Celem programu jest wspieranie dzieci i młodzieży w budowaniu pozytywnej samooceny oraz przekonania o własnej wartości – rozumianej jako pewność siebie i swoich umiejętności. W badaniach Światowej Organizacji Zdrowia, przeprowadzonych w 42 krajach, polskie dziewczynki znalazły się na ostatnim miejscu pod względem poczucia własnej wartości!
Dove wierzy w świat, w którym piękno jest źródłem pewności siebie, a nie negatywnych emocji. Misją marki jest zadbanie o to, aby kolejne pokolenia dziewcząt i chłopców dorastały w poczuciu zadowolenia z własnego wyglądu oraz w pełni wykorzystywały swój potencjał.
Narzędzia i materiały, na których opiera się program, zostały przygotowywane w ścisłej współpracy z pracownikami akademickimi i ekspertami specjalizującymi się w budowaniu pewności siebie i skutecznie pomagają budować pozytywny obraz swojego ciała.
W roku szkolnym 2018/2019 marka planuje dotrzeć do 20 tys.uczniów w całej Polsce.
Projekt będzie realizowany w oparciu o warsztaty klasowe mające na celu podniesienie pewności siebie wśród nastolatków oraz spotkania edukacyjne dla nauczycieli prowadzone przez eksperta Programu Marię Rotkiel - psycholog, terapeutkę rodzinną, trenerkę rozwoju osobistego.
Decyzja o realizacji programu w Polsce zapadła w oparciu o wyniki światowego badania (5165 dziewcząt w wieku 10-17 lat, z 14 krajów) przeprowadzonego przez Dove w 2017 roku. Analiza ankiet pokazała, brak wysokiej oceny własnego wyglądu to poważny problem, który dotyka ponad połowy (59%) nastolatek na całym świecie.
Raport ukazuje też wyraźną, silną zależność między oceną własnego wyglądu, a ogólną pewnością siebie, zadowoleniem z życia i chęcią do podejmowania życiowych wyzwań.