W omawianym okresie spółka odnotowała wzrost marży brutto o 12 proc do 4,9 mln zł, a przychody wyniosły 12,7 mln zł.
- W raportowanym okresie Miraculum osiągnęło najwyższy od lat wskaźnik EBITDA, powyżej 1 mln zł. Pomimo lekkiego spadku przychodów, nastąpiła znacząca poprawa marży brutto ze sprzedaży. Sytuację oceniamy jako stabilną, a wypracowane wyniki finansowe potwierdzają naszą zdolność do utrzymania tempa rozwoju i adaptacji do zmieniającego się środowiska rynkowego. Cieszy nas, że połączenie doświadczenia i tradycji 100 letniej firmy Miraculum wraz nowoczesna ofertą produktowa przynoszą efekty. W drugim półroczu planujmy również przedstawienie inwestorom strategii rozwoju na kolejne lata. Mamy ambitne plany i chcemy dalej się rozwijać, kontynuując cudowną historię polskiej kosmetycznej firmy Miraculum - komentuje Sławomir Ziemski, prezes Miraculum.
Spółka konsekwentnie realizuje strategię sprzedaży wielokanałowej (omnichannel), zwracając uwagę na specyfikę i znaczenie w rozwoju wszystkich kanałów sprzedaży (kanał tradycyjny, e-commerce, nowoczesny, eksportowy). W I kwartale spółka osiągnęła największą sprzedaż w kanale nowoczesnym oraz w kanale eksportowym stanowiąc odpowiednio 50% i 22% całkowitego obrotu. Spółka spodziewa się, że zwiększający się udział w całkowitej sprzedaży kanału nowoczesnego i eksportu będzie kontynuowane w kolejnych miesiącach.
Miraculum systematycznie poszerza ofertę produktową. W I kwartale marka wprowadziła na rynek dwie nowe linie produktów GRACJA Vitamin & Probiotic Face Care, odpowiadając tym samym na zapotrzebowanie klientów o mniejszym portfelu, którzy w obliczu wzrostu cen szukają produktów pielęgnacyjnych dostępnych w przystępnej cenie. W marce JOKO z sukcesem wprowadziła na rynek dwie linie limitowane, specjalnie przygotowane dla sieci Biedronka. Dodatkowo, marka JOKO wdrożyła linię sześciu odcieni błyszczyków GLOW LIP BALM. Do oferty marki Miraculum trafiły 4 sera do twarzy MIRACULUM.