Tak Dla Podpasek - startuje ogólopolska kampania Okresowej Koalicji

Tak Dla Podpasek - startuje ogólopolska kampania Okresowej Koalicji

Startuje ogólnopolska kampania, która zwraca uwagę na problem ubóstwa menstruacyjnego wśród dziewczynek. TakDlaPodpasek.pl ma zachęcić do podpisania się pod apelem do rządzących o bezpłatny dostęp do podpasek w każdej polskiej szkole.

Celem akcji jest wsparcie dziewczynek w Polsce w godnym przeżywaniu okresu. Także uchronienie ich przed opuszczaniem zajęć lekcyjnych z powodu miesiączki. Ubóstwo i wykluczenie menstruacyjne występują także w naszym kraju i w dużym stopniu dotyczą dziewczynek. Potwierdzają to badania Kulczyk Foundation z 2020 oraz 2022 r.:

Raport dotyczący menstruacji z badania jakościowo-ilościowego, Difference dla Kulczyk Foundation, 2020.
Sondaż na temat dostępu do środków menstruacyjnych w szkołach, Kantar na zlecenie Kulczyk Foundation, 2022.

Wynika z nich, że:

  • Aż 54% nastolatek w Polsce przynajmniej raz nie poszło do szkoły z powodu okresu.
  • 21% dziewczynek musiało zwolnić się z lekcji z powodu braku środków higieny menstruacyjnej.
  • 67% Polek przyznaje, że zdarzyło im się nie mieć w szkole dostępu do podpasek.
  • Jednocześnie 64% Polek i Polaków uważa, że podpaski w szkołach powinny być darmowe.

– Podczas tworzenia kampanii zaskoczyło nas wiele. Nie tylko statystyki, które w przerażający sposób pokazują wymiar problemu, jakim jest ubóstwo menstruacyjne. Również brak możliwości nagłośnienia tematu w przestrzeni publicznej. Sytuacja zmusiła nas do przygotowania spotów w różnych wariantach, ponieważ pokazanie na bieliźnie krwi menstruacyjnej okazało się zbyt odważnym obrazem. Mamy nadzieję, że tą akcją uda nam się wywołać pozytywną zmianę w tych dwóch obszarach – mówi Anna Żurek, account director, Havas Warsaw.

Spot opowiada historię dziewczynek i kobiet, które łączy szkoła i temat menstruacji

Film porusza problem braku dostępu do środków higieny menstruacyjnej, którego codziennie doświadczają uczennice z całej Polski. Jedną z ról w spocie zagrała Marianna Zydek. W rolę narratorki wcieliła się Magdalena Cielecka.

Spot został przygotowany w kilku wersjach: 60 sekund, 30 sekund i 4 x 15 sekund. Wersje różnią się pomiędzy sobą bohaterkami i scenariuszem. Wszystkie odsłony kampanii łączy problem ubóstwa i wykluczenia menstruacyjnego. Jednym z wątków jest także społeczne tabu wokół tematu okresu, które utrudnia funkcjonowanie nastoletnim uczennicom.
 

 

# Badania rynkowe
 reklama