Kosmetyki na top liście prezentów świątecznych

Kosmetyki na top liście prezentów świątecznych

W tym roku w ramach prezentów bożonarodzeniowych Polacy znów najwięcej wydadzą na kosmetyki, zabawki oraz ubrania.

Co trzeci ankietowany chciałby w świątecznym prezencie dostać kartę podarunkową.

O jakich prezentach pod choinką marzą w tym roku Polacy? Kobiety przede wszystkim o biżuterii (ponad 32%), panowie – o prezencie elektronicznym (aż 46%). Najwięcej środków ze swojego świątecznego budżetu zamierzamy jednak przeznaczyć na prezenty kosmetyczne. Ponad połowa respondentów na tegoroczne prezenty przeznaczy do 500 zł, co trzecia osoba planuje wydać do 1000 zł. Co jeszcze powiedzieli nam odwiedzający galerie handlowe?

Ile wydamy i ile osób obdarujemy?

Firma badawcza zapytała klientów odwiedzających 12 galerii handlowych w całej Polsce o plany zakupowe przed tegorocznymi świętami Bożego Narodzenia.[1] Ponad 57% respondentów odpowiedziało, że na tegoroczne prezenty świąteczne przeznaczy budżet do 500 złotych. Co trzeci badany zamierza wydać między 500 a 1000 złotych, 7% – między 1000 a 1500 złotych i zaledwie 4% – powyżej 1500 złotych. Większość Panów planuje zakup prezentów dla maksymalnie czterech osób (49%), z kolei Panie – do ośmiu osób (41%). Co piąty ankietowany planuje zakup prezentów dla więcej niż ośmiu osób.

Kiedy po prezenty?

Prawie połowa kobiet (49%) planuje zakup prezentów jeszcze w listopadzie i w pierwszym tygodniu grudnia. Zaledwie 5% pań pozostawi zakupy prezentów na ostatnie dni przed świętami. Wśród mężczyzn najwięcej z nich, bo ponad 42% kupi prezenty na początku grudnia, 11% odkłada zakupy na czas bezpośrednio przed Bożym Narodzeniem.

Listopadowym zakupom sprzyjają zaplanowane w ramach „Black Friday” akcje promocyjne. – Wielu właścicieli sklepów wydłuża czas specjalnych promocji i wyprzedaży organizując „Black Weekend” czy „Black Week”. Dla osób planujących świąteczne zakupy z wyprzedzeniem to dobra okazja na spore oszczędności i możliwość wyboru z szerokiego asortymentu produktów – mówi Dominik Piwek, dyrektor ds. marketingu i PR NEPI Rockcastle Polska.

Wymarzony prezent?

31% ankietowanych wskazało, że chciałoby znaleźć pod choinką voucher/kartę podarunkową, niewiele mniej, bo 30% – biżuterię. Na trzecim miejscu znalazły się kosmetyki, z których ucieszyłby się co czwarty ankietowany (25%). Blisko co piąty respondent chciałby poszerzyć swoją garderobę o nowe ubrania i buty (21 proc.).

– W podziale na preferencje kobiet i mężczyzn widać pewne różnice, ale i punkty wspólne. Najwięcej ankietowanych pań marzy o biżuterii, a panów o elektronice. Na drugim miejscu wśród oczekiwań zarówno kobiet jak i mężczyzn znalazły się karty podarunkowe. Co ciekawe – to więcej mężczyzn wskazało na tę odpowiedź – ponad 34% przy 28% kobiet – komentuje Dominik Piwek. – W niektórych ankietach respondenci wpisali, że jako świąteczny prezent chcieliby w tym roku dostać paliwo – dodaje.

Najwięcej wydamy na kosmetyki, zabawki oraz ubrania

Kosmetyki – na prezenty z tej kategorii przeznaczymy w tym roku najwięcej z naszego świątecznego budżetu. Tak wskazało ponad 36% ankietowanych klientów galerii. Na drugim miejscu znalazły się zabawki (34%), a podium zamykają ubrania i buty (27 proc.). Jak planowane wydatki wyglądają w podziale na płeć? Kobiety stawiają na kosmetyki (36%), zabawki (35%) oraz ubrania i buty (26%). Panowie – na kosmetyki (37%), elektronikę (31%) oraz zabawki (31%).

- Tegoroczny sezon bożonarodzeniowy będzie pod względem zakupów zapewne nieco odmienny od poprzednich lat. Pandemia zmieniła dotychczasowe modele zakupowe. Wg danych firmy badawczej GfK Polonia 71% wszystkich kupujących w Polsce możemy określić mianem smart shopperów - mówi Katarzyna Jabłońska, asset manager NEPI Rockcastle Polska.

[1] Badanie zostało zrealizowane w dniach 5-12 listopada br. na próbie 1000 klientów 12 galerii handlowych należących do NEPI Rockcastle, zlokalizowanych na terenie całej Polski, metodą PAPI oraz poprzez ankiety na platformie Facebook.

# Badania rynkowe
loki joanna

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi