Luare - na rynku debiutuje właśnie pierwsza polska luksusowa marka do pielęgnacji włosów

Luare - na rynku debiutuje właśnie pierwsza polska luksusowa marka do pielęgnacji włosów

Luãre otwiera nowy rozdział w polskim segmencie hair care, wprowadzając produkty o czystych składach oraz ręcznie wykonane akcesoria, które zaspokoją potrzeby najbardziej wymagających konsumentów.

Marka, inspirowana koncepcją kapsułowej garderoby, łączy luksusową jakość z minimalistycznym podejściem, redefiniując pielęgnację włosów i odpowiadając na dynamicznie rosnące zainteresowanie kosmetykami premium. 

Luksusowy segment na fali wznoszącej

Według danych Expert Market Research, globalny rynek produktów do pielęgnacji włosów osiągnął w 2024 roku wartość 112,57 miliarda dolarów i rośnie w tempie 3,1-5,3% rocznie. Coraz większa popularność produktów naturalnych oraz rosnąca świadomość zdrowia skóry głowy znacząco przyczyniają się do wzrostu tego segmentu.

W Europie sprzedaż luksusowych kosmetyków do pielęgnacji włosów wzrosła o 15% w pierwszym półroczu 2024 roku, jak wynika z raportu Circana. Polska dynamicznie rozwija swoją pozycję na rynku globalnym. W 2023 roku wartość eksportu kosmetyków z Polski wyniosła aż 5,7 miliarda euro, co plasuje nas na 5. miejscu w UE i 9. na świecie. Wzrostowy trend wskazuje, że polskie marki zyskują coraz większe uznanie dzięki jakości i innowacyjności swoich produktów. Ta tendencja ma się utrzymywać, co otwiera kolejne możliwości dla innowacyjnych marek, takich jak Luãre.

Nowoczesny luksus: minimslizm, świadomość ekologiczna, rzemiosło i precyzja

Misją Luãre jest redefinicja podejścia do pielęgnacji włosów - ułatwienie nawigacji i uproszczenie codziennych wyborów oraz przekształcenie funkcjonalnej rutyny w przyjemny, kompleksowy rytuał, który zadba o kondycję włosów oraz skóry głowy na dłużej. Jednym z celów jest także redefinicja samej kategorii akcesoriów do włosów, z których ogromna większość jest obecnie wytwarzana z plastiku w taśmowym, zautomatyzowanym procesie. 

- Luãre to kapsułowa garderoba dla włosów — mniej produktów, ale za to o najwyższej jakości, o czystych, luksusowych składach, które doskonale się uzupełniają. Jak kaszmirowy sweter czy ponadczasowa, wełniana marynarka – ale w pielęgnacji włosów. Zamiast skupiać się na chwilowych efektach, myślimy bardziej ponadczasowo – chcemy wspierać zdrowie włosów na dłużej, oferując holistyczne, harmonijne doświadczenie — mówi Monika Frydrych, założycielka Luare, wcześniej związana z gigantami branży beauty, fashion i e-commerce: L’Oréal, Douglas, Coty oraz Zalando. 

Grzebień, którego stworzenie zajmuje 30 dni

Kosmetyki Luãre są uzupełnione ponadczasowymi akcesoriami do włosów, tworzonymi ręcznie w Szwajcarii i Francji, w manufakturach z ponad 70-letnią tradycją. Każdy element kolekcji powstaje z najwyższej jakości włoskiego acetatu celulozy - materiału pozyskiwanego z pulpy drzewnej i kwiatów bawełny - w precyzyjnym, czasochłonnym procesie. Stworzenie jednego grzebienia zajmuje aż 30 dni, co podkreśla nie tylko wyjątkową dbałość o detale, ale także niepowtarzalny charakter i jakość każdego egzemplarza.

- Mówi się, że “handmade is the new luxury”. W naszym codziennym życiu jesteśmy przytłoczeni masową produkcją. Dlatego Luare to zupełnie nowy rozdział akcesoriów do włosów — celebrujemy sztukę i jakość, jakie niosą ręcznie wykonane przedmioty, tworząc rzeczy, które przetrwają próbę czasu” — mówi Monika Frydrych, założycielka marki.

Pierwsza kolekcja Luãre

Pierwsza kolekcja marki składa się trzech kosmetyków oraz ośmiu ponadczasowych akcesoriów do włosów: grzebieni, spinek, klamr i jedwabnych gumek. Wszystkie produkty

Produkty Luãre wyróżniają się minimalistycznym wyglądem inspirowanym organicznymi kształtami portugalskiego wybrzeża. Miękkie załamania fal, kształt niesionych przez wiatr wydm, faktura piasku i skał oraz stonowane kolory natury znalazły odzwierciedlenie w estetyce i komunikacji marki oraz w jej opakowaniach, które z pewnością będą wyróżniać się na łazienkowej półce.

