W P&G polityka równości nie jest pustym hasłem. Ojcowie korzystają z urlopów rodzicielskich
W P&G polityka równości nie jest pustym hasłem. Ojcowie korzystają z urlopów rodzicielskich

Procter&Gamble koncern znany z wysokiej jakości produktów takich jak Pampers, Ariel, Gillette czy Pantene - wprowadza nową politykę dotyczącą urlopów rodzicielskich. Inicjatywa o nazwie #ShareTheCare umożliwia ojcom skorzystanie z ośmiu tygodni płatnego urlopu, dostępnego w ciągu dwóch lat od narodzin lub adopcji dziecka.

To nie tylko nowa praktyka w zakresie zatrudnienia, lecz ważny przyczynek do zmiany kulturowej, którą promuje P&G - dążenia do eliminowania stereotypów i uprzedzeń płciowych. Wprowadzone przez firmę rozwiązane daje obojgu rodzicom szansę bycia z dzieckiem już od pierwszego dnia.

Korzyści wynikające z promowania równości w systemie urlopów rodzicielskich są dalekosiężne. Badania wykazały, że przebywanie rodziców w domu z dziećmi przez dłuższy czas wzmacnia więzi rodzinne, partnerskie i doskonale wpływa na rozwój malucha – pod względem poznawczym, emocjonalnym i fizycznym.[1] Dzielenie się opieką nad dziećmi ma również pozytywny wpływ na rozwój zawodowy matek. Dzięki temu, że mężczyźni decydują się wziąć urlop ojcowski, matkom jest dużo łatwiej zaplanować powrót do pracy. Tym samym rośnie wskaźnik aktywności zawodowej kobiet, co przyczynia się do zmniejszenia luki płacowej pomiędzy mężczyznami i kobietami.

Polacy coraz bardziej partnerscy

Jak wynika z badania „Być tatą. Wynik badania polskich ojców", większość polskich ojców uważa, że podział ról w rodzinie powinien być partnerski. Niemal wszyscy twierdzą, że matka i ojciec powinni w podobnym stopniu rozmawiać z dzieckiem o jego problemach oraz podejmować ważne decyzje dotyczące dziecka. [2] Dlatego P&G swoim pracownikom oferuje dodatkowe 6 tygodni płatnego urlopu ojcowskiego. Wraz z ustawowymi 2 tygodniami, panowie mogą w ramach urlopu ojcowskiego spędzić z rodziną aż 8 tygodni.

P&G poprzez swoją politykę rodzicielską i wewnętrzne praktyki w tym zakresie, dąży nie tylko do pozytywnych zmian na rzecz pracowników i ich rodzin, ale także wpływa na postawy społeczne.

Wierzymy, że za sprawą takich rozwiązań jak nasza nowa inicjatywa #ShareTheCare możemy przyczynić się do zmiany tradycyjnego postrzegania ról rodzicielskich i odejścia od stereotypu, według którego, to kobiety powinny być głównym, pełnoetatowym opiekunem na wczesnym etapie życia dziecka. Dzięki #ShareTheCare ojcowie już nie muszą nieśmiało prosić szefa o urlop, aby odciążyć swoje partnerki i być bliżej dziecka. Płatny urlop ojcowski oferowany przez P&G wręcz zachęca ich do przestawienia priorytetów tak, by móc oddać się w pełni radości bycia z rodziną w tym okresie - mówi Geraldine Huse, Prezes Procter & Gamble w Europie Centralnej.

W polskich oddziałach P&G nowa polityka rodzicielska, dająca ojcom dodatkowe 6 tygodni płatnego urlopu, została wprowadzona w marcu 2019 roku i cieszy się dużym zainteresowaniem. Obecnie z ośmiotygodniowego urlopu korzysta kilkunastu świeżo upieczonych ojców.

#ShareTheCare jest także odzwierciedleniem naszego dążenia do tworzenia świata równych szans zarówno w miejscu pracy jak i w domu. To wynika z szerokiej strategii biznesowej P&G dotyczącej elastycznych modeli pracy, Flex@Work, która jest odpowiedzią na potrzeby pogodzenia pracy z życiem rodzinnym naszych pracowników w danym okresie ich życia.  Dzięki takim programom jak #ShareTheCare i innym praktykom służącym równym szansom w miejscu pracy, a także silnemu przekazowi reklamowemu naszych marek promujemy różnorodność i integrację społeczną we wszystkich obszarach naszej działalności biznesowej – podkreśla Geraldine Huse.

Wykorzystanie siły marek P&G do walki ze stereotypami społecznymi

P&G – jako jeden z globalnych producentów produktów szybkozbywalnych, dociera każdego dnia do 5 miliardów ludzi na całym świecie. Firma ma więc szansę wpływania poprzez swoje powszechnie znane marki na to, jak postrzegamy świat i jak możemy zmieniać sposób myślenia. P&G korzystając z nowatorskich przekazów reklamowych takich produktów jak Pampers, Ariel czy Fairy jest w stanie aktywnie uczestniczyć w tworzeniu świata wolnego od uprzedzeń i stereotypów. Może też promować modele społeczne, w których oboje rodzice czują się aktywnie włączeni w dzielenie się opieką nad dziećmi. Właśnie dlatego reklamy Ariel czy Fairy przedstawiają mężczyzn chętnie uczestniczących w czynnościach domowych.

Tworzenie komfortowego miejsca pracy dla nowego pokolenia

Obecnie młodzi ludzie szukając wymarzonego miejsca pracy, zwracają dużą uwagę na to, czy dana firma promuje pozytywne postawy wobec ważnych kwestii kulturowych. Elastyczność jest jednym z kluczowych czynników w procesie wyboru miejsca pracy.[3] Co więcej, badania pokazują, że rodzice, którzy korzystali z rozbudowanego systemu urlopów rodzicielskich są skłonni dłużej pracować i rozwijać się w takich firmach. [4] Oprócz pozyskiwania i zatrzymywania młodych talentów dla P&G ważne jest także to, by dążyć do angażowania pracowników na każdym poziomie zarządzania w promowanie równości i rozwoju ich potencjału. #ShareTheCare to bardzo ważny etap na tej drodze.


[1] UE, 2018, “Paternity and parental leave policies across the European Union”

[2] "Być tatą. Wynika badania polskich ojców" Joanna Włodarczyk, Fundacja Dzieci Niczyje, Uniwersytet Warszawski

[3] Deloitte Millennial Survey 2018

[4] Harvard Business Review, Koslowski, 2018: When Workplace Cultures Support Paternity Leave, All Employees Benefit

# Społeczny biznes

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Drogerie Natura - Brand Manager (kosmetyki kolorowe, marki własne) Oferta pracy: Sanofi - Specjalista Technolog w Dziale Badawczo-Rozwojowym(R&D) Oferta pracy: Maurisse - Specjalista ds. marketingu - Product Manager Oferta pracy: Elfa Pharm Polska - Specjalista ds. marketingu internetowego i social media Oferta pracy: Technolog Kosmetyków Naturalnych Oferta pracy: Key Account Manager Oferta pracy: NATURATIV Szef Sprzedaży i Rozwoju Rynku - Polska Oferta pracy: Technolog - MPS Koszalin Oferta pracy: Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Barwa - Krajowy Koordynator ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Partner of Promotion - Specjalista ds. PR Oferta pracy: Miraculum - Brand Manager Oferta pracy: Super-Pharm Manager ds. Zakupów Działu Kosmetycznego Oferta pracy: Beliso - Export Manager Oferta pracy: Laboratorum Kosmetyczne Dr Irena Eris: Koordynator Wsparcia Sprzedaży - Europa Wschodnia Oferta pracy: Veoli Botanica - Przedstawiciel Handlowy Oferta pracy: Farmona - Marketing Manager Oferta pracy: 4mass Regionalny Przedstawiciel Handlowy Oferta pracy: Floslek - Specjalista ds. marketingu&PR Oferta pracy: Jeronimo Martins - Menedżer ds. Marketingu Digital Oferta pracy: Miya Cosmetics - Digital Manager Oferta pracy: Miya Cosmetics - Specjalista ds. sprzedaży Oferta pracy: Delia Cosmetics - Brand Manager Herla - Regionalny Kierownik Sprzedaży Herla - Eksport Manager Oferta Pracy: Equalan Pharma - Młodszy Specjalista ds. Marketingu TZMO SA - Koordynator Sekcji Wyrobów Kosmetycznych Nivea - Przedstawiciel Handlowy ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Delia Cosmetics - Product Manager Oferta pracy: Delia Cosmetics - Dyrektor Sprzedaży Rekrutacja ukryta - Junior Trade Marketing Specialist Oferta pracy: Farmona - Brand Manager Oferta pracy: Oceanic - Młodszy Specjalista ds. wdrożeń kosmetycznych Oferta pracy: Organique - Product Manager Eveline Cosmetics - Brand Manager Cosmo Group: Regionalny Trener Sprzedaży/Manager w Dziale Szkoleń Produktowych Laboratorium Kosmetyczne FLOSLEK: Starszy Specjalista ds. Kontroli Jakości Oferta pracy: Oriflame - Koordynator ds. Ciągłego Doskonalenia Oferta pracy: Bio-Estetic - Account Manager Oferta pracy: Tenex - Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Senior R&D Formulation Specialist - Wrocław Oferta pracy: Abriga -  Specjalista ds. sprzedaży na rynek hiszpański i brytyjski Oferta pracy: Nuco - Specjalista ds. Kreacji Oferta Pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Zakupów Oferta pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Brand Manager Orkla Care - Technolog w Dziale Badań i Rozwoju BodyBoom - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Dax Cosmetics - Junior Product Manager Silcare - Safety Assessor Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Indigo - Specjalista ds. zakupów Ados Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Premium Distribution - Koordynator ds. szkoleń Henkel - Digital Manager Perfumesco - Category Manager-Kupiec Super-Pharm Manager Działu Drogeryjnego i Kosmetycznego Oceanic - Kupiec Strategiczny Beliso - Specjalista ds. marketingu Yonelle - Specjalista ds. Kontroli Opakowań MAC Brand Support Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Specjalista ds. Digital Marketingu Miraculum - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Estee Lauder - Marketing Manager Oriflame - Specjalista ds. Zakupów Yope - Eksport Manager Laboratorium Kosmetyczne Joanna  - Kierownik ds. sieci aptecznych PGD Polska - przedstawiciel handlowy ds. Procter&Gamble Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego