Dove od lat (brawo!) podejmuje tematykę dotyczącą kreowania i promowania wyidealizowanego wizerunku kobiecego piękna. Celem kampanii jest uwonienie kobiety od presjii bycia idealną, ponieważ wszystkie są piękne.
Od ponad 60 lat Dove mówi głośno NIE wyidealizowanemu i nierzeczywistemu wizerunkowi kobiety, jaki prezentowany jest na co dzień w mediach. Piękna bez skazy, piękna w którym rozmiar, waga czy wzrost mają definiować poczucie własnej wartości.
Dlatego marka inicjuje kampanie, które zwracają uwagę społeczności międzynarodowej na sposób w jaki kobiety dokonują samooceny oraz definiują swoje piękno w odniesieniu do kanonów urody lansowanych w mediach i popkulturze. Od 2004 roku, kiedy to światło dzienne ujrzała pierwsza kampania na rzecz prawdziwego piękna rozgorzała prawdziwa dyskusja.
Dove było pierwszą marką, która zamiast modelek zdecydowała się pokazać w komunikacji prawdziwe kobiety, które zachwycały zarówno pełnymi kształtami, jak i drobną figurą. Były niskie i wysokie – jednym słowem – prawdziwe.
Kolejne odsłony kampanii i filmy takie jak „Dove Evolution”, „Dove Real Sketches”, „Dove Camera Shy” czy „Dove - How old are you” za każdym razem podnosiły istotne dla kobiet kwestie związane z postrzeganiem własnego piękna, bez względu na typ urody czy wiek. Bez kompromisów rozprawiały się też z lansowanym w mediach kanonem piękna, który jest nieosiągalny dla większości kobiet.
Od 4 lat marka Dove podejmuje temat kobiecego piękna Polek realizując lokalne odsłony kampanii i poruszając problemy, które je dotykają.
To ważne, ponieważ aż 8 na 10 Polek chcę wyglądać jak najlepiej, a nie podążać za lansowanymi w mediach kanonami piękna, ale zaledwie 2 na 10 z nich uważa się za piękne*. Reszta? Co smutne, ale prawdziwe - nie docenia siebie i swojej urody, nie potrafi dostrzec swojego prawdziwego piękna.
Dlatego tak istotną rolę odgrywa kampania Dove „Moje piękno, moja historia”. W spocie promującym kampanię występują kobiety z różnych rejonów Polski, w różnym wieku i o różnych typach urody oraz osobowości. Każda z nich opowiada historię swojego prawdziwego piękna. Piękna, które zdefiniowały same na swój sposób, dzięki czemu stało się ono źródłem ich pewności siebie, a nie powodem negatywnych emocji. Historia każdej z nich może być inspiracją dla innych kobiet. Wystarczy uwierzyć w siebie. To pierwszy krok na drodze do odnalezienia prawdziwego piękna i cieszenia się życiem.
„Dove Moje piękno, moja historia” to kampania stworzona przez kobiety dla kobiet. Marka zachęcamy dziewczyny i kobiety do przyłączenia się do akcji i podzielenia się z innymi swoją historią na blogu i instagramie, oznaczając to hasztagiem #DoveMojePięknoMojaHistoria. Firmie zależy, by szeroko pokazać, iż prawdziwe piękno jest siłą każdej kobiety – wystaczy je odkryć.
*Dane z raportu Dove „Jesteśmy piękne” z 2016 r.