Resibo - tej marce sprzyja rynkowy trend i konsekwencja właścicieli w rozwijaniu brandu

Resibo - tej marce sprzyja rynkowy trend i konsekwencja właścicieli w rozwijaniu brandu

W 2015 roku Resibo odnotowało 0,5 mln zł przychodów. W 2019 r. przychody firmy wynosiły ponad 10 mln zł, a w 2020 już blisko 18 mln zł i dalej rosły. Spółka przyniosła też kilkumilionowy zysk netto.

Dziś Resibo sprzedaje ok. 0,5 mln kosmetyków rocznie, a w ofercie ma ich ponad 40. Zatrudnia 33 osoby, a w tym roku chce zwiększyć zatrudnienie do 40 pracowników.

Produkcję kosmetyków nadal zleca na zewnątrz, choć już – dla bezpieczeństwa – nie jednemu, ale kilku producentom. Kosmetyki można kupić w internecie, ale także stacjonarnie m.in. w drogeriach Hebe, Kontigo, Super-Pharm, Douglas i Natura. Nie tylko w Polsce, ale łącznie na 15 rynkach, m.in. w Czechach, Niemczech, Hiszpanii we Włoszech, w Norwegii, Wielkiej Brytanii, a nawet w Chile i Kuwejcie. Eksport przynosi 10 proc. sprzedaży.

- To firma z bardzo przemyślaną strategią, co widać na pierwszy rzut oka. Chodzi zarówno o sposób, w jaki ma zorganizowaną dystrybucję, jak i o jej politykę marketingową. Kosmetyki Resibo są dostępne we wszystkich liczących się drogeriach stacjonarnych, a także we własnym sklepie online. Jest to też bardzo dobrze zaprojektowana marketingowo marka. Kosmetyki mają designerskie opakowania, nie są też tanie – ale na rynku, który rządzi się emocjami, cena wcale nie jest pierwszym i najważniejszym wyznacznikiem zakupu – ocenia Agnieszka Górnicka, prezes firmy Inquiry, która prowadzi badania konsumenckie na zlecenie m.in. sieci handlowych

Ewelina Kwit-Betlej do dzisiaj angażuje się w proces tworzenia receptur i jako pierwsza testuje wszystkie nowe kosmetyki. Odpowiada też w firmie za strategię komunikacyjną, produkt i marketing. Piotr Betlej, jako umysł ścisły, nadzoruje za to produkcję, dystrybucję i finanse. Pracuje im się razem na tyle dobrze, że nie zamierzają firmy sprzedawać.

– Nie mamy w planach sprzedaży całości biznesu. Zastanowimy się natomiast, czy na konkretnym etapie rozwoju nie byłoby zasadne znalezienie dla firmy silnego partnera, z którym mogłaby się dalej szybko rozwijać – mówi Piotr Betlej.

źródło: Magdalena Lemańska, "Resibo. Dobrze wypielęgnowana firma", Forbes 3/2022
# Cytat tygodnia
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi