Ohaus dostawca nowatorskiego sprzętu do produkcji kosmetyków

Ohaus dostawca nowatorskiego sprzętu do produkcji kosmetyków

Krajobraz regulacyjny w branży kosmetycznej jest niezwykle złożony. Obecnie funkcjonuje kilka wytycznych i przepisów, których muszą przestrzegać producenci kosmetyków.

Przemysł kosmetyczny wart miliardy dolarów, jest branżą podlegającą nieustannej ewolucji. Z jednej strony producenci rozszerzają swoje gamy produktowe, aby odpowiedzieć na zapotrzebowanie rynku, z drugiej wymagania jakościowe i regulacyjne stale przybierają nowy kształt.

Krajobraz regulacyjny w branży kosmetycznej jest niezwykle złożony. Funkconuje obecnie kilka wytycznych i przepisów, których producenci muszą przestrzegać, aby móc prowadzić działalność. Podejścia regulacyjne stosowane w różnych krajach mogą się różnić i w dużym stopniu zależą od systemów klasyfikacji stosowanych do kategoryzacji produktów kosmetycznych, a także używanych składników. W ostatnich dziesięcioleciach obserwuje się tendencję do harmonizacji przepisów regulujących produkcję i testowanie kosmetyków ze względu na powyższe różnice. Najważniejsze organy regulacyjne w branży kosmetycznej to:

  • Dobra Praktyka Wytwarzania (GMP)
  • Farmakopea (Kodeks apteczny)
  • Amerykańska Agencja ds. Żywności i Leków (FDA)
  • Wytyczne dotyczące żywności opracowane przez Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności (EFSA)
  • Przepisy lokalne

Dobra Praktyka Wytwarzania (GMP) dla produktów kosmetycznych. Norma ISO 22716: 2007 zawiera wytyczne dotyczące GMP dla produktów kosmetycznych, a standard ten obejmuje wszystkie aspekty procesu produkcyjnego, w tym pozyskiwanie surowców, produkcję, pakowanie, przechowywanie i dystrybucję. Zgodność z tą normą ma zasadnicze znaczenie dla przemysłu kosmetycznego w celu zapewnienia bezpieczeństwa dla zdrowia i zdobycia zaufania konsumentów. Firmy, które nie przestrzegają powyższych przepisów, ryzykują konsekwencjami prawnymi, utratą reputacji i zamknięciem działalności.

W Stanach Zjednoczonych Agencja ds. Żywności i Leków (FDA) reguluje przemysł kosmetyczny zgodnie z normą 21 CFR Part 700. Rozporządzenie to wymaga, aby wszystkie kosmetyki były bezpieczne i odpowiednio oznakowane, a także wymienia składniki, które są zabronione w produktach kosmetycznych.

Podobnie Unia Europejska ustanowiła rozporządzenie (WE) 1223/2009, które określa wymogi dotyczące wprowadzania produktów kosmetycznych do obrotu w UE. Niniejsze rozporządzenie obejmuje wszystkie aspekty procesu produkcyjnego, w tym oceny bezpieczeństwa, etykietowanie i pakowanie.

Aby zapewnić bezpieczeństwo, jakość i skuteczność swoich produktów, producenci kosmetyków muszą inwestować w rygorystyczne procedury testowania. Przestrzeganie przepisów i norm rozpoczyna się już w działach badawczo-rozwojowych, podczas produkcji, w pracach laboratoriów QC/QA, a także poprzez spełnienie wymagań dotyczących zakładów produkcyjnych, personelu i produktów końcowych.

Nowoczesne laboratoria - must w branży kosmetycznej

Laboratoria odgrywają kluczową rolę w zapewnianiu bezpieczeństwa i utrzymywaniu jakości produktów kosmetycznych. Laboratoria kontroli jakości w firmach kosmetycznych są odpowiedzialne za testowanie surowców, formulacji i gotowych produktów, a także monitorowanie linii produkcyjnych i personelu zaangażowanego w proces wytwarzania produktów końcowych. Aby zapewnić dokładne wyniki badań, laboratoria kosmetyczne wyposażone są w specjalistyczne narzędzia i sprzęt.

Miernik pH jest przeważnie jednym z podstawowych elementów wyposażenia laboratorów kosmetycznych. pH jest pomiarem poziomu kwasowości lub zasadowości roztworu i ważne jest, aby kosmetyki utrzymywały odpowiedni poziom pH dla bezpieczeństwa i skuteczności. pH-metr mierzy poziom pH roztworu, zapewniając, że produkt kosmetyczny mieści się w bezpiecznym zakresie pH.

Inkubatory to kolejne ważne elementy wyposażenia laboratoriów kosmetycznych. Umożliwiają one producentom kosmetyków testowanie i monitorowanie bezpieczeństwa mikrobiologicznego ich produktów oraz higieny zakładów produkcyjnych i personelu. Maszyny te zapewniają kontrolowane warunki do wzrostu mikroorganizmów i są wykorzystywane do badań mikrobiologicznych. Pomagają one technikom laboratoryjnym w badaniu wzrostu mikroorganizmów w celu wykrywania i identyfikacji możliwych zanieczyszczeń.

