Trendy kosmetyczne 2021. Bielenda: ekologia, kosmetyki funkcjonalne i aktywności online
Trendy kosmetyczne 2021. Bielenda: ekologia, kosmetyki funkcjonalne i aktywności online

Magdalena Koćwin, brand manager Bielenda Kosmetyki Naturalne:

Kosmetyki w trendzie naturalnym i nacisk na proekologiczne rozwiązania w produkcji, pielęgnacja funkcjonalna oraz życie konsumentów w niemal bezustannym trybie online - to trzy trendy, które szczególnie będą kształtować rozwój branży w tym roku.

Kosmetyki naturalne mają już stałe miejsce na półce i są głównym wyborem dla szerokiego grona klientów. Odpowiadają na oczekiwania związane ze stosowaniem przez nich produktów przyjaznych dla ich skóry, które mają silne powiązanie z przyrodą. Świat botaniczny dostarcza wielu inspiracji do formuł, a etykiety z hasłem „99% składników pochodzenia naturalnego” można coraz częściej zobaczyć w drogeriach. To również odpowiedź segmentu beauty na takie nurty jak less waste, zero waste czy waterless - promujące działania służące ochronie i odpowiedzialnemu wykorzystaniu zasobów przyrody. Z tego również wynika popularność trendu clean beauty, czyli wyboru kosmetyków o „czystym” składzie - z optymalną liczbą składników, które są dobrane i połączone w taki sposób, aby przynosić jak najlepszy efekt pielęgnacji. Marki dostosowują swoje strategie tak, aby podkreślać zaangażowanie w te właśnie ruchy. A z tym wiąże się również coraz bardziej zrównoważone i świadome podejście do kwestii tworzenia opakowań. Marka Bielenda kładzie na to szczególny nacisk - wprowadzamy szereg rozwiązań, dzięki którym możemy nie tylko wpisywać się w ten trend, ale również wyznaczać nowe wzorce. W roli dobrych przykładów mogę wymienić np. to, że wybrane słoiczki kremów powstają w części ze stłuczki poprodukcyjnej, a w produkcji nakrętek wykorzystywane są wiórki drewniane. Etykiety drukujemy na biofolii, która jest biodegradowalna. W produkcji opakowań zastosowane zostały liczne technologie recyklingu: m.in. rPet (z przetworzonych butelek PET) czy PCR (z recyklingu odpadów pochodzących od konsumentów).\

Drugim wskazanym przeze mnie trendem jest popularność kosmetyków funkcjonalnych - czyli takich, które wpływają na kondycję skóry, rozumieją jej potrzeby fizjologiczne oraz podchodzą do pielęgnacji w sposób globalny. To m.in. preparaty, które chronią mikrobiom czy zawierają adaptogeny - substancje chroniące przed stresem oksydacyjnym i spowalniające procesy starzenia. Dbają o skórę funkcjonującą we współczesnym świecie - takim, w którym czynniki zewnętrzne, środowiskowe mogą przyczynić się do powstania wielu niedoskonałości i poważnych szkód w jej metabolizmie.

Na koniec warto wspomnieć o trendach społecznych, które determinują decyzje biznesowe firm. Okres pandemii jeszcze mocniej zamknął konsumentów w świecie online - to już nie tylko miejsce komunikacji, ale też, dla coraz większej części, także pracy, spędzania wolnego czasu i zakupów. Marki muszą nadążać za tymi zmianami - zgodnie z trendem #SocialMediaBrand. Rosnące znaczenie ma więc budowanie pozycji marketingowej w mediach społecznościowych - w miejscu, w którym czerpie się wiedzę, szuka się bezpośredniego kontaktu z marką, oczekuje się jej obecności oraz doświadczenia korzyści, które oferuje proponowany przez nią produkt. Jest to szczególnie ważne w komunikacji z pokoleniem Z - młodymi, nowoczesnymi kobietami i dziewczynami. Istotne są tutaj kreatywne, angażujące i oryginalne sposoby budowania relacji. Sukces w e-commerce osiąga się działaniami z zakresu marketingu internetowego przy wsparciu komunikacji w mediach społecznościowych - to tutaj zaczyna się dziś zainteresowanie konsumenta ciekawym designem produktu, jego jakością i korzyściami, które wynikają z jego zakupu.

# Wywiady i opinie
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager