Jurorzy komentują - Anna Orłowska: Kosmetyki moja miłość

Jurorzy komentują - Anna Orłowska: Kosmetyki moja miłość

Kosmetyki to naprawdę moja wielka miłość. Kto mnie zna bliżej, wie, że nawet na malutkiej greckiej wyspie znajdę miejscowy sklepik z lokalnymi miksturami i wielce pożądanymi przez lokalnych mieszkańców kosmetykami z zagranicy.

Podczas takich wizyt - nie raz i nie dwa - wpadały mi w ręce kosmetyki znanych polskich producentów. To miłe uczucie, bo jestem patriotką. W Love Cosmetics Awards również co roku jestem pod wrażeniem polskich marek - tych z dłuższym i krótszym stażem. Naprawdę wiele produktów Made in Poland to moje ukochane kosmetyki, choć oczywiście lubię również różne marki globalne. Tym większy szacun, że polskim firmom udało się przebić na rynku z tak silną międzynarodową konkurencją!

Moda to kolejny ważny punkt moich przemyśleń. Większość firm kosmetycznych kieruje się trendami. W swoim wieloletnim doświadczeniu widziałam już boom arganowy, aloesowy, konopny, ceramidowy, liposomowy, smoczą krew, śluz ślimaka. W tym roku to retinol i witamina C były najsilniej reprezentowane w pielęgnacji. Mówię były, bo zapewne na kosmetycznym horyzoncie czai się coś nowego, co za chwilę będzie kolejnym składnikowym hitem. I o czym będzie głośno na socialach kosmetycznych!

Social media dają firmom kosmetycznym narzędzie do komunikacji z potencjalnymi klientami, ale jednocześnie, stały się też orężem do niekoniecznie profesjonalnych porad rozmaitych influencerek i influencerów. Niesie to za sobą tak wiele problematycznych skutków ubocznych, a na końcu tej drogi - niestety - jest zagubiona konsumentka. Kto pamięta te czasy, gdy w Izis lub Praktycznej Pani doświadczona kosmetyczka dobierała ze znacznie skromniejszej oferty jakąś sensowną pielęgnację domową? Co się stało? Dziś konsumenci częściej ulegają rekomendacjom, które nie mają zbyt wiele wspólnego z fachową wiedzą, bo łatwo się ogłosić kosmetycznym guru. Albo ulegają rekomendacjom celebrytek, choć te najczęściej nie są niczym innym jak akcją promocyjną takiej czy innej marki.

Ale wracając do Love Cosmetics Awards – stawiam na hasło „Moc” - współczesne kosmetyki mają ogromną moc działania. Są po prostu świetne! Technologie rodem z NASA, patenty naukowe, zaawansowana biotechnologia... Naprawdę doceniam ciężką pracę otwartych kosmetycznych umysłów, którzy tworzą genialne formulacje, a potem zamykają je w małym pudełeczku, dającym komfort skórze i nadzieję, że się wolniej i ładniej się zestarzejemy.

W biznesie kosmetycznym duże znaczenie ma zawsze ciekawość konsumenta – każdy ma swoje ulubione kosmetyki czy marki, więc jest ciekawy/a, co nowego wypuściła na rynek dana firma…. Sama widzę że padam ofiarą „ciekawskości”, bo pisząc to słowo, myślami jestem w kolejnej edycji Love Cosmetics Awards! Już czuję się zaintrygowana, czym zaskoczą nas producenci, co będzie trendem lub modą, jak będzie ewoluować trend eko-kosmetyków i jakimi informacjami kusić będą nas producenci - czytanie etykiet i informacji o produktach bywa odkrywcze, zastanawiające, szokujące, a czasami zabawne!

Na końcu chciałabym przywrócić raz jeszcze szacunek dla eksperckości. Cieszę się, że mam w swoim otoczeniu ekspertkę-kosmetolożkę, która zna moje ciało od 20 lat. Pomaga mi w doborze właściwej pielęgnacji i rozwiewa złudzenia, gdy jej zdaniem coś nie jest dla mnie lub jest tylko marketingową wydmuszką, choćby i supermodną. Byłoby idealnie gdyby większość konsumentów mogła polegać na sprawdzonych osobach, sprawdzonych markach, czuć, że w razie potrzeby mogą zadzwonić do swojego (kosmetycznego) Saula! Na pewno byłoby mniej rozczarowań i poligonu pielęgnacyjnych czy makijażowych błędów.

Moje wyróżnienia tegoroczne wędrują do eksperckich marek: Lumene, Paese, Affect, Asoa, Lami Cosmetics, Yonelle, Dr Irena Eris, Collistar, MAC, Veracova Paris, Mary Kay, Nuxe, Mia Calnea, Medestelle, nuSkin, Bandi, Arkana i Monat.

Anna Orłowska, znana polska make-up artist, dziennikarka urodowa, fanka eksperckiego podejścia do tematów pielęgnacji i makijażu.
# LOVE COSMETICS AWARDS
loki joanna

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi