Heinz-Glas z nowym produktem. Carbon Footprint Tool precyzyjnie określa ślad węglowy

Heinz-Glas z nowym produktem. Carbon Footprint Tool precyzyjnie określa ślad węglowy

Grupa HEINZ-GLAS, producent opakowań, może dokładnie obliczyć emisję gazów cieplarnianych generowanych przez jej produkty poprzez nowe narzędzie obliczeniowe zweryfikowane zgodnie z normami ISO.

Ta innowacja to Product Carbon Footprint Tool.

Jak duży jest na przykład ślad węglowy butelki? Ile gazów cieplarnianych jest generowanych w związku z tym opakowaniem w całym łańcuchu wartości? Podczas gdy inni producenci mogą podać tylko przybliżone szacunki, Grupa HEINZ-GLAS jest w stanie podać dokładne informacje: obliczone z dokładnością do grama i to w zaledwie pięć minut. HEINZ-GLAS jest pierwszym producentem szkła na świecie, który opracował do tego narzędzie PCF. Wymagało to dużego nakładu pracy, ale niezależna weryfikacja przeprowadzona przez TÜV SÜD stanowi najlepszą rekomendację wiarygodności danych pozyskiwanych dzięki narzędziu.

Zrównoważenie to nie modne hasło, ale realne działania podejmowane przez firmę

- Jesteśmy liderem, jeśli chodzi o zrównoważony rozwój i nie boimy się tego pokazać! - mówi z przekonaniem Carletta Heinz, CEO i właścicielka. - Widać to w historii naszej firmy, która sięga 401 lat wstecz. W 1971 roku mój dziadek zbudował pierwszy piec elektryczny w Europie. Od 2016 r. korzystamy z energii elektrycznej pochodzącej z certyfikowanych, odnawialnych źródeł we wszystkich niemieckich lokalizacjach, a od 2019 r. w zakładach w Polsce i Peru. W 2021 r. osiągnęliśmy 50% poziom odzysku szkła z recyklingu. Teraz ulepszamy naszą strategię zrównoważonego rozwoju za pomocą narzędzia PCF, które sami opracowaliśmy. To ważny kamień milowy w naszej pracy, jesteśmy coraz lepsi – dodaje.

Thomas Eidloth, który jest odpowiedzialny za zrównoważony rozwój w HEINZ-GLAS, mówi, że stworzenie precyzyjnego i wiarygodnego narzędzia pomiarowego było poważnym wyzwaniem: - Opracowanie go zajęło trzy lata naprawdę ciężkiej pracy. Jego koleżanka Elisa Trebes, która nadzoruje realizację projektu, dodaje: - Trzeba było zebrać nieskończoną ilość danych. Nie tylko na temat tego, ile energii zużywa się bezpośrednio w produkcji lub transporcie, ale także na temat wszystkich emisji w całej firmie. Na przykład, czy pracownicy podróżują do pracy autobusem czy samochodem? Albo ile energii elektrycznej zużywa się w biurach? Wszystkie te dane są aktualizowane co roku. Oprócz konieczności gromadzenia danych zgodnie ze ścisłymi zasadami, konieczne było opracowanie metodologii wspomaganej informatycznie w celu dokładnego zestawienia ogromnej liczby wskaźników przed ostatecznym rozbiciem ich na jeden gram produktu.

Weryfikację tego typu narzędzia obliczeniowego przeprowadziła grupa doświadczonych ekspertów z TÜV SÜD Industrie Service GmbH. Proces ten został zakończony we wrześniu 2022 r. pomyślną weryfikacją, potwierdzoną zgodnością z wymogami normy DIN EN ISO 14067:2019.

- Narzędzie PCF po raz kolejny pokazuje, jak ważny jest dla HEINZ-GLAS zrównoważony rozwój - podkreśla Eidloth. Pozwala dać klientom proste, ale ważne narzędzie do podejmowania decyzji, które ostatecznie skutkuje bardziej świadomym obchodzeniem się z zasobami i środowiskiem. - Na przykład, jeśli pokażę klientowi dwadzieścia możliwych wersji produktu w symulatorze i obliczę, jak zrównoważony jest każdy indywidualny produkt, może wybrać on produkt, który waży mniej lub ma większą ilość szkła pochodzącego z recyklingu. Narzędzie PCF poprowadzi klientów w kierunku większej ochrony środowiska! – podumowuje.

# Newsy producenci
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi