Procter & Gamble udostępni artykuły gospodarstwa domowego, usługi opieki zdrowotnej i środki odkażające o wartości 10 mln dolarów pracownikom służby zdrowia i rodzinom dotkniętym pandemią. Działania koncernu prowadzone są również w Polsce.
W ramach inicjatywy spółka przeznaczy 1 mln dolarów na rzecz Międzynarodowej Federacji Stowarzyszeń Czerwonego Krzyża i Czerwonego Półksiężyca (IFRC) oraz krajowych stowarzyszeń Czerwonego Krzyża i Czerwonego Półksiężyca w Europie, aby poprawić jakość życia społeczeństwa, szczególnie potrzebujących pomocy w tych trudnych czasach.
Od początku epidemii spółka P&G we współpracy z wieloletnimi partnerami wspiera społeczności, organizacje humanitarne i osoby dotknięte epidemią. Obecnie realizuje trzy bezpośrednie działania w celu zaspokojenia pilnych potrzeb publicznych.
Pierwszą z nich jest wsparcie podstawowych usług opieki zdrowotnej: Na początek firma przeznaczy milion dolarów na rzecz IFRC i krajowych stowarzyszeń Czerwonego Krzyża i Czerwonego Półksiężyca w celu zapewnienia potrzebującym Europejczykom opieki zdrowotnej, zaopatrzenia medycznego i edukacji w zakresie higieny. W opinii Elkhana Rahimova, p.o. dyrektora regionalnego Międzynarodowego Ruchu Czerwonego Krzyża i Czerwonego Półksiężyca w Europie, darowizna pozwoli wolontariuszom i pracownikom Czerwonego Krzyża i Czerwonego Półksiężyca kontynuować niezbędną, ratującą życie pracę na froncie walki z koronawirusem w Europie. - W obecnej, nadzwyczajnej sytuacji wsparcie pozwoli nam w dalszym ciągu nieść pomoc najbardziej potrzebującym: osobom starszym i z obniżoną odpornością, przebywającym na kwarantannie lub w samoizolacji, migrantom i bezdomnym. Naprawdę doceniamy pomoc spółki Procter & Gamble – dodał Elkhan Rahimov.
Drugą aktywnością, którą podjęła firma jest poprawa jakości życia dzięki artykułom codziennego użytku: Cały zespół P&G dokłada wszelkich starań, aby utrzymać produkcję, dystrybucję i dostępność produktów wszystkich marek spółki, nie tylko dla konsumentów, ale także personelu medycznego, służb ratunkowych i interwencyjnych, bezpośrednio walczących z pandemią COVID-19. Ponadto we współpracy z krajowymi stowarzyszeniami Czerwonego Krzyża i Czerwonego Półksiężyca oraz miejscowymi bankami żywności dostarcza podstawowe środki czystości i artykuły higieniczne najbardziej potrzebującym. W tej nadzwyczajnej sytuacji marki P&G pozwalają wykonywać proste czynności – myć zęby i włosy, golić się, nosić czyste koszule, zmieniać pieluszki, prać ubrania czy zachowywać czystość w domu – realizować codzienne obowiązki, które pomagają przywrócić poczucie normalności oraz poprawić jakość życia codziennego i samopoczucie.
Środki odkażające do rąk i powierzchni – ich produkcja to trzecie bezpośrednie działanie podjęte przez koncern. Procter & Gamble dostosowuje swoje linie produkcyjne, aby wspomóc pracowników na pierwszej linii działań. Niedawno na terenie szeregu zakładów P&G w Europie rozpoczęto produkcję środka odkażającego, dzięki czemu pracownicy fabryk mogą w dalszym ciągu bezpiecznie pracować i wspierać szpitale, organy służby zdrowia oraz organizacje humanitarne.
Zwiększono moce produkcyjne, tak aby wytworzyć przynajmniej 10 tys. litrów odkażacza do rąk w 16 krajach Europy, umożliwiając umycie rąk ponad 3 mln razy w tygodniu.
- W ciągu 30 lat pracy w sektorze dóbr konsumpcyjnych jeszcze nigdy nie przyszło mi się mierzyć z tak trudną sytuacją, która wpływa nie tylko na firmy, ale i na naszych sąsiadów, nasze społeczności – na każdy aspekt życia. Zespół P&G dokłada wszelkich starań, aby zapewnić zdrowie i bezpieczeństwo wszystkim pracownikom, w dalszym ciągu oferować naszym konsumentom niezbędne produkty i usługi, a także w konkretny sposób pomagać potrzebującym i wszystkim walczącym z pandemią. Wspólnymi siłami spółka P&G i jej partnerzy przystępują do działania w dobrej sprawie – na rzecz naszych społeczności – komentuje Loïc Tassel, prezes P&G na Europę.
Polski Czerwony Krzyż to organizacja, z którą Procter & Gamble współpracuje od lat, m.in. wspierając wspólnie osoby najbardziej potrzebujące. W tej niezwykle trudnej sytuacji firma przekazuje na jego rzecz swoje produkty o wartości ok. 300 000 PLN, by pomagać instytucjom medycznym i potrzebującym rodzinom. Produkty te mogą odegrać ważna rolę w utrzymaniu zdrowych nawyków oraz zachowaniu higieny i czystości w domu. - Polska jest naszym domem od ponad 25 lat. Zawsze mieliśmy poczucie ciepłego przyjęcia ze strony społeczności, w których żyjemy i pracujemy. Teraz my chcemy zrobić to, co do nas należy i pomóc im przejść przez ten trudny czas – powiedziała Geraldine Huse, prezes zarządu Procter & Gamble w Europie Centralnej.