Płyty grzewcze i mieszadła są używane w laboratoriach kosmetycznych do podgrzewania i mieszania różnych preparatów. Są przydatnym sprzętem w laboratoriach badawczo-rozwojowych lub kontroli jakości, w których wykonywane są różne procedury, np. ekstrakcja, topienie czy mieszanie. Płyty grzewcze stanowią kontrolowane źródło ciepła do różnych zastosowań w procesie produkcji kosmetyków. Pomagają podgrzewać, topić i mieszać składniki stałe, takie jak woski i oleje do przygotowania niektórych preparatów. Precyzyjna kontrola temperatury zapewnia bezpieczeństwo próbki i zapobiega przegrzaniu. Mieszadła z płytą grzewczą służą do przygotowywania podłoży hodowlanych do kontroli mikrobiologicznej.

Gdy lepkość próbki jest zbyt wysoka dla mieszadła z płytą grzejną, potrzebny jest mieszalnik o odpowiednim momencie obrotowym, aby wymieszać lepki roztwór, krem lub balsam. Mieszadła mechaniczne doskonale spełniają takie potrzeby. Można ich używać do tworzenia emulsji lub zapewnienia równomiernego rozprowadzenia składników aktywnych produktu kosmetycznego w całym preparacie. Można je również wykorzystać do przygotowania partii pilotażowych, które są następnie przenoszone do produkcji.

Wagi laboratoryjne służą do precyzyjnego pomiaru ilości surowców i gotowych produktów. W przemyśle kosmetycznym niezbędny jest pomiar małych ilości składników z dużą dokładnością. Wagi laboratoryjne pomagają ten cel osiągnąć, zapewniając jednocześnie spójność recepturowania produktu.

Wagosuszarki umożliwiają producentom kosmetyków określenie poziomu zawartości wilgoci w produktach. Woda jest kluczowym składnikiem wielu preparatów kosmetycznych, a dokładna kontrola jej zawartości jest niezbędna do zapewnienia stabilności i bezpieczeństwa produktów. Nadmierna wilgoć w preparatach kosmetycznych tworzy środowisko, w którym mogą rozwijać się mikroorganizmy, co prowadzi do zanieczyszczenia i zepsucia produktu. Z drugiej strony, niewystarczający poziom wilgoci może powodować wysychanie produktu, wpływając na jego teksturę, wygląd i wydajność.

Produkty kosmetyczne często zawierają różne składniki, z których niektóre mogą być w różnych fazach lub mieć różne gęstości. Do oddzielania tych składników biorąc pod uwagę ich gęstość i wielkość można używać wirówek. Często stosuje się je w celu określenia stężenia określonych substancji, takich jak konserwanty oraz do kontroli prawidłowej homogenizacji kremów.

Wytrząsarki to kolejne instrumenty, które mogą być również stosowane w laboratoriach kosmetycznych. Dzięki ciągłemu i niezawodnemu wstrząsaniu mogą być stosowane do hodowli komórkowych i modeli 3D, ekstrakcji, testów hermetyczności i testów szczelności.

Jak wspomniano na początku, utrzymywanie zgodności z przepisami i normami branżowymi jest niezbędne dla producentów kosmetyków, aby utrzymać bezpieczeństwo i zaufanie konsumentów. Firmy, które nie przestrzegają tych przepisów, ryzykują konsekwencjami prawnymi, utratą reputacji, a nawet zamknięciem działalności.

Podsumowując, laboratoria odgrywają kluczową rolę w zapewnianiu bezpieczeństwa i jakości produktów kosmetycznych. Zgodność z przepisami i normami branżowymi jest bezwzględną koniecznością, a stosowanie się do Dobrych Praktyk Wytwarzania (GMP) dla produktów kosmetycznych jest kluczowym krokiem w osiągnięciu tego celu. Używanie specjalistycznego sprzętu laboratoryjnego w połączeniu z przestrzeganiem surowych przepisów i norm branżowych pomaga utrzymać zaufanie konsumentów do branży kosmetycznej. Istotne jest, aby firmy kosmetyczne inwestowały w wysokiej jakości sprzęt laboratoryjny oraz narzędzia pomiarowe i przestrzegały odpowiednich procedur testowych, aby zachować zgodność z przepisami branżowymi i zapewnić nie tylko bezpieczeństwo swoich produktów, ale także długoterminowy sukces na rynku.
 

fot. materiały producenta, unsplash
# Nowości kosmetyczne
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Communication Manager (kosmetyki naturalne) - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: New Approach Product Manager/Brand Manager Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. Trade Marketingu - Paese Oferta pracy: Business Development Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: MG Evolution - Dyrektor Handlowy Oferta pracy: MG Evolution - Content Manager Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi