Sieć sklepów Kontigo ruszyła z kampanią #JestemNiesamowita

Sieć sklepów Kontigo ruszyła z kampanią #JestemNiesamowita

Mówienie o sobie w superlatywach stanowi dla kobiet dużą trudność. Na ten niedostrzegany na co dzień problem społeczny zwróciło uwagę Kontigo - sieć sklepów kosmetycznych dedykowanych wyłącznie kobietom.

Jak wynika z badań tej marki, niemal 60% kobiet nie powie jednoznacznie o sobie „Jestem niesamowita”. W odpowiedzi, marka rozpoczęła akcję internetową  której celem jest zachęcenie kobiet do afirmatywnego myślenia o sobie.              

W centrum filozofii konceptu kosmetycznego Kontigo stoi kobieta i jej potrzeby. Sklepy zarządzane przez Ritę Amaral to świat, w którym kobieta może poczuć się wyjątkowo i na chwilę zapomnieć o problemach dnia codziennego: „contigo” znaczy „z tobą”. Marka bierze sobie do serca nie tylko potrzeby żeńskiej części społeczeństwa, ale także wyzwania, z którymi mierzą się na co dzień kobiety.

Czy jesteś niesamowita?

Z badań przeprowadzonych przez Kontigo wynika, że niemal 60% kobiet w wieku 18-35 nie określiłoby się zdaniem „Jestem niesamowita”, a dla ponad 31% mówienie o sobie w superlatywach stanowi trudność. Pomysł marki na przyjrzenie się temu, w jaki sposób kobiety mówią o sobie, zrodził się z doświadczeń Rity Amaral, CEO Kontigo. Zapytana kiedyś o to, czy czuje się niesamowita i dlaczego, długo szukała odpowiedzi. Rita zastanawiając się nad tym pytaniem, postanowiła zapytać o to samo bliskie jej kobiety. Okazało się, że wiele z nich ma trudności z definiowaniem się przez superlatywy

To doświadczenie zwróciło mi uwagę na ważną sprawę – jestem prezeską konceptu, w którym na co dzień mówimy kobietom, że są wspaniałe, niesamowite, mają w sobie naturalne piękno, a okazało się, że ja sama nie widzę tego w sobie. Zastanawiałam się,  czy inne kobiety wierzą w to, co chcemy im przekazać? – mówi Rita Amaral, CEO Kontigo. 

W odpowiedzi na to, Rita wspólnie ze współpracowniczkami zaczęła dalej analizować temat: Dlaczego tak trudno powiedzieć nam, że jesteśmy niesamowite?

Zadałyśmy sobie pytanie, czy uważamy siebie za niesamowite i jeśli tak, to czy umiemy podać trzy powody, dla których tak uważamy. Przekonałyśmy się, jakie to trudne: żaden powód, o którym pomyślałyśmy, nie wydawał się nam wystarczająco niesamowity. Stało się dla mnie wyraźne, że brak umiejętności i odwagi w mówieniu o sobie w pozytywach to szerszy problem. A przecież to bardzo ważne, żeby uświadomić sobie własny potencjał i tym lepiej radzić sobie z codziennymi wyzwaniami. Postawiłam więc za cel zachęcić kobiety, by odnalazły swój arsenał do walki z autokrytyką: 3 powody, które czynią je niesamowite. Bo to źródło automotywacji i siły – mówi Rita Amaral.

Niedostrzegany problem społeczny     

Rozpoczęcie akcji Kontigo poprzedziły badania opinii* i postaw kobiet w Polsce. Wzięło w nich udział kilkaset kobiet mieszkających we wszystkich szesnastu województwach. W ramach badania zachęcano respondentki, by wypowiedziały na głos słowa „Jestem niesamowita”, a potem zanotowały towarzyszące im przy tym emocje. Proszono je również o wskazanie 3 powodów – wybranych szczególnie spośród cech charakteru, osobowości czy talentów – dla których mogą uważać siebie za niesamowite.

Badania wykazały, że niemal 60% kobiet w wieku 18-35 nie określiłoby się zdaniem „Jestem niesamowita”, a dla ponad 31% mówienie o sobie w superlatywach stanowi trudność. Ale już co trzecia badana twierdzi, że głośne wypowiedzenie słów „Jestem niesamowita” wzbudza w niej uczucie siły i pewności.

Internetowy challenge #JestemNiesamowita   

Wyzwanie #JestemNiesamowita jest odpowiedzią na potrzebę kobiet. Aż 84% wszystkich badanych stwierdziło, że wsparcie osoby trzeciej pomogłoby im odkryć w sobie samych trzy powody, dla których są niesamowite. Rita Amaral, pomysłodawczyni projektu, zaprosiła do współpracy influencerki - Aleksandrę Żuraw i Agnieszkę Grzelak, które stały się ambasadorkami akcji. Wyzwanie zdecydowały się podjąć także inne, popularne influencerki i kobiety z pierwszych stron gazet. Wszystkie zmierzą się ze znalezieniem powodów, dla których są niesamowite. Następnie, nominują one do zadania ważne dla nich kobiety, które chcą zachęcić do odkrycia w sobie wewnętrznej siły.  Celem wyzwania jest przekonanie jak największej liczby kobiet do tego, że warto się przełamać i znaleźć powody, by mówić o sobie w superlatywach.

Ten pomysł narodził się w nas, kobietach, pracujących dla Kontigo. Same zmierzyłyśmy się z tym wyzwaniem i poczułyśmy jego siłę. Odkrycie w sobie powodów, dla których możemy powiedzieć: tak, jesteśmy niesamowite, stanowiło coś bardzo inspirującego. Chciałyśmy, by nasza kampania dotknęła czegoś głębiej w odbiorcy i pozwoliła kobiecie spojrzeć na siebie w nowy sposób. W Kontigo wierzymy w naturalne piękno, niesamowitość i unikatowość każdej z kobiet. To fundament, na którym opieramy wszystkie nasze działania  – mówi Monika Brzezińska, marketing manager sieci.    

Jej zdaniem internetowy challenge to istotny kontekst  wiosennej kampanii.

Chcemy, by kobiety goszczące w naszych sklepach poczuły, że znajdą tu nie tylko świetne kosmetyki, ale również inspirację – dodaje Brzezińska.

    

# Społeczny biznes
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi