MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Wirtualne Kosmetyki i Wirtualna Polska - rozmowa o polskim rynku kosmetycznym
Wirtualne Kosmetyki i Wirtualna Polska - rozmowa o polskim rynku kosmetycznym

Branża kosmetyczna to zdecydowanie wdzięczny temat. Unikatowość tego rynku w Polsce na skalę światową jest pierwszym wyróżnikiem, który sam w sobie tworzy opowieść.

Olbrzymia konkurencyjność branży wcale jednak nie odstrasza kolejnych wchodzących do gry firm. Intrygujący jest nasz konsument, który ma takie możliwości wyboru, że... czasem aż trudno mu się zdecydować. I pytanie, czy na pewno decyduje on sam: a może ktoś, kto układa półkę w sieciach handlowych?

Do tego absolutnie warte publicznego nagłaśniania są biznesowe historie ikonicznych firm działających w Polsce - splot rozmaitych okoliczności, przypadków, determinacji i siły charakteru - to zawsze jest dobry temat.

Storytelling buduje wizerunek marki

Dla bardziej wymagających odbiorców PR produktowy, z którym stykają się w kolorowych gazetach to za mało. Dziś konsumenci chyba jak nigdy wcześniej lubią te marki, które utożsamiają z konkretnymi ludźmi, poruszającymi biznesowo historiami, w których jest miejsce i na porażkę, i chwilę zwątpienia, i sukces okupiony ciężką pracą, i wątpliwości, które wszyscy miewamy – czyli samo życie. Bo życie jest najczęściej ciekawsze od fikcji.

Konsumenci chcą wiedzieć, na jakich wartościach opierają swoją działalność firmy kosmetyczne. Co odróżnia jednego producenta od drugiego oprócz tego, że na tej samej półce ich produkty stoją? Dla kogo właściwie stworzona jest ich marka, jeśli ma o tym przesądzać coś więcej niż tylko cena...

Jest o czym mówić, i to mówić dobrze...

Mamy nasze własne branżowe success stories, ale nie zawsze potrafimy wykorzystywać je dla budowania reputacji, wiarygodności, rozpoznawalności. Warto pamiętać, że dobry PR korporacyjny to także wspieranie pozytywnego wizerunku całej branży kosmetycznej. To leży w interesie zarówno Państwa marek, ale też tego, jak postrzegany jest rynek jako całość.

Firmy, które tworzą polski rynek kosmetyczny zasługują na szeroką promocję. Wszystkie działania podejmowane przez Wirtualne Kosmetyki temu służą. O branży piszemy od początku przede wszystkim wiarygodnie i z wielu perspektyw: producentów, handlu, ale też konsumenta, bo to ostatecznie jego pragnienia i potrzeby decydują o tym, jak ten rynek jest kształtowany.

W ostatnim czasie miałam przyjemność porozmawiać o rynku kosmetycznym z Aleksandrą Kisiel, dziennikarką portalu Wirtualna Polska.

Kilka minut rynkowych historii, a odzew konsumentów jest jednoznaczny: o wiele bardziej wkręca ich taki storytelling niż banalne treści, zdjęcie packshotowe w gazecie, nudne reklamy, sztampowe podejście w komunikacji.

Dzielmy się naszą wiedzą i pasją. Czasem firmy wydają majątek na promocję, ale wciąż o ich markach niewiele można powiedzieć. Bo marka to pewna wartość i historia. Tego nie można tak po prostu kupić;-)

Z Aleksandrą Kisiel na początek rozmawiałyśmy na temat fenomenu, jakim jest w skali światowej polski rynek kosmetyczny.

Zastanawiałyśmy się, czy są proste sposoby na odniesienie sukcesu? Chyba zawsze sprawdza się patent, by robić swoje, wierzyć w siebie, i nieprzesadnie oglądać się na konkurencję.

Częstym wnioskiem podczas dyskusji o rynku kosmetycznym jest to, że to zdecydowanie najpiękniejsza wizytówka polskiej gospodarki. Stolarka, jachty, meble, żywność, kosmetyki - w tym polskie firmy mają naprawdę niezły potencjał, a perspektywy rozwoju rynku kosmetycznego wciąż są obiecujące.

Ale Polska to dla większości kosmetycznych firm dziś stanowczo za mało. Rosnąć u nas już przesadnie nie można, szanse na wzrosty sprzedażowe daje więc w zasadzie wyłącznie eksport. Dziś jest to ta część biznesu, w którą firmy mocno inwestują.

A czy może być bardziej emblematyczny przykład sukcesu Made in Poland na rynkach zagranicznych niż Inglot? Ta firma bardzo konsekwentnie rozwija swój biznes: sklepy z charakterystycznym logo znajdują się w najbardziej prestiżowych lokalizacjach na chyba wszystkich kontynentach. Gigantyczny sukces firmy z Przemyśla to dowód, że nie wolno bać się marzeń. Sky is the limit!

Lidia Lewandowska, Wirtualne Kosmetyki

# Raporty tematyczne
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Delia Cosmetics - Brand Manager Herla - Regionalny Kierownik Sprzedaży Herla - Eksport Manager Oferta Pracy: Equalan Pharma - Młodszy Specjalista ds. Marketingu TZMO SA - Koordynator Sekcji Wyrobów Kosmetycznych Nivea - Przedstawiciel Handlowy ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Delia Cosmetics - Product Manager Oferta pracy: Delia Cosmetics - Dyrektor Sprzedaży Rekrutacja ukryta - Junior Trade Marketing Specialist Oferta pracy: Farmona - Brand Manager Oferta pracy: Oceanic - Młodszy Specjalista ds. wdrożeń kosmetycznych Oferta pracy: Organique - Product Manager Eveline Cosmetics - Brand Manager Cosmo Group: Regionalny Trener Sprzedaży/Manager w Dziale Szkoleń Produktowych Laboratorium Kosmetyczne FLOSLEK: Starszy Specjalista ds. Kontroli Jakości Oferta pracy: Oriflame - Koordynator ds. Ciągłego Doskonalenia Oferta pracy: Bio-Estetic - Account Manager Oferta pracy: Tenex - Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Senior R&D Formulation Specialist - Wrocław Oferta pracy: Abriga -  Specjalista ds. sprzedaży na rynek hiszpański i brytyjski Oferta pracy: Nuco - Specjalista ds. Kreacji Oferta Pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Zakupów Oferta pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Brand Manager Orkla Care - Technolog w Dziale Badań i Rozwoju BodyBoom - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Dax Cosmetics - Junior Product Manager Silcare - Safety Assessor Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Indigo - Specjalista ds. zakupów Ados Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Premium Distribution - Koordynator ds. szkoleń Henkel - Digital Manager Perfumesco - Category Manager-Kupiec Super-Pharm Manager Działu Drogeryjnego i Kosmetycznego Oceanic - Kupiec Strategiczny Beliso - Specjalista ds. marketingu Yonelle - Specjalista ds. Kontroli Opakowań MAC Brand Support Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Specjalista ds. Digital Marketingu Miraculum - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Estee Lauder - Marketing Manager Oriflame - Specjalista ds. Zakupów Yope - Eksport Manager Laboratorium Kosmetyczne Joanna  - Kierownik ds. sieci aptecznych PGD Polska - przedstawiciel handlowy ds. Procter&Gamble Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!