Z jasnym przesłaniem. Klorane Botanical Foundation: odkrywać, chronić, dzielić się

Z jasnym przesłaniem. Klorane Botanical Foundation: odkrywać, chronić, dzielić się

Szlachetne przesłania, wartości wpisane w hasła marek, poważne deklaracje… Czy za wzniosłymi słowami zawsze idą realne działania? Niestety nie. Na szczęście wśród marek kosmetycznych są również takie, które bardzo poważnie podchodzą do kwestii wiarygodności. Bez pustosłowia...

Siłą takich marek są prowadzonymi stale, a nie ad hoc, kampanie, które urzeczywistniają dobro i niosą wymierną pomoc. W każdym możliwym formacie. Na rzecz planety, na rzecz innych ludzi. By świat naprawdę stawał się przyjaźniejszym miejscem dla nas wszystkich…

Etyczne wybory

Dziś coraz częściej konsumenci zmęczeni są frazesami, zachłannym konsumpcjonizmem, nachalną reklamą. Być może pandemia przyspieszyła proces, o którym mówiło się już wcześniej: współcześni klienci zwracają coraz większą uwagę na kwestie etyczne przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Zależy im, by wspierać takie firmy, które wspierają innych: traktują fair własnych pracowników i dostawców, dbają o zrównoważony rozwój, prowadzą transparentną komunikację.

Czas pandemicznych lockdownów spowodował, że wielu z nas zastanowiło się, czy nie gubimy się w nadmiarze? Że może więcej sensu ma wybór kilku naprawdę dobrych produktów na półce niż cała bateria przypadkowych kosmetyków...?

Kwestie zrównoważonej produkcji dziś są szczególnie nośnym tematem. Warto zwrócić uwagę, że niektóre firmy wcielają tę ideę od samego początku swojej działalności i to, co dziś wydaje się oczywistością, kiedyś mogło uchodzić za pewnego rodzaju dziwactwa. Tak postrzegane były przez niektórych biznesowe wybory Pierre Fabre’a, założyciela gigantycznego dziś imperium dermokosmetycznego.

Chronić naturę, chronić dziedzictwo

Wizja założyciela znanej francuskiej marki była prosta: stworzyć produkty przyjazne skórze i środowisku. Pierre Fabre, farmaceuta i znawca roślin, poszedł o krok dalej. Połączył swoje dwie pasje: naukę i botanikę. Tak powstała marka Klorane. Pierwszymi produktami marki były szampony. Oparte w 100% na naturalnych olejkach eterycznych i ekstraktach roślinnych szybko stały się obiektami pożądania w całej Francji. Konsumenci mieli intuicyjne niemal przeświadczenie, że kosmetyki pozbawione syntetycznej chemii, będą przyjaźniejsze skórze. Dodatkowo Pierre Fabre zaskakiwał rynkowych konkurentów swoim bezkompromisowym podejściem do kwestii dbałości o środowisko naturalne. Cenne roślinne składniki do swoich produktów pozyskiwał w sposób przyjazny dla planety i ludzi. I tak dzieje się do dziś.

Aż 98% produktów Klorane jest cały czas produkowane we Francji, w większości w rejonie Tarn, gdzie uprawia się 22 gatunki roślin bez użycia zbędnej chemii i dbając o cykl życia roślin.

Uprawy prowadzone są pod czujnym okiem botaników i farmaceutów, którzy nieustannie badają naturę, szkolą się, by opracowywać nowe, naturalne składniki. Dziedzictwo Pierre Fabre’a trwa do dziś. Pod skrzydłami koncernu Pierre Fabre, marka Klorane dalej spełnia swoją misję. W 2012 zdobyła najważniejszy certyfikat ECCOCERT. Markę wyróżniają naturalność składów, biodegradowalne formuły, opakowania z recyklingowanego PET oraz ekologiczne tekturowe kartoniki certyfikowane przez PEFC. Każdy więc kto wybiera markę Klorane, wybiera ekologię.

Plastikowe piekło planety

W 2017 roku na rynek wprowadzono aż milion ton opakowań. Przez kolejne dwa lata ta liczba wzrośnie nawet o 300 tysięcy! Wydaje się więc, że nawet jeśli w tym momencie całkowite odejście od plastiku jest utopią, można już wybierać takie, które nie szkodzą aż tak bardzo planecie. W dobie powszechnego hasła: „stop plastik”, marka Klorane nie pozostaje wobec tematu obojętna. Dlatego już do końca 2021 roku zamierza produkować 100% opakowań pochodzących z recyklingu. Dodatkowo mają być one z mniejszym udziałem plastiku. Obecnie już 75% w ofercie marki stanowią opakowania z użyciem plastiku z odzysku. Kosmetyki Klorane dostępne są w o 33% lżejszych tubach i aż o 77% lżejszych słoikach. To tylko niektóre przykłady eko-projektowania opakowań. Konsumenci to doceniają. Coraz częściej szukają marek takich właśnie, jak Klorane czy René Furterer, które dbają o środowisko, wspierając jego bioróżnorodność i ograniczających ilość zużywanego plastiku.

Go Vege, Be Human

W dobie trendu na naturę marka Klorane bierze pod lupę składniki i - o ile jest to możliwe - rezygnuje z tych pochodzenia zwierzęcego, choć wciąż stosuje wosk pszczeli. Obecnie 99% receptur Klorane jest wegańskich! Ponadto już teraz w 95% marka ma naturalne formuły. Dotyczy to wszystkich receptur bez spłukiwania i 80% formuł do spłukiwania. Do końca 2021 roku obejmie to aż 90% całej oferty.

Warto czynić dobro

W 1994 roku powstała fundacja na rzecz ochrony i waloryzacji światowego dziedzictwa roślinnego Klorane Botanical Foundation. Zajmuje się ona, m.in. ochroną zagrożonych gatunków i badaniem cennych roślinn. Dodatkowo szerzy wiedzę i przekazuje botaniczną pasję kolejnym generacjom. Dzięki fundacji ponad 600 tys. dzieci uczestniczyło w warsztatach, które uczą młode pokolenie dbałości o przyrodę z cierpliwością i szacunkiem.

Ale to nie wszystko, bo Fundacja prowadzi 30 programów w 25 krajach:

  • Pomaga w ponownym zalesianiu, w celu zapobiegania wysuszania lądów. 70 000 drzew egipskich zostało posadzonych w ramach Great Green Wall, ogromnego pasu zieleni, z Dakaru do Dżibuti, o szerokości 15 km
  • Fundacja sadziła również drzewa w Grecji, po fali pożarów, jakie dotknęły ten kraj
  • Fundacja wspiera m.in. siew 3000 roślin cupuaçu, drzew spokrewnionych z kakaowcem
  • Walczy z wylesianiem archipelagu Komory - zmniejszenie zużycia drewna o 270 ton rocznie dzięki wprowadzeniu bardziej wydajnych technologii
  • Fundacja sfinansowała na całym świecie wiele programów zmierzających do ochrony roślin. Wśród nich było wyhodowanie zagrożonego gatunku Normania triphylla w Portugalii przy współpracy ogrodu botanicznego miasta Funchal i Narodowego Instytutu Botanicznego miasta Brest
  • Finansuje letni uniwersytet medyczny w Senegalu, szczególnie zaangażowany w program zalesień
  • Jest też pionierem w zakładaniu bioróżnorodnych plantacji w Puszczy Amazońskiej

Złoto Maroka - fair-trade to realne wsparcie kobiet

Jednym z hitowych składników w kosmetyce jest olej arganowy. Odkąd okazało się, że nic innego tak świetnie nie odżywia włosów i nie dba o skórę, większość marek ma w ofercie kosmetyki bazujące na arganie. Ten w kosmetykach Pierre Fabre (Klorane, René Furterer) ma dodatkową zaletę. Jest uczciwie pozyskiwany i przynosi profity kobietom. Wszystko dlatego, że od lat jedynym dostawcą oleju arganowego jest UCFA (Union de Coopératives de Femmes de l’Arganeraie), czyli Związek Spółdzielni Kobiet Producentek Oleju Arganowego.

René Furterer wspiera trzy marokańskie spółdzielnie. To, co marka robi jest pójściem pod prąd rynkowej logice: kupuje produkt po wyższej cenie niż rynkowa. Jednocześnie finansuje naukę podstaw pisania i czytania dla kobiet. Działa też na rzecz praw kobiet w muzułmańskim kraju.

René Furterer założył i finansuje funkcjonowanie trzech przedszkoli zorganizowanych z myślą o dzieciach kobiet - członkiń spółdzielni. Dzięki temu pracownice mogą pogodzić obowiązki zawodowe z wychowaniem dzieci. W tamtych rejonach niewiele kobiet ma możliwość pracy zarobkowej, a takie rozwiązanie znacznie to ułatwia. To się nazywa prawdziwa troska o ich los.

Portfolio uczciwych społecznie marek

W całym koncernie Pierre Fabre numerem jeden jest pielęgnacja. Zdrowa pielęgnacja. Dlatego wszystkie marki, które grupa zrzesza, są bardzo wyczulone na bezpieczeństwo. René Furterer, medyczna marka Ducray, Klorane czy też słynąca z delikatności marka A-Derma mają przede wszystkim chronić i dbać o skórę szczególnie wrażliwą lub zmagającą się z różnymi dermatozami. Dlatego przed każdym wdrożeniem nowego produktu  firma przeprowadza rozbudowane testy. Pomaga to wybrać bezpieczne składniki, upewnić się, że nie szkodzą zdrowiu lub środowisku, potwierdzić, że wybrane składniki dobrze się komponują ze sobą i z opakowaniem, a ono samo dobrze zabezpiecza produkt przed zanieczyszczeniami. Wszystko to sprawia, że kosmetyki są przyjazne skórze, naturze i ludziom.

# Społeczny biznes
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi