Jak wynika z badań tej marki, niemal 60% kobiet nie powie jednoznacznie o sobie „Jestem niesamowita”. W odpowiedzi, marka rozpoczęła akcję internetową której celem jest zachęcenie kobiet do afirmatywnego myślenia o sobie.
W centrum filozofii konceptu kosmetycznego Kontigo stoi kobieta i jej potrzeby. Sklepy zarządzane przez Ritę Amaral to świat, w którym kobieta może poczuć się wyjątkowo i na chwilę zapomnieć o problemach dnia codziennego: „contigo” znaczy „z tobą”. Marka bierze sobie do serca nie tylko potrzeby żeńskiej części społeczeństwa, ale także wyzwania, z którymi mierzą się na co dzień kobiety.
Z badań przeprowadzonych przez Kontigo wynika, że niemal 60% kobiet w wieku 18-35 nie określiłoby się zdaniem „Jestem niesamowita”, a dla ponad 31% mówienie o sobie w superlatywach stanowi trudność. Pomysł marki na przyjrzenie się temu, w jaki sposób kobiety mówią o sobie, zrodził się z doświadczeń Rity Amaral, CEO Kontigo. Zapytana kiedyś o to, czy czuje się niesamowita i dlaczego, długo szukała odpowiedzi. Rita zastanawiając się nad tym pytaniem, postanowiła zapytać o to samo bliskie jej kobiety. Okazało się, że wiele z nich ma trudności z definiowaniem się przez superlatywy
To doświadczenie zwróciło mi uwagę na ważną sprawę – jestem prezeską konceptu, w którym na co dzień mówimy kobietom, że są wspaniałe, niesamowite, mają w sobie naturalne piękno, a okazało się, że ja sama nie widzę tego w sobie. Zastanawiałam się, czy inne kobiety wierzą w to, co chcemy im przekazać? – mówi Rita Amaral, CEO Kontigo.
W odpowiedzi na to, Rita wspólnie ze współpracowniczkami zaczęła dalej analizować temat: Dlaczego tak trudno powiedzieć nam, że jesteśmy niesamowite?
Zadałyśmy sobie pytanie, czy uważamy siebie za niesamowite i jeśli tak, to czy umiemy podać trzy powody, dla których tak uważamy. Przekonałyśmy się, jakie to trudne: żaden powód, o którym pomyślałyśmy, nie wydawał się nam wystarczająco niesamowity. Stało się dla mnie wyraźne, że brak umiejętności i odwagi w mówieniu o sobie w pozytywach to szerszy problem. A przecież to bardzo ważne, żeby uświadomić sobie własny potencjał i tym lepiej radzić sobie z codziennymi wyzwaniami. Postawiłam więc za cel zachęcić kobiety, by odnalazły swój arsenał do walki z autokrytyką: 3 powody, które czynią je niesamowite. Bo to źródło automotywacji i siły – mówi Rita Amaral.
Rozpoczęcie akcji Kontigo poprzedziły badania opinii* i postaw kobiet w Polsce. Wzięło w nich udział kilkaset kobiet mieszkających we wszystkich szesnastu województwach. W ramach badania zachęcano respondentki, by wypowiedziały na głos słowa „Jestem niesamowita”, a potem zanotowały towarzyszące im przy tym emocje. Proszono je również o wskazanie 3 powodów – wybranych szczególnie spośród cech charakteru, osobowości czy talentów – dla których mogą uważać siebie za niesamowite.
Badania wykazały, że niemal 60% kobiet w wieku 18-35 nie określiłoby się zdaniem „Jestem niesamowita”, a dla ponad 31% mówienie o sobie w superlatywach stanowi trudność. Ale już co trzecia badana twierdzi, że głośne wypowiedzenie słów „Jestem niesamowita” wzbudza w niej uczucie siły i pewności.
Wyzwanie #JestemNiesamowita jest odpowiedzią na potrzebę kobiet. Aż 84% wszystkich badanych stwierdziło, że wsparcie osoby trzeciej pomogłoby im odkryć w sobie samych trzy powody, dla których są niesamowite. Rita Amaral, pomysłodawczyni projektu, zaprosiła do współpracy influencerki - Aleksandrę Żuraw i Agnieszkę Grzelak, które stały się ambasadorkami akcji. Wyzwanie zdecydowały się podjąć także inne, popularne influencerki i kobiety z pierwszych stron gazet. Wszystkie zmierzą się ze znalezieniem powodów, dla których są niesamowite. Następnie, nominują one do zadania ważne dla nich kobiety, które chcą zachęcić do odkrycia w sobie wewnętrznej siły. Celem wyzwania jest przekonanie jak największej liczby kobiet do tego, że warto się przełamać i znaleźć powody, by mówić o sobie w superlatywach.
Ten pomysł narodził się w nas, kobietach, pracujących dla Kontigo. Same zmierzyłyśmy się z tym wyzwaniem i poczułyśmy jego siłę. Odkrycie w sobie powodów, dla których możemy powiedzieć: tak, jesteśmy niesamowite, stanowiło coś bardzo inspirującego. Chciałyśmy, by nasza kampania dotknęła czegoś głębiej w odbiorcy i pozwoliła kobiecie spojrzeć na siebie w nowy sposób. W Kontigo wierzymy w naturalne piękno, niesamowitość i unikatowość każdej z kobiet. To fundament, na którym opieramy wszystkie nasze działania – mówi Monika Brzezińska, marketing manager sieci.
Jej zdaniem internetowy challenge to istotny kontekst wiosennej kampanii.
Chcemy, by kobiety goszczące w naszych sklepach poczuły, że znajdą tu nie tylko świetne kosmetyki, ale również inspirację – dodaje Brzezińska.