Kim są użytkownicy Tik-Toka i dlaczego marki kosmetyczne powinny wykorzystać siłę tego medium?

Kim są użytkownicy Tik-Toka i dlaczego marki kosmetyczne powinny wykorzystać siłę tego medium?

Facebook i Instagram to media społecznościowe chętnie wykorzystywane przez marki kosmetyczne. Tik-Tok pozostaje wciąż na uboczu i jako medium jest chyba niedoceniane (być może nie do końca rozumiane) przez marketerów. Tymczasem konsumenci, młodzi konsumenci, już tam są.

Społecznościowa aplikacja TikTok rozwija się coraz bardziej dynamicznie. Według niektórych szacunków z platformy korzysta obecnie ponad 1,5 mld aktywnych użytkowników na świecie. TikTok znalazł się także w czołówce aplikacji ściąganych najchętniej w 2019 r. pokonując m.in. należącą do Facebooka aplikację Instagram. Tylko w samym ostatnim kwartale 2019 r. została pobrana ponad 220 mln razy.

Kim jest polski użytkownik Tik-Toka?

Kocha ubrania z sieciówek, sięga po popularne kosmetyki, jako przekąskę wybiera chipsy, a w wolnych chwilach tańczy – taki obraz użytkownika aplikacji TikTok wyłania się z badania Open Mobi.

Najwięcej użytkowników korzysta z TikToka co najmniej od roku (79%), a ponad połowa osób spędza na nim ponad godzinę dziennie (57%).
85% respondentów tworzy tiktoki (krótkie wideo), a 56% zajmuje się tym codziennie. TikTokerzy najczęściej nagrywają samych siebie, głównie na potrzeby popularnego formatu #HashtagChallenge (49%). 77% użytkowników nagrywa tiktoki w domu, w czasie wolnym – po szkole (62%) oraz w weekendy (49%).

Użytkownicy TikToka wydają pieniądze przede wszystkim na ubrania. Na dalszych pozycjach znalazły się słodycze i napoje, kosmetyki oraz gry. Wśród najpopularniejszych marek kosmetycznych wymieniane są Ziaja, Garnier i Bielenda. Popularne marki odzieżowe to Sinsay, New Yorker, House, Cropp Town i H&M. Sportami, które najczęściej wskazywali TikTokerzy, są taniec, siatkówka, gry komputerowe (e-sport). Fortnite, McDonald’s i Tymbark to kolejne marki najbardziej rozpoznawalne wśród użytkowników TikToka.

Badanie "Użytkownik TikToka w Polsce" zostało przeprowadzone przez agencję Open Mobi w dniach 26 września - 12 października 2019 roku metodą CAWI. Wzięło w nim udział 1008 osób. Respondenci odpowiadali na 27 pytań związanych z użytkowaniem aplikacji TikTok, swoimi zwyczajami zakupowymi w kategoriach odzież, kosmetyki i przekąski. W badaniu wykorzystano pytania jednokrotnego i wielokrotnego wyboru oraz dodatkowe pola na pogłębienie swojej odpowiedzi.
# Badania rynkowe
 reklama