Zaangażowanie społeczności w tworzenie produktów

Tworzenie produktów Luãre to proces, w którym społeczność odegrała kluczową rolę. Marka od początku swojego istnienia postawiła na współpracę z klientami wierząc, że tylko wspólnie można stworzyć coś naprawdę wyjątkowego. W ciągu pracy nad marką zebrano blisko 1500 opinii od osób, które aktywnie uczestniczyły w badaniach poprzez ankiety i interakcje na mediach społecznościowych. Ich sugestie, pytania i uwagi były podstawą do finalnego kształtu marki – od wyboru produktów, zapachu i opakowań po design i kolorystykę.

- Luãre to marka, która stawia na siłę społeczności. Nasze produkty powstają nie tylko dzięki pracy specjalistów, ale także z inspiracji i informacji zwrotnej od osób, które dzielą się z nami swoimi doświadczeniami. Dzięki tej współpracy każdy produkt jest lepszy, bo tworzony z myślą o prawdziwych potrzebach klientów – mówi Monika Frydrych, założycielka Luãre.

Dwa pytania na start:

WirtualneKosmetyki.pl: Co jest dla Ciebie, założycielki nowej marki, core pointem, celem, który chcesz zrealizować?

Monika Frydrych: Celem Luãre jest stworzenie ponadczasowej garderoby kapsułowej dla włosów - najwyższej jakości, multifunkcyjnych produktów i akcesoriów które wzajemnie się uzupełniają. Jak kaszmirowy sweter albo idealnie skrojona, wełniana marynarka - ale dla włosów. Chcę tworzyć produkty i holistyczne doświadczenia, które wpisują się w codzienne życie współczesnej kobiety, ceniącej zarówno funkcjonalność, jak i estetykę.

Przed stworzeniem Luãre zebrałam ponad 1500 ankiet. Pytałam w nich o wszystko - o problemy, preferencje, ceny, to czego brakuje na rynku. Odpowiedzi układały się w niezwykle interesującą całość - moim klientom bardzo trudno było znaleźć markę, która rezonowałaby z ich potrzebami. 

Szukali czegoś więcej niż tylko szybki efekt. Chcieli produktów, które oferują skuteczność ale też świetne, czyste składy, przyjemność stosowania i piękno w każdym detalu, od formuł po opakowania. Marki, która rezonowałaby z nimi komunikacyjnie. Mieli też poczucie, że półka sklepowa ich przytłaczała  - że kupują za dużo produktów na różne problemy, a potem nawet  nie mają czasu ich używać. Wielokrotnie pojawiały się odpowiedzi: "chciałabym mieć mniej produktów, ale lepszych i ładniejszych". I na tym właśnie gruncie powstało Luãre - na społeczności, prawdziwych potrzebach i dążeniu do tego, aby oferować mniej, ale lepiej. 

Czy czujesz, że w kategorii #haircare jest jeszcze jakaś nisza, którą Luare wypełnia? 

Luãre wpisuje się w globalny trend dynamicznego rozwoju rynku luksusowej pielęgnacji włosów, który według raportów branżowych odnotowuje niezwykle szybki wzrost. Rosnące zainteresowanie tym segmentem potwierdzają również rozmowy z sieciami handlowymi i concept store'ami, które wskazują na wyraźną przestrzeń dla nowych marek w tej kategorii, o ile będą miały do zaoferowania coś wyjątkowego. 

Luãre wypełnia niszę na rynku jako pierwsza polska marka do pielęgnacji włosów, która odpowiada na potrzeby klientki selektywnej. Do tej pory kategoria haircare była zdominowana przez marki z segmentu masowego skoncentrowane wokół wieloetapowego włosingu i produkty fryzjerskie, zapewniający szybki efekt. Potem zaczęły pojawiać się wyspecjalizowane produkty trychologiczne. Luãre natomiast oferuje coś zupełnie innego – minimalistyczne, wielofunkcyjne produkty stworzone dla kobiet, które szukają najwyższej jakości składów, multifunkcyjnych produktów które nadążą za ich stylem życia, subtelnego, ponadczasowego designu i akcesoriów, które zostaną z nimi na lata, jednocześnie pięknie prezentując się w kosmetyczce czy na łazienkowej półce. 

Luãre łączy minimalizm i jakość z multisensorycznym doświadczeniem, które jest niezwykle istotne w kategorii luksusowej. Każdy detal został dokładnie przemyślany – od surowej faktury butelek i opakowań, design grzebienia inspirowany wydmą stworzoną przez wiatr, przez unikalne formuły o zmysłowej teksturze, po wyjątkowy jak na produkty do włosów zapach, stworzony specjalnie dla nas przez szwajcarski dom zapachowy, by przywoływać wspomnienia spokojnego popołudnia nad oceanem. W ten sposób tworzymy holistyczne doświadczenie, które wpisuje się w rytuały nowoczesnej kobiety, ceniącej równowagę między funkcjonalnością a przyjemnością. 

Produkty Luãre są dostępne w sklepie internetowym marki: www.luarebeauty.com od 6.12.2024
# Newsy producenci
 reklama