MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Przejęcia, fuzje i obiecujące partnerstwa - największy koncern kosmetyczny wciąż poszerza portfolio
Przejęcia, fuzje i obiecujące partnerstwa - największy koncern kosmetyczny wciąż poszerza portfolio

Nowe marki w portfolio i obiecujące partnerstwa – Grupa L’Oréal stawia na rozwój kosmetycznego biznesu śledząc i odpowiadając na trendy oraz nawiązując strategiczne partnerstwa

Ostatnie pół roku w Grupie L’Oréal upłynęło pod znakiem intensywnego rozwoju. Firma poszerzyła swoje portfolio o kolejną markę dermokosmetyków CeraVe, wprowadzając ją na nowe rynki, w tym na rynek polski. Do bogatego portfolio L’Oréal globalnie dołączyła także amerykańska marka Pulp Riot oferująca profesjonalne kosmetyki do koloryzacji włosów. Lider branży kosmetycznej nawiązał ponadto współpracę z prestiżowym domem mody Valentino oraz z marką kosmetyków dla mężczyzn House 99, stworzoną przez Davida Beckhama.

Od momentu założenia firmy, ponad sto lat temu, L’Oréal stopniowo buduje globalne portfolio kultowych marek, które tworzą najbogatszą i najbardziej zróżnicowaną ofertę w branży kosmetycznej. Powiększanie portfolio marek to podstawa strategii L’Oréal na świecie zapewniająca długotrwały rozwój grupy.

CeraVe – zdrowie równa się piękno

Marka CeraVe powstała w 2005 roku w Stanach Zjednoczonych. Pod skrzydła L’Oréal trafiła niedawno, bo w 2017 r., ale po rozszerzeniu dystrybucji jest już dostępna również w Polsce. W Stanach Zjednoczonych kosmetyki CeraVe cieszą się ogromną popularnością i są obecnie najczęściej polecanymi przez dermatologów produktami nawilżającymi dla suchej skóry[1]. Kolejna marka w rodzinie dermokosmetyków to odpowiedź L’Oréal na globalny trend, zgodnie z którym coraz więcej konsumentów stawia znak równości między dbaniem o urodę i dbaniem o zdrowie, a co się z tym wiąże - poszukuje produktów, które nie tylko upiększają, ale także chronią i pielęgnują skórę. W podstawowej ofercie marki CeraVe znajdują się kosmetyki przeznaczone do mycia i nawilżania skóry twarzy oraz ciała. Ich formuła została opracowana przy współpracy lekarzy dermatologów, którym udało się połączyć siłę ceramidów wzmacniających i odbudowujących naturalną barierę ochronną skóry z unikalną technologią MultiVesicular Emulsion (MVE), umożliwiającą stopniowe i skuteczne uwalnianie składników, dzięki czemu skóra pozostaje nawilżona na dłużej. Kosmetyki CeraVe w Polsce są dostępne w wybranych aptekach.

Pulp Riot pod skrzydłami L’Oréal

Do bogatego portfolio marek L’Oréal dołączyła także amerykańska marka Pulp Riot, oferująca profesjonalne kosmetyki do koloryzacji włosów. Marka Pulp Riot zadebiutowała na rynku w 2016 r. W odróżnieniu od innych producentów profesjonalnych produktów do koloryzacji włosów, od początku swoją komunikację marketingową bardzo silnie oparła o kanały social media, co pozwoliło jej w krótkim czasie dotrzeć do fryzjerów i stylistów na całym świecie. Dziś profil marki na Instagramie śledzi ponad 675 tys. osób. Produkty Pulp Riot dostępne są obecnie w Stanach Zjednoczonych w sieci dystrybucji SalonCentric, ale są już plany ekspansji na inne rynki.

Piękno z górnej półki – L’Oréal i Valentino łączą siły

Ogłoszone niedawno podpisanie umowy o długofalowej współpracy z prestiżowym domem mody Valentino to z kolei krok L’Oréal w kierunku powiększenia portfolio produktów luksusowych, w tym zapachów. Założony w 1960 r. w Rzymie dom mody Valentino słynie z krawiectwa łączącego najlepsze tradycje włoskiego haute couture z na wskroś współczesnym, innowacyjnym spojrzeniem na modę, jakie prezentuje dyrektor kreatywny firmy, Pierpaolo Piccioli. Dom mody Valentino jest dziś synonimem piękna, unikalności i nowoczesności zarówno jeśli chodzi o kolekcje ubrań, jak i zapachy sygnowane tym logo. Jak zapowiedziano, oficjalna współpraca między Grupą L’Oréal a Valentino rozpocznie się w styczniu 2019 r.

Fokus na K-Beauty i męską pielęgnację

L’Oréal nie tylko kreuje, ale także z uwagą śledzi trendy w pielęgnacji i makijażu, aby oferować konsumentom na całym świecie produkty kosmetyczne, które najpełniej odpowiadają ich oczekiwaniom. W maju tego roku firma poinformowała o włączeniu do swojego portfolio koreańskiej marki Stylenanda, produkującej m.in. cieszące się popularnością na azjatyckim rynku kosmetyki do makijażu 3CE. Obiecująco zapowiada się również partnerstwo, jakie dywizja L’Oréal Luxe nawiązała z debiutującą na rynku marką kosmetyków dla mężczyzn House 99. Produkty stworzone od podstaw przez słynącego z doskonałego wyczucia stylu Davida Beckhama odpowiadają na potrzeby współczesnych mężczyzn, którzy oczekują kompleksowej pielęgnacji dopasowanej do wymagań ich skóry, włosów oraz zarostu.

