Trendy kosmetyczne 2021. Bielenda: ekologia, kosmetyki funkcjonalne i aktywności online

Trendy kosmetyczne 2021. Bielenda: ekologia, kosmetyki funkcjonalne i aktywności online

Magdalena Koćwin, brand manager Bielenda Kosmetyki Naturalne:

Kosmetyki w trendzie naturalnym i nacisk na proekologiczne rozwiązania w produkcji, pielęgnacja funkcjonalna oraz życie konsumentów w niemal bezustannym trybie online - to trzy trendy, które szczególnie będą kształtować rozwój branży w tym roku.

Kosmetyki naturalne mają już stałe miejsce na półce i są głównym wyborem dla szerokiego grona klientów. Odpowiadają na oczekiwania związane ze stosowaniem przez nich produktów przyjaznych dla ich skóry, które mają silne powiązanie z przyrodą. Świat botaniczny dostarcza wielu inspiracji do formuł, a etykiety z hasłem „99% składników pochodzenia naturalnego” można coraz częściej zobaczyć w drogeriach. To również odpowiedź segmentu beauty na takie nurty jak less waste, zero waste czy waterless - promujące działania służące ochronie i odpowiedzialnemu wykorzystaniu zasobów przyrody. Z tego również wynika popularność trendu clean beauty, czyli wyboru kosmetyków o „czystym” składzie - z optymalną liczbą składników, które są dobrane i połączone w taki sposób, aby przynosić jak najlepszy efekt pielęgnacji. Marki dostosowują swoje strategie tak, aby podkreślać zaangażowanie w te właśnie ruchy. A z tym wiąże się również coraz bardziej zrównoważone i świadome podejście do kwestii tworzenia opakowań. Marka Bielenda kładzie na to szczególny nacisk - wprowadzamy szereg rozwiązań, dzięki którym możemy nie tylko wpisywać się w ten trend, ale również wyznaczać nowe wzorce. W roli dobrych przykładów mogę wymienić np. to, że wybrane słoiczki kremów powstają w części ze stłuczki poprodukcyjnej, a w produkcji nakrętek wykorzystywane są wiórki drewniane. Etykiety drukujemy na biofolii, która jest biodegradowalna. W produkcji opakowań zastosowane zostały liczne technologie recyklingu: m.in. rPet (z przetworzonych butelek PET) czy PCR (z recyklingu odpadów pochodzących od konsumentów).\

Drugim wskazanym przeze mnie trendem jest popularność kosmetyków funkcjonalnych - czyli takich, które wpływają na kondycję skóry, rozumieją jej potrzeby fizjologiczne oraz podchodzą do pielęgnacji w sposób globalny. To m.in. preparaty, które chronią mikrobiom czy zawierają adaptogeny - substancje chroniące przed stresem oksydacyjnym i spowalniające procesy starzenia. Dbają o skórę funkcjonującą we współczesnym świecie - takim, w którym czynniki zewnętrzne, środowiskowe mogą przyczynić się do powstania wielu niedoskonałości i poważnych szkód w jej metabolizmie.

Na koniec warto wspomnieć o trendach społecznych, które determinują decyzje biznesowe firm. Okres pandemii jeszcze mocniej zamknął konsumentów w świecie online - to już nie tylko miejsce komunikacji, ale też, dla coraz większej części, także pracy, spędzania wolnego czasu i zakupów. Marki muszą nadążać za tymi zmianami - zgodnie z trendem #SocialMediaBrand. Rosnące znaczenie ma więc budowanie pozycji marketingowej w mediach społecznościowych - w miejscu, w którym czerpie się wiedzę, szuka się bezpośredniego kontaktu z marką, oczekuje się jej obecności oraz doświadczenia korzyści, które oferuje proponowany przez nią produkt. Jest to szczególnie ważne w komunikacji z pokoleniem Z - młodymi, nowoczesnymi kobietami i dziewczynami. Istotne są tutaj kreatywne, angażujące i oryginalne sposoby budowania relacji. Sukces w e-commerce osiąga się działaniami z zakresu marketingu internetowego przy wsparciu komunikacji w mediach społecznościowych - to tutaj zaczyna się dziś zainteresowanie konsumenta ciekawym designem produktu, jego jakością i korzyściami, które wynikają z jego zakupu.

# Wywiady i opinie
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi