MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Justyna Żukowska-Bodnar, Alkemie: Na rynku kosmetycznym znajdzie się zawsze miejsce na ciekawe pomysły, po co więc kopiować innych?
Justyna Żukowska-Bodnar, Alkemie: Na rynku kosmetycznym znajdzie się zawsze miejsce na ciekawe pomysły, po co więc kopiować innych?

Justyna Żukowska-Bodnar, współwłaścicielka Alkemie, sama nazywa się eko-freakiem, jak lwica broni swojej wizji marki i produktów jako całości, bywa, że swoją skłonnością do perfekcji doprowadza współpracowników do szału, a słowo, które najlepiej określa jej charakter i funkcję w firmie to "twórca".

Mój świat to…

Kreatywność i równowaga. Szeroko pojęte piękno. Cudowni, pozytywni ludzie, których spotykam na swojej drodze i którzy dają mi od siebie motywację do działania. Staram się łączyć nadmiar obowiązków, które towarzyszą tworzeniu własnej firmy ze swoją rodziną i pasją, którą niewątpliwie są psy pracujące. Gdyby nie one, nie mając chwili oddechu, nie mogłabym tworzyć i co często niezbędne zdystansować się do realizowanego projektu, by spojrzeć na niego z innej, być może lepszej perspektywy.

To także przysłowiowa łyżka dziegciu, kiedy akurat jest trudniejszy moment w firmie, gdy musimy ze wspólnikami wspierać się, by zrozumieć realia naszej branży. Takie sytuacje wzmacniają nasz zespół i dają kopa do jeszcze cięższej pracy.

Kosmetyki są ważne, ponieważ…

Dają możliwości! Dostępność fantastycznych surowców dzisiaj, a parę lat temu, zwłaszcza na rynku kosmetyki naturalnej, to przepaść. Teraz tylko od kreatywności wdrożeniowców zależy jak aktywny, skuteczny i funkcjonalny będzie produkt, który wyjdzie spod ich rąk. Warto o tym pamiętać, bo naszym wyborom ufają zarówno kobiety jak i mężczyźni, którzy w danym momencie życia potrzebują kosmetyku jako wsparcia w jakby nie patrzeć rozwiązaniu istotnego dla nich problemu.

W mojej pracy uwielbiam…

Odkrywanie. Niczym przysłowiowe dziecko w cukierni na targach In-Cosmetics poszukuję najnowszych odkryć technologicznych do zaimplementowania w naszych produktach. Fascynują mnie ludzie, którzy nad nimi pracują, którzy wiedzą o nich wszystko i tą wiedzą z przyjemnością się dzielą. Już wtedy wracam z głową pełną pomysłów na nowe produkty i chcę jak najszybciej przełożyć je na rzeczywistość. Tworzenie jest piękne. Skuteczne receptury, piękny packaging, cudowne zapachy, to wszystko stymuluje zmysły, daje masę radości, choć powstaje w bardzo mozolnym procesie.

Irytuje mnie…

Brak kreatywności i chodzenie na skróty. Kopiowanie czyichś pomysłów, zamiast wykonania rzetelnej pracy w dziale badań i rozwoju. Daleko idące inspirowanie się czyjąś pracą z totalnym poczuciem bezkarności. Rynek kosmetyczny jest tak piękny i chłonny, że na ciekawe pomysły zawsze znajdzie się miejsce. Efekt kopiowania jest taki, że odwiedzając targi zarówno w Polsce jak i np. w Bolonii masz wrażenie, że wszyscy sprzedają te same produkty, różniące się wyłącznie opakowaniem, nazwą lub innym drobnym elementem.

Czy w biznesie kosmetycznym przydaje się kobieca intuicja/kobiecy punkt widzenia?

Zdecydowanie… w końcu znacząca większość naszych klientek to kobiety. Łatwiej nam zrozumieć ich potrzeby, postawić się na ich miejscu.

Tworząc dla kobiet warto pamiętać o…

Odpowiedzialności. Nasze klientki ufają, że tworząc nowe produkty i komunikację do nich kierujemy się ich potrzebami, że jesteśmy z nimi szczere, mówimy o realnych korzyściach. Kiedy raz utraci się ich zaufanie, bardzo trudno je odbudować, ale kiedy szanuje się ich wybory, proponuje to co najlepsze, odwdzięczają się piękną energią i dobrym słowem.

Najlepsza rada, jaką kiedykolwiek usłyszałam…

Moi wspólnicy zawsze mi powtarzają, że mam kierować się swoją intuicją, nigdy nie patrzeć na innych i nawet gdy ktoś próbuje w jakiś sposób pokrzyżować nasze plany, wykonywać swoją pracę najlepiej jak potrafię. Dokładnie tak robię…

Sky is the limit… kreujmy i twórzmy, by powstały piękne nowe i innowacyjne produkty.

Przeczytaj również:

Dorota Soszyńska, Oceanic

Alina Szmich, Delia Cosmetics

Karolina Kuklińska-Kosowicz, YOPE

Karina Kozerska, Eveline Cosmetics

Małgorzata Chełkowska, Yonelle

Ewa Pawłowska, Golden Rose

Daria Prochenka, Clochee

Edyta Mularz, Elfa Pharm

Urszula Pierzchała, Allvernum

# Raporty tematyczne
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Eveline Cosmetics - Brand Manager Cosmo Group: Regionalny Trener Sprzedaży/Manager w Dziale Szkoleń Produktowych Laboratorium Kosmetyczne FLOSLEK: Starszy Specjalista ds. Kontroli Jakości Oferta pracy: Oriflame - Koordynator ds. Ciągłego Doskonalenia Oferta pracy: Bio-Estetic - Account Manager Oferta pracy: Tenex - Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Senior R&D Formulation Specialist - Wrocław Oferta pracy: Abriga -  Specjalista ds. sprzedaży na rynek hiszpański i brytyjski Oferta pracy: Nuco - Specjalista ds. Kreacji Oferta Pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Zakupów Oferta pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Brand Manager Orkla Care - Technolog w Dziale Badań i Rozwoju BodyBoom - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Dax Cosmetics - Junior Product Manager Silcare - Safety Assessor Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Indigo - Specjalista ds. zakupów Ados Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Premium Distribution - Koordynator ds. szkoleń Henkel - Digital Manager Perfumesco - Category Manager-Kupiec Super-Pharm Manager Działu Drogeryjnego i Kosmetycznego Oceanic - Kupiec Strategiczny Beliso - Specjalista ds. marketingu Yonelle - Specjalista ds. Kontroli Opakowań MAC Brand Support Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Specjalista ds. Digital Marketingu Miraculum - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Estee Lauder - Marketing Manager Oriflame - Specjalista ds. Zakupów Yope - Eksport Manager Laboratorium Kosmetyczne Joanna  - Kierownik ds. sieci aptecznych PGD Polska - przedstawiciel handlowy ds. Procter&Gamble Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!