MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Inwestycyjny boom - rosną fabryki czołowych graczy kosmetycznych
Inwestycyjny boom - rosną fabryki czołowych graczy kosmetycznych

Niedawno pisaliśmy na naszym portalu o znaczącej rozbudowie zakładu produkcyjnego Laboratorium Kosmetycznego Dr Irena Eris. Lista nowych inwestycji jest jednak jeszcze dłuższa... Dziennik "Rzeczpospolita" pisze o kolejnych toczących się lub planowanych rozbudowach fabryk i hal magazynowych. Motorem tych działań jest w znacznej mierze dynamicznie rosnący eksport polskich firm kosmetycznych.

Na ok. 100 mln zł szacuje łączną wartość inwestycji w rozbudowę swojej firmy Krzysztof Pałyska, współwłaściciel grupy Bell, jednego z największych krajowych producentów kosmetyków do makijażu. Firma celuje w ponad 200 mln zł przychodów ze sprzedaży, przeniesie latem do nowej hali produkcję opakowań do kosmetyków. Do końca roku zainstaluje jeszcze nowe linie technologiczne w gotowych już budynkach, kończąc kilkuletni cykl intensywnych inwestycji.

Ziaja za kilka tygodni rozpoczyna rozbudowę i automatyzację magazynu. Ma to kosztować ok. 10 mln zł i uwolnić teren pod budowę nowego działu produkcyjnego o powierzchni ok. 10 tys. mkw.

To będzie naprawdę duża inwestycja, warta 60–70 mln zł, która otworzy nam ogromne możliwości produkcyjne

– powiedział dziennikowi Zenon Ziaja, prezes firmy Ziaja Ltd, która wytwarza obecnie ok. 70 mln kosmetyków i produktów farmaceutycznych rocznie.

Do znaczącego wzrostu mocy szykuje się też Oceanic, właściciel marki AA.

Planujemy budowę nowej hali do produkcji kosmetyków, co pozwoli na dwukrotny wzrost naszych mocy

mówi Leszek Kłosiński, prezes spółki, która rocznie wytwarza ok. 30 mln sztuk kosmetyków, wysyłając je do prawie 40 krajów świata. W minionym roku spółka zwiększyła eksport produktów markowych o ponad 80 proc.

Firma Floslek ubiegły rok zakończyła z 30-proc. wzrostem przychodów, a prezes Katarzyna Furmanek ocenia, że to dopiero początek przyspieszenia. Przychody firmy znacząco rosną dzięki eksportowi, a konieczność zwiększonej produkcji rozwiązuje nowa fabryka w Piasecznie, dokąd w czerwcu ub.r. Floslek przeniósł całą produkcję. Jak podkreśla Katarzyna Furmanek, warta ok. 20 mln zł inwestycja pozwala trzykrotnie zwiększyć moce produkcyjne.

źródło: „Rzeczpospolita” – Anita Błaszczak: „Skok inwestycji w kosmetykach”, 28 maja 2017

# Newsy producenci
baner wewnętrzny

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!