Celem akcji jest wsparcie dziewczynek w Polsce w godnym przeżywaniu okresu. Także uchronienie ich przed opuszczaniem zajęć lekcyjnych z powodu miesiączki. Ubóstwo i wykluczenie menstruacyjne występują także w naszym kraju i w dużym stopniu dotyczą dziewczynek. Potwierdzają to badania Kulczyk Foundation z 2020 oraz 2022 r.:
Raport dotyczący menstruacji z badania jakościowo-ilościowego, Difference dla Kulczyk Foundation, 2020.
Sondaż na temat dostępu do środków menstruacyjnych w szkołach, Kantar na zlecenie Kulczyk Foundation, 2022.
Wynika z nich, że:
– Podczas tworzenia kampanii zaskoczyło nas wiele. Nie tylko statystyki, które w przerażający sposób pokazują wymiar problemu, jakim jest ubóstwo menstruacyjne. Również brak możliwości nagłośnienia tematu w przestrzeni publicznej. Sytuacja zmusiła nas do przygotowania spotów w różnych wariantach, ponieważ pokazanie na bieliźnie krwi menstruacyjnej okazało się zbyt odważnym obrazem. Mamy nadzieję, że tą akcją uda nam się wywołać pozytywną zmianę w tych dwóch obszarach – mówi Anna Żurek, account director, Havas Warsaw.
Spot opowiada historię dziewczynek i kobiet, które łączy szkoła i temat menstruacji
Film porusza problem braku dostępu do środków higieny menstruacyjnej, którego codziennie doświadczają uczennice z całej Polski. Jedną z ról w spocie zagrała Marianna Zydek. W rolę narratorki wcieliła się Magdalena Cielecka.
Spot został przygotowany w kilku wersjach: 60 sekund, 30 sekund i 4 x 15 sekund. Wersje różnią się pomiędzy sobą bohaterkami i scenariuszem. Wszystkie odsłony kampanii łączy problem ubóstwa i wykluczenia menstruacyjnego. Jednym z wątków jest także społeczne tabu wokół tematu okresu, które utrudnia funkcjonowanie nastoletnim uczennicom.