Resibo: 5 trendów istotnych dla rynku kosmetyków w roku 2022

Resibo: 5 trendów istotnych dla rynku kosmetyków w roku 2022

Na rynku kosmetycznym obserwujemy trendy, które nie tylko mają szansę przysłużyć się naszej skórze, ale także środowisku, równouprawnieniu i świadomości konsumenckiej.

Warto przyjrzeć się bliżej tym, które mogą zmienić postrzeganie kosmetyków w najbliższym roku.

Transparentność

Skład kosmetyków jest zazwyczaj schowany z tyłu opakowania i trudno na jego podstawie zrozumieć, jakie są kluczowe składniki aktywne. Coraz większa konkurencja w branży oraz rosnąca świadomość konsumentów sprawiają jednak, że to zaczyna się zmieniać. Jednym ze zwiastunów tego trendu była w tym roku zmiana opakowań polskiej marki Resibo, na których frontach pojawiły się składniki aktywne. W 2022 roku możemy spodziewać się dalszej i większej transparentności marek.

Rola społeczna

Marki kosmetyczne coraz częściej angażują się w działania etyczne związane m.in. z ruchem body positive czy prawami kobiet oraz podejmują współpracę z fundacjami. Wiele z nich na swoich kanałach social media tworzy przestrzeń kobiecej solidarności i wzajemnego wsparcia, zdecydowanie wykraczającą poza świat wyborów konsumenckich. Dosyć mocno liczy się także przekaz komunikacyjny, w którym to firmy zachęcają do zaakceptowania własnego wyglądu. Dzięki sprawnej komunikacji, marki mają dziś znacznie większe możliwości niż tradycyjne instytucje społeczne realizujące cele etyczne. W kolejnym roku ta rola powinna być jeszcze mocniej zaakcentowana.

Mniej minimalizmu

Konsumenci lubią otaczać się sztuką użytkową i czerpią z niej przyjemność. I to niezależnie od tego, czy mowa o meblach czy opakowaniach produktów. Do tej pory kosmetyki do pielęgnacji skóry charakteryzował jednak oszczędny design opakowań. Stało za tym przekonanie, że najlepiej ze zdrową skórą kojarzy się minimalizm. Widzimy, że zaczyna się to zmieniać. Marki decydują się na współpracę z ilustratorami, którzy tworzą dla nich niepowtarzalne projekty, inspirowane tożsamością brandu, a także składem i właściwościami kosmetyków. W nadchodzącym roku można spodziewać się zdecydowanie więcej atrakcyjnych pod względem wizualnym opakowań kosmetyków do pielęgnacji skóry.

Więcej ekologii

Z roku na rok polski rynek kosmetyków naturalnych coraz bardziej się rozrasta. Marki przywiązują uwagę nie tylko do tego, by skład ich kosmetyków był naturalny i czytelny dla klienta, ale również, by użyte surowce pochodziły z odpowiedzialnych źródeł. Coraz mocniej stawia się też na ekologiczne opakowania, w tym szklane czy aluminiowe, a także wyprodukowane z tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu. Prym w tej materii wiodą chociażby tworzywa HDPE czy PCR.

Certyfikaty zyskają na znaczeniu

Coraz więcej marek chwali się naturalnym i wegańskim składem. Jednocześnie rośnie świadomość konsumentów, że tego typu deklaracje powinny być potwierdzone odpowiednimi certyfikatami. Z pewnością to przełoży się na jeszcze mocniejsze akcentowanie posiadania takich certyfikatów jak Vegan Society, Cruelty Free and Vegan czy Ecocert – te symbole są potwierdzeniem konkretnych działań marki, które przyczyniają się do ochrony środowiska.

– Wartości takie jak transparentność, naturalność czy równość wyznaczą rozwój rynku kosmetycznego na najbliższe dekady – mówi Ewelina Kwit-Betlej, twórczyni marki Resibo. – Trudno już dziś wyobrazić sobie jakąkolwiek istotną zmianę bez podążania w kierunku rozwiązań ekologicznych, wspierania samoakceptacji konsumentów i odpowiadania na rosnącą potrzebę wiedzy na temat składu.

# Newsy producenci
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi