30 lat Rossmanna w Polsce

30 lat Rossmanna w Polsce

30 lat temu, 23 maja 1993 roku, Polacy po raz pierwszy zrobili zakupy w drogerii Rossmann. Dziś ta marka jest w naszym kraju synonimem drogerii. Ma 1700 sklepów i pozycję lidera w branży chemiczno-kosmetycznej.

– 30-tka to piękny wiek. Zbyt wcześnie na podsumowania, idealnie na odważne planowanie przyszłości. Rossmann, jak na świadomego trzydziestolatka przystało, wie, jakie wartości są w życiu ważne: zaufanie, życzliwość, empatia, pomoc słabszym, dbałość o środowisko. Nasza wiedza i doświadczenie, dostęp do nowoczesnych technologii, a także wspaniały, pełen zapału zespół pracowników pozwala nam wierzyć, że możemy razem z naszymi klientami, zmieniać świat na lepsze – ocenia prezes Rossmanna Marcin Grabara.

Misją firmy jest, aby dbanie o urodę, zdrowie i rodzinę zgodnie z najnowszą wiedzą i trendami, było proste i dostępne dla wszystkich.

Ambicją Rossmanna jest:
- zagwarantowanie najlepszego wyboru produktów, w tym tysięcy nowości z Polski i świata, w najlepszych w stosunku do jakości cenach. Produkty ze znaczkiem NOWE to oczywiście nowości, w tym nowe marki, ale także kosmetyki z innowacyjnymi składami i/lub nowoczesnymi formułami. Symbolem MEGA wyróżnia największe okazje.
- służenie fachowymi informacjami o urodzie, higienie i zdrowiu: na portalu, w mediach społecznościowych, w magazynie Skarb. Także poprzez oznaczanie wybranych produktów logiem „Wyjątkowy Produkt” (otrzymują go produkty wyróżniające się składem, formą aplikacji, innowacyjnością, najlepiej radzące sobie z potrzebami skóry, na które zostały opracowane) czy Czujesz Klimat? (ten symbol ułatwia klientom przyjaźniejsze dla środowiska zakupy). Inicjatywa Czyściochowo pomaga uczyć dzieci, najlepiej poprzez zabawę, dobrych nawyków higienicznych.
- dbanie o najwyższy komfort zakupów w drogeriach stacjonarnych i w sklepie internetowym. Znakiem firmowym Rossmanna jest inicjatywa „Uśmiech robi dzień dobry”. Od ponad dwóch lat zachęca do uśmiechu i życzliwości, by budować dobrą atmosferę i przyjazne relacje między klientami a personelem naszych drogerii.

Za sukcesem Rossmanna stoją jego pracownicy. Firma stawia na zespołowość, wspiera kreatywność i innowacyjność, ogromny nacisk kładzie na szkolenia. Dba, by pracownicy mieli poczucie bezpieczeństwa, gwarantuje dobre warunki pracy i szeroki pakiet świadczeń socjalnych. Największy w Polsce, firmowy program rozwoju pasji „Pozytywnie zakręceni” oferuje nawet 250 wydarzeń rocznie.

Jest liderem w branży chemiczno-kosmetycznej. Nadal jednak chce dynamicznie się rozwijać. Szanuje partnerów biznesowych, od lat buduje relacje z kontrahentami w oparciu o zasady uczciwości, poszanowania racji partnera, przewidywalności. Jest dumna z tego, że razem z nią urosły w siłę polskie firmy kosmetyczne.

Prowadzenie przedsiębiorstwa nie sprowadza się jedynie do zarabiania pieniędzy. Dzieli się z innymi tym, co udało się wypracować. Rzetelnie płaci w Polsce podatki (według danych Ministerstwa Finansów jest jednym z najbardziej efektywnych wśród firm handlowych podatników CIT). Angażuje się w akcje charytatywne – np. w ramach akcji „Pomagamy jak umiemy” pomoc o wartości ok. 30 mln zł przekazano blisko 900 organizacjom. Sponsoruje wydarzenia sportowe – jak Bieg Ulicą Piotrkowską Rossmann Run i kulturalne (w związku z inicjatywą Czujesz Klimat? jest obecna na czterech festiwalach muzycznych: Open’erze, OFF Festiwalu, Great September oraz SIESCIE i filmowej OFF Camerze, ponadto wspiera łódzki Fotofestiwal).

Jubileusz 30-lecia istnienia firmy chcieliśmy uczcić robiąc coś dla Łodzi, z którą jesteśmy związani od początku naszej historii w Polsce, jak również dla środowiska, w którym żyjemy my i w którym będą żyły kolejne pokolenia. Zdecydowaliśmy się na posadzenie Lasu Rossmanna – mówi Marcin Grabara, prezes Rossmanna.

Dzięki staraniom Rossmanna, w 2023 roku, na terenie Łodzi i województwa łódzkiego posadzono ponad 50 tys. sadzonek, które w przyszłości będą ponad 6-hektarowym lasem. Sam pomysł takiej inicjatywy ma swoje podłoże w postępującym procesie tzw. deforestacji. To zjawisko powszechne na całym świecie, którego jako firma odpowiedzialna społecznie, jesteśmy boleśnie świadomi. Wycinanie lasów powoduje wzrost efektu cieplarnianego, spadek bioróżnorodności, zmniejszoną ilość tlenu w atmosferze, niszczenie naturalnych siedlisk zwierząt, itp.

Rossmann w 2023 r:

  • 1700 drogerii
  • 1 milion klientów dziennie
  • 8 milionów członków Klubu Rossmann, użytkowników naszej aplikacji Rossmann PL
  • 17 tys. pracowników
  • 15 mld zł rocznych obrotów
  • 30 proc. udziałów w rynku chemiczno-kosmetycznym
  • 3 mld zł inwestycji od 1993 r.
# Newsy handel
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi