Procter&Gamble dla rodzin w potrzebie
Procter&Gamble dla rodzin w potrzebie

W 2017 roku ubóstwo obejmowało niemal 14% polskich gospodarstw domowych, dotykając przede wszystkim rodziny wielodzietne i dzieci [1]. W działania na rzecz pomocy najuboższym włączyły się firmy Procter&Gamble i Carrefour Polska, które we współpracy z Polskim Czerwonym Krzyżem uruchamiają kolejną edycję programu „Mała pomoc, wielka radość”. 

Podopiecznych PCK będzie można wesprzeć podczas codziennych zakupów.

Pomoc nadal potrzebna

Pomimo nieznacznej poprawy wskaźników ubóstwa w Polsce, sytuacja najbiedniejszych rodzin nadal nie jest dobra. Szacuje się, że w Polsce niedostatkiem dotkniętych jest aż  1,1 mln dzieci, z których ponad 300 tysięcy żyje w skrajnym ubóstwie, nie posiadając środków na zapewnienie najbardziej podstawowych potrzeb [2].

Małe gesty mają ogromne znaczenie

Dostarczanie produktów, które podnoszą komfort codziennego życia i dbają o lepsze samopoczucie rodzin na całym świecie, to jeden z priorytetów Procter & Gamble. Dlatego głównym celem akcji „Mała pomoc wielka radość”, jest poprawa warunków życia  najbardziej potrzebujących rodzin w Polsce: 1% ze sprzedaży produktów P&G w sklepach Carrefour w całym kraju będzie przekazany na ten cel odpowiednim oddziałom Polskiego Czerwonego Krzyża. Rodziny otrzymają także zestawy podstawowych produktów do higieny i pielęgnacji.

Wystarczy tak niewiele, by zatroszczyć się o dobre samopoczucie rodzin, a zwłaszcza naszych najmłodszych podopiecznych. Ubrania, jakie noszą rówieśnicy, najpotrzebniejsze rzeczy do nauki i zabawy, a także higieny osobistej – to niewielka pomoc, ale w istotny sposób wpływająca na ich rozwój. Wzmacnianie poczucia wartości i akceptacji to ważne elementy przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu

– zwraca uwagę Małgorzata Szukała, Kierownik Działu Promocji i Pozyskiwania Dochodów PCK.

Kolejne edycje, coraz więcej radości podopiecznych

P&G wraz z PCK i Carrefour przeprowadzi akcję „Mała pomoc, wielka radość” już po raz czwarty. Jak wiele udało się osiągnąć podczas pierwszych trzech edycji pokazują liczby. Do tej pory dzięki projektowi, P&G przekazało aż 1500 rodzinom pomoc materialną pierwszej potrzeby w postaci zestawów produktów niezbędnych do pielęgnacji, higieny i czystości, takich jak: pieluszki Pampers, szampony Head & Shoulders, pasty do zębów Blend-a-Med, płyny do prania Ariel czy płyny do zmywania Fairy. Ponadto dzięki środkom zebranym podczas pierwszych dwóch edycji, ok 1400 rodzin otrzymało prawie 2000 wyprawek dla dzieci, w których znalazły się takie artykuły jak pościel, koce, poduszki, itp., ale też wyposażenie do pokojów dzieci, pomoce szkolne i edukacyjne, ubrania czy buty. Co ważne, pomoc jest dopasowana do potrzeb podopiecznych PCK. Jeden z chłopców otrzymał wymarzony śpiwór, bez którego nie mógłby uczestniczyć w obozie harcerskim, dziewczynka mieszkająca na wsi, która pomaga rodzicom w gospodarstwie poprosiła o sprzęt do pielęgnacji zwierząt. Dzieci prosiły też o pompki do piłki, by móc uprawiać sport, czy ramki i tablice do pokoi, aby mogły powiesić swoje ulubione zdjęcia i przyozdobić swój kącik. Środki zebrane w trzeciej edycji programu są nadal wykorzystywane i pozwolą na przekazanie pomocy w postaci kolejnych 1500 wyprawek.

Pomaganie może być proste

Jesteśmy dumni, że dzięki partnerstwu z PCK i Carrefour możemy się przyczynić do poprawy codziennego życia najbardziej potrzebujących rodzin w Polce. To co wyróżnia akcję „Mała pomoc, wielka radość” to jej prosty mechanizm. Konsumenci mają możliwość pomagania podczas codziennych zakupów, wybierając produkty do pielęgnacji czy też środki czystości swoich ulubionych marek takich jak Ariel, Gillette, Head & Shoulders, Pampers i wielu innych

– mówi Justyna Rymkiewicz, Manager ds. Komunikacji z P&G.

Chcąc wesprzeć akcję wystarczy odwiedzić jeden ze sklepów Carrefour na terenie całej Polski i zakupić produkty P&G takie jak pieluszki i chusteczki Pampers, produkty do pielęgnacji włosów (Head & Shoulders, Pantene i Aussie), produkty do pielęgnacji tkanin i domu (Ariel, Vizir, Lenor, Fairy, AmbiPur), produkty do higieny intymnej (Always, Naturella, Discreet), produkty do higieny jamy ustnej (Oral-B i Blend-a-Med) oraz produkty Gillette, Gillette Venus i Old Spice.

Akcja „Mała pomoc, wielka radość” potrwa od 18 do 30 września br. we wszystkich supermarketach i hipermarketach sieci Carrefour w Polsce.

[1] 13,4% osób żyjących w gospodarstwach domowych w Polsce w 2017 znajdowało się w ubóstwie relatywnym. Główny Urząd Statystyczny,  Zasięg ubóstwa ekonomicznego w Polsce w 2017 r., Opracowanie merytoryczne: Departament Badań Społecznych i Warunków życia Wydział Analiz Przekrojowych, Anna Bieńkuńska, 2018
[2] Dane Polskiego Czerwonego Krzyża na podst. Badań Głównego Urzędu Statystycznego
O P&G:
P&G posiada jedno z najbardziej rozbudowanych portfolio wiodących marek, które cieszą się zaufaniem konsumentów na całym świecie. Są to m.in: Always®, AmbiPur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks® i Whisper®. P&G prowadzi działalność w około 70 krajach. Zapraszamy na stronę http://www.pg.com, aby dowiedzieć się więcej o firmie P&G i jej markach.
Polska odgrywa istotną rolę dla globalnego funkcjonowania P&G. Zlokalizowane w Polsce fabryki – pieluszek Pampers w Warszawie, kosmetyków w Aleksandrowie Łódzkim oraz największa na świecie fabryka maszynek i ostrzy Gillette - mają  kluczowe znaczenie dla firmy. Warszawskie Biuro Główne P&G jest częścią regionalnej struktury Central Europe, która obsługuje 80 milionów konsumentów w 9 krajach regionu (Polska, Litwa, Łotwa, Estonia, Węgry, Czechy, Słowacja, Słowenia, Chorwacja). W Polsce zlokalizowano również centra usług, które wspierają jednostki spółki na całym świecie. Globalne Centrum Usług Biznesowych P&G w Warszawie (GBS) specjalizuje się w tworzeniu narzędzi i systemów wspomagających identyfikację produktów, planowanie łańcucha dostaw oraz rozwiązania w zakresie Business Intelligence i tzw. Big Data. Otwarte w 2013 roku Europejskie Centrum Planowania i Logistyki w Warszawie zajmuje się kompleksowym zarządzaniem łańcuchami dostaw na obszarze Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.
# Społeczny biznes
reklama