Małgorzata Rokita, PG: Konsumenci oczekują zaangażowania marek w sprawy społecznie ważne

Małgorzata Rokita, PG: Konsumenci oczekują zaangażowania marek w sprawy społecznie ważne

Monika Rosmanowska: Jak wynika z badań P&G, 2/3 konsumentów, przedstawicieli młodego pokolenia, uważa, że milczenie marek w ważnych społecznie kwestiach jest nie do zaakceptowania. A 50 proc. podejmuje decyzje zakupowe w oparciu o wspólnotę przekonań z marką. Jak wpływa to na działania marek, na ich zaangażowanie w rozwiązywanie problemów współczesnego świata?

Małgorzata Rokita, wiceprezes ds. marketingu P&G w Europie Centralnej:

Pokolenia Z czy Y wniosły do dyskursu publicznego nowe oczekiwania w stosunku do marek. Dodatkowo media społecznościowe sprawiają, ze konsumentom łatwiej wyrazić oczekiwania, a nam łatwiej je usłyszeć. Co ciekawe, mówimy już nie tylko o młodych. Jak wynika z danych platformy Sustainable Brands, 9 na 10 wszystkich konsumentów oczekuje, że marki będą działać dla dobra społecznego i deklaruje, że takim markom będzie sprzyjać.

Dla P&G nie są to nowe obserwacje, ale na pewno jeszcze bardziej mobilizują nas do działania. Poczucie odpowiedzialności za to, co mówimy i jak działamy od dawna jest wbudowane w filozofię firmy. Wyraziliśmy ją w sformułowaniu "A force for growth and a force for good" – bo uważamy, te dwie siły trzeba łączyć. Nasze działania biznesowe muszą iść w parze z tymi na rzecz dobra społeczności, w których funkcjonujemy, na rzecz środowiska naturalnego, a marki powinny i zajmować stanowisko w ważnych sprawach. (...)

Wierzę, że głos marek może być silny, skuteczny i mieć realny wpływ. W końcu, nasze produkty trafiają do miliardów konsumentów na całym świecie. Jednak, by osiągnąć sukces, należy działać spójnie, konsekwentnie, z właściwymi partnerami, jasno określając cele, które się chce osiągnąć. W P&G koncentrujemy się na ważnych obszarach, zgodnych z Celami Zrównoważonego Rozwoju ONZ. Wśród nich jest poprawa jakości życia społeczności lokalnych, ochrona środowiska, ale też obszar, który nazywamy "equality and inclusion", a więc "równość i integracja".

źródło: money.pl "Marki zaangażowane. Tego oczekują dziś konsumenci"
# Cytat tygodnia
loki joanna

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi