Resibo zmienia się z myślą o ekologii i rosnącej świadomości konsumentów

Resibo zmienia się z myślą o ekologii i rosnącej świadomości konsumentów

Resibo, polska marka kosmetyków naturalnych, przeszła właśnie rebranding.

Jego wynikiem są nie tylko zmiany graficzne, ale przede wszystkim zaproponowanie nowych standardów, jeśli chodzi o ekologiczne opakowania i transparentność marki.

Więcej ekologii

Resibo powstało w 2014 roku z potrzeby chwili. Założycielka marki, Ewelina Kwit-Betlej, pierwszy kosmetyk stworzyła metodą prób i błędów, mieszając aż 60 różnych olejów w 300 różnych formułach. Rezultatem podzieliła się z przyjaciółkami. Kiedy go zużyły, wróciły po więcej.

– Od samego początku jednym z filarów naszej marki jest naturalność – mówi Ewelina Kwit-Betlej. – Dzięki recepturom opartym o naturalną moc roślin i zaawansowanej technologii tworzymy kosmetyki, które dbają o wszystkie potrzeby skóry, są w 100% wegańskie i w co najmniej 94% stworzone ze składników naturalnych. Promujemy też zachowania ekologiczne wśród naszej społeczności.

Marka pozyskuje składniki tylko z odpowiedzialnych źródeł i mocno stawia na ekologiczne opakowania, szczególnie szklane. W ramach rebrandingu plastikowe tubki zostały zamienione aluminiowymi lub wyprodukowanymi z tworzywa PCR, pochodzącego z recyklingu odpadów z gospodarstw domowych i mogącego się pochwalić znacznie niższym śladem węglowym niż standardowe opakowania z tworzyw sztucznych.

– Już od ponad dwóch lat staramy się, aby każdy nowy kosmetyk pojawiał się w ekologicznym opakowaniu. W ciągu najbliższych 5 lat planujemy ograniczyć zużycie plastiku o 10 ton, a w ciągu 10 lat zmniejszyć zużycie papieru aż o 20 ton – dodaje Ewelina Kwit-Betlej. – Myśląc o przyszłości naszej planety, krok po kroku tworzymy markę kosmetyczną, która odpowiada na wyzwania naszych czasów.


Krok w stronę przyszłości rynku kosmetycznego

Kluczowym filarem etycznym Resibo jest zaufanie. Firma od początku stawia na transparentność w kwestii składu, a teraz poszła w tym aspekcie o krok dalej. Po rebrandingu na froncie opakowań pojawiły się główne składniki aktywne. To z jednej strony wyjście naprzeciw rosnącej potrzebie świadomości konsumentów, z drugiej – zwrócenie uwagi na kluczowy wymiar skuteczności, jakim jest przemyślany i poprzedzony niezliczonymi testami dobór składników.

Jedną z najbardziej widocznych zmian na opakowaniach są też nowe, inspirowane malarstwem motywy graficzne. Punktem wyjścia dla ich stworzenia było założenie, że konsumenci lubią otaczać się sztuką użytkową i czerpią z niej przyjemność, niezależnie od tego, czy mowa o meblach czy opakowaniach kosmetyków. Równolegle pojawiło się też więcej motywów cielesnych, w tym takich, które dekonstruują sztucznie wykreowane kanony piękna i wspierają samoakceptację. Nie zabrakło wreszcie zabawy formą, która pozwala luźniej potraktować pielęgnację – aby ta nie kojarzyła się z przykrym obowiązkiem, ale była wyczekiwanym momentem w ciągu dnia.

– Wartości etyczne, takie jak transparentność, wyznaczą rozwój rynku kosmetycznego na najbliższe dekady – dodaje Ewelina Kwit-Betlej. – Nie zawsze trzeba je komunikować w sposób poważny, ale trudno już dziś wyobrazić sobie jakąkolwiek istotną zmianę bez podążania w kierunku rozwiązań ekologicznych, wspierania samoakceptacji konsumentów i odpowiadania na rosnącą potrzebę wiedzy na temat składu. 

 

# Newsy producenci
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi