Czym kierować się przy zakupie perfum?

Czym kierować się przy zakupie perfum?

Perfumy były niegdyś artykułem luksusowym, dostępnym jedynie dla zamożnych elit. Dziś to produkt na przysłowiową każdą kieszeń. Trudno znaleźć osobę, która nie ma żadnych perfum albo stanowczo nie chce ich używać.

Kochamy otaczać się pięknymi zapachami. Nie każdy jednak wie, jak dokonać najlepszego wyboru spośród dobrodziejstw, jakie oferuje sklep z perfumami. Jeśli chcesz, by zapach stał się elementem Twojego image’u, nie zdawaj się na przypadek.

Czym się różnią perfumy od wody toaletowej?

O czym musisz wiedzieć, odwiedzając sklep z perfumami? Przede wszystkim zwróć uwagę na to, że oferta dostępnych w nim kosmetyków, potocznie nazywanych perfumami, jest bardzo zróżnicowana. W rzeczywistości obok perfum na półkach perfumerii znajdziesz m.in. wody perfumowane (Eau de Parfum), wody toaletowe (Eau de Toilette) i wody kolońskie (Eau de Cologne).

Z pewnością zauważysz, że produkty sygnowane tą samą nazwą różnią się ceną. Tanie perfumy damskie czy męskie to najczęściej wody toaletowe, które zawierają dokładnie te same substancje zapachowe, co ich droższe odpowiedniki, ale w mniejszym stężeniu. W perfumach może być ich nawet 30%-40%, a w wodach toaletowych zwykle nie więcej niż 10%. Od tej cechy zależy intensywność produktu i jego trwałość.

Czy warto kupować tanie damskie perfumy?

Zakup wody toaletowej bynajmniej nie jest złym pomysłem. To znakomite rozwiązanie dla osób, które z jakiejś przyczyny nie chcą inwestować w drogi flakon, a zadowala je dyskretny zapach, którego trwałość przedłużyć można częstszą aplikacją na skórę. Dobre tanie perfumy damskie lub męskie to jednak perfumy markowe. Wybierając niedrogie podróbki albo produkty nieznanych firm, ryzykujesz efekt odwrotny do zamierzonego. Nawet jeśli zapach takich perfum w pierwszej chwili będzie wydawać się przyjemny, już po krótkim czasie – gdy „do głosu” dojdą nuty bazy – może okazać się rozczarowujący.

Jeśli chcesz zaoszczędzić, postaw raczej na trafny wybór sklepu z perfumami. Korzystniejszych ofert na dokładnie te same produkty możesz spodziewać się raczej w małych drogeriach niż w galeriach handlowych, gdzie ceny kształtuje atrakcyjna lokalizacja. Naprawdę tanie perfumy damskie topowych marek może zaoferować perfumeria internetowa (np. Pachnidełko), ponieważ nie musi doliczać do cen kosztów czynszu czy prądu, jakie ponoszą sklepy stacjonarne.

Jak dokonać wyboru w sklepie z perfumami?

Stacjonarny sklep z perfumami to miejsce, które musisz odwiedzić, jeśli jeszcze nie wiesz, jakie zapachy odpowiadają Twoim upodobaniom. Najlepszy opis produktu nie odda tego, co poczujesz na własnej skórze, i to dosłownie. Idealnego dla siebie zapachu perfum nie dobierzesz także, wąchając papierki do ich testowania albo zachwycając się wonią, którą pozostawiła w pomieszczeniu koleżanka z biura. Ten sam kosmetyk może mieć zupełnie inny aromat na Twojej skórze. Dlatego nim skorzystasz z oferty perfumerii internetowej, nie przegap żadnej okazji do testowania perfum.

Na znalezienie ulubionego zapachu musisz poświęcić trochę czasu – jedna wizyta w sklepie z perfumami pozwoli Ci zapoznać się z zaledwie kilkoma. Po ich przetestowaniu nie będziesz już w stanie odkryć pełni walorów kolejnego produktu, ponieważ Twój zmysł węchu będzie przebodźcowany. Z tych samych powodów unikaj testowania nowych zapachów w chwili, gdy w sklepie jest dużo osób albo po intensywnym dniu. Im mniej zapachów Twój nos „zapamięta” w ciągu dnia, tym większa szansa, że trafnie ocenisz, z jakim aromatem chcesz zostać na dłużej, inwestując w cały flakon perfum.

Testując perfumy, daj sobie nieco czasu. Zaaplikuj je na skórę i obserwuj, jak zmieni się ich aromat po kwadransie, a jak po kilku godzinach. Z biegiem czasu bowiem z produktu wydobywać się będą inne nuty zapachowe. Może okazać się, że choć nuty głowy będą dla Ciebie rozczarowujące, pokochasz te, z którymi zostaniesz na resztę dnia!

Jak wybrać sobie idealne perfumy?

Wybór ulubionego zapachu to oczywiście bardzo indywidualna kwestia. W bogatym asortymencie sklepu z perfumami znajdziesz co najmniej kilka aromatów, które Cię urzekną. To najważniejsze kryterium, jakie musisz zastosować przy zakupie. Nie kieruj się modą czy sugestiami znajomych. Pamiętaj, że ten sam zapach będzie nieco inny w kontakcie z Twoją skórą niż ze skórą koleżanki (wpływa na to wiele czynników, m.in. pH skóry, stężenie hormonów). Przede wszystkim jednak to Ty spędzisz najwięcej czasu ze swoim zapachem i Tobie musi się podobać.

Jeśli chcesz, aby perfumy dobrze wpisały się w Twój wizerunek, rozważ wybór takich, które będą odpowiednie do Twojego wieku, stylu bycia, codziennych aktywności. Ciężkie, orientalne zapachy będą odpowiedniejszym wyborem dla dojrzałej kobiety niż dla młodej dziewczyny. Osoba, której praca wypełniona jest biznesowymi spotkaniami, powinna unikać wyrazistych aromatów, a postawić raczej na świeże, dyskretne – takie, które nie odciągają uwagi rozmówców od meritum. Nie ma jednak przeciwwskazań, by w Twojej łazience znalazło się kilka flakonów na różne okazje!

artykuł sponsorowany
fot. unsplash

# Nowości kosmetyczne
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi