Nielsen: kolorówka wciąż dołuje, środki czystości w górę
Nielsen: kolorówka wciąż dołuje, środki czystości w górę

Kolejny tydzień w porównaniu był sprzedażowo na plusie. Wartość sprzedaży koszyka rok do roku wzrosła +22%, a w t17. vs t16. 2020 +38%. Wartość sprzedaży online w t17. vs t16. 2020 również wzrosła +38%.

Kategorie o wysokim wzroście wartości sprzedaży to m.in.: środki czystości +64%, piwo +19%, lody +11%. Natomiast kategorie o wysokim spadku wartości sprzedaży to: kosmetyki do makijażu twarzy -76 %, kosmetyki do makijażu oczu -66%, bułki -21%.

- W tygodniu 17. Nielsen zaobserwował pozytywne sygnały dotyczące danych sprzedażowych. Mówimy o tygodniu, który rozpoczął się 20 kwietnia, czyli w dniu kiedy zaczął obowiązywać pierwszy etap znoszenia ograniczeń dotyczących m.in. liczby osób w sklepach. Ta zmiana wyraźnie korzystnie wpłynęła na dynamikę koszyka. Dwucyfrowe wzrosty odnotowano w najważniejszych obszarach: w porównaniu do ubiegłego roku, ubiegłego tygodnia, w internecie i w sklepach stacjonarnych. Przyczyniły się do tego zarówno kategorie spożywcze, jak i - po raz pierwszy od kilku tygodni - te przemysłowe. Obok poziomu wzrostów ważna jest również siła kategorii, które mają największy wpływ na finalny wynik koszyka. W analizowanym okresie były to środki czystości, alkohole i produkty mrożone - mówi Ewa Rybołowicz, dyrektor ds. współpracy z sieciami handlowymi Nielsen Connect w Polsce.

Dane sprzedażowe dotyczące wartości sprzedaży na podstawie Panelu Handlu Detalicznego Nielsen (suma sieci współpracujących

# Badania rynkowe
reklama