Moje piękno, moja historia - Dove przeciw presji wyidealizowanego piękna

Moje piękno, moja historia - Dove przeciw presji wyidealizowanego piękna

Marka Dove po raz kolejny zachęca Polki do poszukiwania swojego piękna, inicjując kolejną odsłonę kampanii „Moje piękno, moja historia”.

Dove od lat (brawo!) podejmuje tematykę dotyczącą kreowania i promowania wyidealizowanego wizerunku kobiecego piękna. Celem kampanii jest uwonienie kobiety od presjii bycia idealną, ponieważ wszystkie są piękne.

Od ponad 60 lat Dove mówi głośno NIE wyidealizowanemu i nierzeczywistemu wizerunkowi kobiety, jaki prezentowany jest na co dzień w mediach. Piękna bez skazy, piękna w którym rozmiar, waga czy wzrost mają definiować poczucie własnej wartości.

Dlatego marka inicjuje kampanie, które zwracają uwagę społeczności międzynarodowej na sposób w jaki kobiety dokonują samooceny oraz definiują swoje piękno w odniesieniu do kanonów urody lansowanych w mediach i popkulturze. Od 2004 roku,  kiedy to światło dzienne ujrzała pierwsza kampania na rzecz prawdziwego piękna rozgorzała prawdziwa dyskusja.

Dove było pierwszą marką, która zamiast modelek zdecydowała się pokazać w komunikacji prawdziwe kobiety, które zachwycały zarówno pełnymi kształtami, jak i drobną figurą. Były niskie i wysokie – jednym słowem – prawdziwe.

Kolejne odsłony kampanii i filmy takie jak „Dove Evolution”, „Dove Real Sketches”, „Dove Camera Shy” czy „Dove - How old are you” za każdym razem podnosiły istotne dla kobiet kwestie związane z postrzeganiem własnego piękna, bez względu na typ urody czy wiek. Bez kompromisów rozprawiały się też z lansowanym w mediach kanonem piękna, który jest nieosiągalny dla większości kobiet.

Moje piękno, moja historia

Od 4 lat marka Dove podejmuje temat kobiecego piękna Polek realizując lokalne odsłony kampanii i poruszając problemy, które je dotykają.

To ważne, ponieważ aż 8 na 10 Polek chcę wyglądać jak najlepiej, a nie podążać za lansowanymi w mediach kanonami piękna, ale zaledwie 2 na 10 z nich uważa się za piękne*. Reszta? Co smutne, ale prawdziwe - nie docenia siebie i swojej urody, nie potrafi dostrzec swojego prawdziwego piękna.

Dlatego tak istotną rolę odgrywa kampania Dove „Moje piękno, moja historia”. W spocie promującym kampanię występują kobiety z różnych rejonów Polski, w różnym wieku i o różnych typach urody oraz osobowości. Każda z nich opowiada historię swojego prawdziwego piękna. Piękna, które zdefiniowały same na swój sposób, dzięki czemu stało się ono źródłem ich pewności siebie, a nie powodem negatywnych emocji. Historia każdej z nich może być inspiracją dla innych kobiet. Wystarczy uwierzyć w siebie. To pierwszy krok na drodze do odnalezienia prawdziwego piękna i cieszenia się życiem.


Historie inspirują

„Dove Moje piękno, moja historia” to kampania stworzona przez kobiety dla kobiet. Marka zachęcamy dziewczyny i kobiety do przyłączenia się do akcji i podzielenia się z innymi swoją historią na blogu i instagramie, oznaczając to hasztagiem #DoveMojePięknoMojaHistoria. Firmie zależy, by szeroko pokazać, iż prawdziwe piękno jest siłą każdej kobiety – wystaczy je odkryć.

*Dane z raportu Dove „Jesteśmy piękne” z 2016 r.

# Społeczny biznes
 reklama