Wirtualna rzeczywistość a piękno

Digitalizacja to obecnie jeden z najważniejszych trendów wyznaczających kierunek rozwoju przemysłu, także kosmetycznego. Kontynuując strategię inwestowania w nowe technologie oraz zaawansowane rozwiązania cyfrowe L’Oréal nawiązał współpracę z firmą ModiFace, która tworzy aplikacje oparte na sztucznej inteligencji i rozszerzonej rzeczywistości. Pierwsze efekty partnerstwa obu firm można było zobaczyć podczas tegorocznych targów Viva Technology w Paryżu, gdzie L’Oréal przedstawił najnowszą aplikację do wirtualnego makijażu umożliwiającą uzyskanie spersonalizowanych porad, testowanie wybranych kosmetyków oraz koncepcji makijażu w wirtualnym środowisku, a także zakup konkretnych produktów z poziomu platformy. Na tegorocznych targach zadebiutowało także „inteligentne lustro”, czyli innowacyjna technologia pozwalająca na dobranie makijażu do osobistego stylu, nad którą pracowały ModiFace wraz ze wspieranym przez L’Oréal startupem, MemoMi. 

Digitalizacja, w każdej branży, w każdej kategorii biznesu, kreuje rozwiązania, które tworzą nową przestrzeń do budowania marek, wzmocnienia relacji z konsumentami oraz współpracy z partnerami. Na VivaTech pokazaliśmy, jak L’Oréal wdraża digitalizację w kosmetyczne kategorie produktowe

– powiedziała Wioletta Rosołowska, prezes zarządu L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie.

Marki L’Oréal w Polsce:

Obecnie na polskim rynku dostępnych jest 21 marek z portfolio L’Oréal:

  • Dywizja Produktów Profesjonalnych: Kérastase, L’Oréal Professionnel, Matrix, Decléor
  • Dywizja Produktów Szerokiej Dystrybucji: L’Oréal Paris, Garnier, Mixa, Maybelline New York, NYX Professional Makeup
  • Dywizja Kosmetyków Aktywnych: Vichy, La Roche-Posay, CeraVe
  • L’Oréal LUXE: Lancôme, Giorgio Armani, Yves Saint Laurent, Kiehl’s, Biotherm, Ralph Lauren, Helena Rubinstein, Cacharel, Diesel.

[1] Żródło: ProVoice (część firmy badawczej IMS Health), dane z listopada 2017.

# Newsy producenci
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Delia Cosmetics - Brand Manager Herla - Regionalny Kierownik Sprzedaży Herla - Eksport Manager Oferta Pracy: Equalan Pharma - Młodszy Specjalista ds. Marketingu TZMO SA - Koordynator Sekcji Wyrobów Kosmetycznych Nivea - Przedstawiciel Handlowy ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Delia Cosmetics - Product Manager Oferta pracy: Delia Cosmetics - Dyrektor Sprzedaży Rekrutacja ukryta - Junior Trade Marketing Specialist Oferta pracy: Farmona - Brand Manager Oferta pracy: Oceanic - Młodszy Specjalista ds. wdrożeń kosmetycznych Oferta pracy: Organique - Product Manager Eveline Cosmetics - Brand Manager Cosmo Group: Regionalny Trener Sprzedaży/Manager w Dziale Szkoleń Produktowych Laboratorium Kosmetyczne FLOSLEK: Starszy Specjalista ds. Kontroli Jakości Oferta pracy: Oriflame - Koordynator ds. Ciągłego Doskonalenia Oferta pracy: Bio-Estetic - Account Manager Oferta pracy: Tenex - Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Senior R&D Formulation Specialist - Wrocław Oferta pracy: Abriga -  Specjalista ds. sprzedaży na rynek hiszpański i brytyjski Oferta pracy: Nuco - Specjalista ds. Kreacji Oferta Pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Zakupów Oferta pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Brand Manager Orkla Care - Technolog w Dziale Badań i Rozwoju BodyBoom - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Dax Cosmetics - Junior Product Manager Silcare - Safety Assessor Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Indigo - Specjalista ds. zakupów Ados Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Premium Distribution - Koordynator ds. szkoleń Henkel - Digital Manager Perfumesco - Category Manager-Kupiec Super-Pharm Manager Działu Drogeryjnego i Kosmetycznego Oceanic - Kupiec Strategiczny Beliso - Specjalista ds. marketingu Yonelle - Specjalista ds. Kontroli Opakowań MAC Brand Support Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Specjalista ds. Digital Marketingu Miraculum - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Estee Lauder - Marketing Manager Oriflame - Specjalista ds. Zakupów Yope - Eksport Manager Laboratorium Kosmetyczne Joanna  - Kierownik ds. sieci aptecznych PGD Polska - przedstawiciel handlowy ds. Procter&Gamble Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!