Hanna Kurcińska, Hagi Cosmetics: trend ekologiczny jest „skazany na rozwój”

Hanna Kurcińska, Hagi Cosmetics: trend ekologiczny jest „skazany na rozwój”

Trend ekologiczny jest już niezaprzeczalnie silnie rozwijającym się zjawiskiem w wielu krajach. Wraz z rosnącą stopą życiową konsumentów pojawia się coraz większa świadomość i chęć zdrowego stylu życia.

Kosmetyki naturalne stanowią jedną ze składowych potrzeb osoby żyjącej zgodnie z tym trendem. Pojawia się wobec tego coraz większa podaż i powstaje wiele nowych niszowych marek na rynku kosmetycznym. Duże marki też reagują na potrzeby klientów świadomych i trend ekologiczny na szczęście jest już „skazany na rozwój”. Należy cieszyć się z tego faktu i oczekiwać coraz lepszych produktów dla klientów, a dla firm coraz lepszych rozwiązań w kwestii opakowań, ekologicznej produkcji i szeroko pojętej ochrony środowiska.

Kosmetyki naturalne, organiczne, wegańskie to nie tylko trend, to cała filozofia życia. Założyciele małych firm kosmetycznych często jako pierwsi byli przedstawicielami slow life, eco, vegan, hygge, zanim zaczęli produkcję. Bezskutecznie szukali dla siebie kosmetyków naturalnych na rynku polskim kilka lat temu, wobec czego sami zaczęli je wytwarzać. 

Powstające ostatnio kolejne firmy, to już nowe zjawisko. W gąszczu nowych marek naturalnych można się zgubić. Niektóre z nich powielają to, co było kilka lat temu, inne wnoszą swoje pomysły.

Niektórzy z dużych producentów rynku kosmetycznego próbowali kilkanaście lat temu wprowadzić linie eko, ale to jeszcze nie był ten moment w Polsce. Natomiast teraz jest boom, wobec czego duże firmy  dopasowują swoje portfolio do aktualnych potrzeb klientów.

Technologowie pracują nad recepturami kosmetyku naturalnego, który tylko z pozoru może wydawać się prostym produktem. W rzeczywistości stworzenie kosmetyku naturalnego to praca z bardzo złożonymi surowcami, trudnymi do zabezpieczenia przed zmianą koloru, zapachu oraz rozwojem drobnoustrojów.  

Ponadto produkcja kosmetyków naturalnych musi mieć własną linię niestykającą się z linią kosmetyków konwencjonalnych. Powrót do natury kosztuje, ale klienci wybierają coraz częściej produkty z tego segmentu.

Według raportu Agencji Mintel Beauty Personal Care Global Trends 2018 -   rynek kosmetyków naturalnych wynosi średnio 10% w Europie, a największy jest w Niemczech – kolebce współczesnej kosmetyki naturalnej - estymowany na 16%.

Jak to jest w Polsce?

Polska jest jeszcze w początkowej fazie wzrostu. Trend na kosmetyki jest równie silny jak w Europie, ale jesteśmy na innej stopie rozwoju. Wielkość rynku nie jest jeszcze mierzona, ale szacuje się go na 4-6%. Natomiast jest duży potencjał wzrostu (wg firmy Eurus).

Jak stwierdzają potencjalni importerzy kosmetyków z innych krajów, w Polsce rządzą sieci i oferują niskie dyskontowe ceny. Dla klientów w naszym kraju nadal na pierwszym miejscu istotna jest cena. Klienci preferują drogerie sieciowe i sklepy stacjonarne, mimo światowego trendu na sprzedaż internetową. Sądzę, że internetowy model sprzedaży będzie się w Polsce rozwijał i wówczas klienci na tym zyskają, ponieważ marże sieciówek nie będą miały już znaczącego wpływu na finalną cenę produktu.

Hanna Kurcińska - chemiczka/kosmetolożka, współzałożycielka, Hagi Cosmetics i Hagi Baby, produkujących naturalne, ręcznie wytwarzane kosmetyki dla dorosłych i dzieci. Wszystkie produkty Hagi powstają zgodne z wymogami firm certyfikujących kosmetyki naturalne i organiczne.

# Wywiady i opinie
loki joanna

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi