MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Rossmann i długo długo nic... Ranking sieci handlowych wg Listonic.
Rossmann i długo długo nic... Ranking sieci handlowych wg Listonic.

Czyżbyśmy doszli do momentu, że myślisz drogeria i automatycznie kojarzysz ją z siecią z czerownym logo? Na to mogłyby wskazywać wyniki z raportu firmy Listionic.

Rok 2016 przyniósł umocnienie pozycji najpopularniejszych sklepów. Praktycznie co trzecie wyście po produkty spożywcze jest realizowane w Biedronce, co drugie zakupy dla domu to Ikea, natomiast wśród drogerii króluje Rossmann: 9 na 10 razy kupujemy w sklepach tej sieci.

W kategorii Drogerie pierwsze miejsce z dużą przewagą nad konkurentami przypada sieci Rossmann. Na pozycji numer dwa jest Super-Pharm, trzecie miejsce zajmuje Hebe, a czwarte Drogerie Natura.


Pozycja lidera już chyba nikogo w branży nie dziwi, zważywszy na zasięg sieci, jej utożsamienie w świadomości konsumentów z niskimi cenami oraz szerokość oferty - nie tylko kosmetycznej (chemia gospodarcza, wysposażenie domu, odzież i dodatki, żywność, wina, etc.). Super-Pharm jest pozytywnie odbierany dzięki konceptowi drogerii połączonej z apteką. W Hebe - oprócz tradycyjnych kosmetyków - na półkach widoczny jest szeroki wybór dermokosmetyków. Sieć ta  doceniana jest też za fachowe podejście personelu, intuicyjną nawigację w obrębie sklepu, dobry merchansidsing i usługi typu makijaż (w konkurencyjnych do salonów kosmetycznych cenach).

Ranking jest opracowany na podstawie ponad 100 000 deklaracji, dotyczących miejsca, gdzie planuje się realizację zakupów. Zaprezentowane zestawienia powstały na podstawie informacji zgromadzonych na listach zakupów Listonic. Z powodu specyfiki tworzenia list zakupów ranking skupia się na sieciach handlowych, gdzie konsumenci planują robić większe, rodzinne zakupy. W rankingu nie pojawiają się sieci lokalnych sklepów takich jak np. Żabka czy Małpka, bo tam zakupy realizowane są zazwyczaj bez wykorzystania list zakupowych. Część użytkowników zapisuje, gdzie planują zrobić swoje zakupy poprzez nadanie liście zakupów nazwy: " kupić w hebe”, “biedronka”, “w Ikei”.

 

To tak na marginesie - co zatem może prywatnym drogeriom pozwalać konkurować z silnymi graczami? Na pewno szansą jest dobra umowa franczyzowa, bo dzięki obecności w sieci można uzyskać lepsze ceny na wiele oferowanych produktów. Przewagą może być nieco inaczej skrojona oferta: więcej marek niszowych, zbudowanie półkowego portfolio dopasowanego do profilu klientów. Dla konsumentów znaczenie ma także dogodna lokalizacja i wygoda zakupów (szerokie przejścia między regałami, dobre oświetlenie, czytelne oznaczenia działów, cen i... bliskość parkingu). Nie można zapomnieć o przyjaznej atmosferze zakupów i dobrym doradztwie - zaangażowany i kompetentny personel jest dziś szczególnie ważny, bo zaufanie i lojalność budują relacje międzyludzkie. Koniecznością jest także, by być blisko klientów także on-line, do czego przydają się media społecznościowe. Na pewno też przed organizatorami sieci jest ciągle spore wyzwanie, by pracować całościowo nad marketingiem sieci, rozpoznawalnością swojej marki i jej pozycjonowaniem. Łatwo nie jest, ale handel to w ogóle trudny kawałek chleba i zadanie dla odważnych;-)

# Newsy handel
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!