30 lat Rossmanna w Polsce

30 lat Rossmanna w Polsce

30 lat temu, 23 maja 1993 roku, Polacy po raz pierwszy zrobili zakupy w drogerii Rossmann. Dziś ta marka jest w naszym kraju synonimem drogerii. Ma 1700 sklepów i pozycję lidera w branży chemiczno-kosmetycznej.

– 30-tka to piękny wiek. Zbyt wcześnie na podsumowania, idealnie na odważne planowanie przyszłości. Rossmann, jak na świadomego trzydziestolatka przystało, wie, jakie wartości są w życiu ważne: zaufanie, życzliwość, empatia, pomoc słabszym, dbałość o środowisko. Nasza wiedza i doświadczenie, dostęp do nowoczesnych technologii, a także wspaniały, pełen zapału zespół pracowników pozwala nam wierzyć, że możemy razem z naszymi klientami, zmieniać świat na lepsze – ocenia prezes Rossmanna Marcin Grabara.

Misją firmy jest, aby dbanie o urodę, zdrowie i rodzinę zgodnie z najnowszą wiedzą i trendami, było proste i dostępne dla wszystkich.

Ambicją Rossmanna jest:
- zagwarantowanie najlepszego wyboru produktów, w tym tysięcy nowości z Polski i świata, w najlepszych w stosunku do jakości cenach. Produkty ze znaczkiem NOWE to oczywiście nowości, w tym nowe marki, ale także kosmetyki z innowacyjnymi składami i/lub nowoczesnymi formułami. Symbolem MEGA wyróżnia największe okazje.
- służenie fachowymi informacjami o urodzie, higienie i zdrowiu: na portalu, w mediach społecznościowych, w magazynie Skarb. Także poprzez oznaczanie wybranych produktów logiem „Wyjątkowy Produkt” (otrzymują go produkty wyróżniające się składem, formą aplikacji, innowacyjnością, najlepiej radzące sobie z potrzebami skóry, na które zostały opracowane) czy Czujesz Klimat? (ten symbol ułatwia klientom przyjaźniejsze dla środowiska zakupy). Inicjatywa Czyściochowo pomaga uczyć dzieci, najlepiej poprzez zabawę, dobrych nawyków higienicznych.
- dbanie o najwyższy komfort zakupów w drogeriach stacjonarnych i w sklepie internetowym. Znakiem firmowym Rossmanna jest inicjatywa „Uśmiech robi dzień dobry”. Od ponad dwóch lat zachęca do uśmiechu i życzliwości, by budować dobrą atmosferę i przyjazne relacje między klientami a personelem naszych drogerii.

Za sukcesem Rossmanna stoją jego pracownicy. Firma stawia na zespołowość, wspiera kreatywność i innowacyjność, ogromny nacisk kładzie na szkolenia. Dba, by pracownicy mieli poczucie bezpieczeństwa, gwarantuje dobre warunki pracy i szeroki pakiet świadczeń socjalnych. Największy w Polsce, firmowy program rozwoju pasji „Pozytywnie zakręceni” oferuje nawet 250 wydarzeń rocznie.

Jest liderem w branży chemiczno-kosmetycznej. Nadal jednak chce dynamicznie się rozwijać. Szanuje partnerów biznesowych, od lat buduje relacje z kontrahentami w oparciu o zasady uczciwości, poszanowania racji partnera, przewidywalności. Jest dumna z tego, że razem z nią urosły w siłę polskie firmy kosmetyczne.

Prowadzenie przedsiębiorstwa nie sprowadza się jedynie do zarabiania pieniędzy. Dzieli się z innymi tym, co udało się wypracować. Rzetelnie płaci w Polsce podatki (według danych Ministerstwa Finansów jest jednym z najbardziej efektywnych wśród firm handlowych podatników CIT). Angażuje się w akcje charytatywne – np. w ramach akcji „Pomagamy jak umiemy” pomoc o wartości ok. 30 mln zł przekazano blisko 900 organizacjom. Sponsoruje wydarzenia sportowe – jak Bieg Ulicą Piotrkowską Rossmann Run i kulturalne (w związku z inicjatywą Czujesz Klimat? jest obecna na czterech festiwalach muzycznych: Open’erze, OFF Festiwalu, Great September oraz SIESCIE i filmowej OFF Camerze, ponadto wspiera łódzki Fotofestiwal).

Jubileusz 30-lecia istnienia firmy chcieliśmy uczcić robiąc coś dla Łodzi, z którą jesteśmy związani od początku naszej historii w Polsce, jak również dla środowiska, w którym żyjemy my i w którym będą żyły kolejne pokolenia. Zdecydowaliśmy się na posadzenie Lasu Rossmanna – mówi Marcin Grabara, prezes Rossmanna.

Dzięki staraniom Rossmanna, w 2023 roku, na terenie Łodzi i województwa łódzkiego posadzono ponad 50 tys. sadzonek, które w przyszłości będą ponad 6-hektarowym lasem. Sam pomysł takiej inicjatywy ma swoje podłoże w postępującym procesie tzw. deforestacji. To zjawisko powszechne na całym świecie, którego jako firma odpowiedzialna społecznie, jesteśmy boleśnie świadomi. Wycinanie lasów powoduje wzrost efektu cieplarnianego, spadek bioróżnorodności, zmniejszoną ilość tlenu w atmosferze, niszczenie naturalnych siedlisk zwierząt, itp.

Rossmann w 2023 r:

  • 1700 drogerii
  • 1 milion klientów dziennie
  • 8 milionów członków Klubu Rossmann, użytkowników naszej aplikacji Rossmann PL
  • 17 tys. pracowników
  • 15 mld zł rocznych obrotów
  • 30 proc. udziałów w rynku chemiczno-kosmetycznym
  • 3 mld zł inwestycji od 1993 r.
# Newsy handel
 reklama