W pierwszej kolejności, bardzo istotne znaczenie mają węgierskie parametry makroekonomiczne, które utrzymują się na bardzo zbliżonym poziomie do indeksów polskich. Pozwalają one na płynne przeniesienie sukcesu z rynku polskiego na węgierski. Dokonując analizy rynku, Oceanic dba o to, aby właściwe pozycjonowanie cenowe było atrakcyjne dla konsumenta węgierskiego.
Strategiczna marka w portfolio firmy Oceanic - AA - w polskim Rossmanie od wielu lat jest w TOP 3 w kategorii face care. Sukces w takim wymiarze znacznie ułatwia wejście na rynek, w którym Rossmann jest liderem sprzedaży detalicznej. Ponadto, unikalna filozofia marki AA w postaci tworzenia produktów hipoalergicznych, w 100 proc. przebadanych dermatologicznie sprawia, że odbiorca węgierski trafia na produkt wyjątkowo bezpieczny. dla osób ze skórą wrażliwą
W takiej sytuacji niezwykle istotna jest strategia działań marketingowych, którą, na podstawie wytycznych działu eksportu firmy Oceanic, realizuje nowy dystrybutor na terenie Węgier. Współpracę z partnerem na Węgrzech rozpoczęliśmy dzięki zaangażowaniu Zagranicznego Biura PAIH w Budapeszcie. To właśnie w siedzibie ZBH odbyły się pierwsze rozmowy, których ukoronowaniem było rozpoczęcie współpracy z ww. dystrybutorem, a także wprowadzenie na stałe dwóch linii marki AA do jednego z trzech największych hurtowników na Węgrzech - sieci Mediline
– mówi Dorian Wawrzyk, Area Export Manager firmy.
W grudniu 2018 biuro PAIH przeprowadziło intensywną promocję polskich marek kosmetycznych w wiodących węgierskich sieciach z produktami eco-friendly, m.in. Mediline.
Węgierscy konsumenci, tak jak reszta Europy, są coraz bardziej świadomi, czytają etykiety produktów kosmetycznych szukając tych hypoalergicznych, bezpiecznych i przebadanych dermatologicznie. Rośnie też zamożność Węgrów, co powoduje, że częściej mogą sobie pozwolić na droższe zazwyczaj produkty ekologiczne. Cieszę się, że intensywna promocja przyniosła oczekiwane efekty
– komentuje sukces Oceanic nad Dunajem szef ZBH w Budapeszcie, Marcin Karaskiewicz. Jeg zdaniem sukcesy polskich firm za granicą i ich umiędzynarodawianie, tak jak w przypadku Oceanic, w sposób znaczący przyczyniają się do rozwoju gospodarczego kraju.
Kolejne miesiące mają przynieść intensyfikację działań firmy na nowym rynku. Jak dodaje przedstawiciel firmy Oceanic, Dorian Wawrzyk:
W 2019 roku we współpracy z PAIH planujemy szereg działań, które jeszcze bardziej wypromują markę AA na rynku węgierskim, skupią się na właściwym komunikowaniu jej filozofii oraz w znacznym stopniu pozwolą na osiągniecie głównego celu na bieżący rok, czyli wejścia do najważniejszych kosmetycznych sieci detalicznych, zarówno lokalnych, jak i zagranicznych.