena produktu (82%). Wśród osób, które w ciągu ostatnich 12 miesięcy zrobiły zakupy na Allegro, aż 85% zwraca uwagę na specjalne oznaczenia ofert, a ponad połowa podkreśla, że mają one wpływ na ich decyzje zakupowe.
Biorąc pod uwagę przedziały cenowe: