P&G: Młodzi przyszłością planety

P&G: Młodzi przyszłością planety

Dzieci patrzą na problemy związane ze stanem naszej planety świeżym okiem. Mają głowy pełne pomysłów i chęci do działania. Potrzebują jedynie wsparcia we wprowadzeniu ich w życie.

Z pomocą przychodzi realizowany przez P&G i Fundację Nasza Ziemia autorski projekt „Czysta Ziemia”, w ramach którego wybrane w konkursie szkoły otrzymały właśnie granty na realizację najlepszych projektów ekologicznych.

Rozwijanie świadomości ekologicznej już od najmłodszych lat, to szansa na zaszczepienie w dzieciach dobrych nawyków, które będą procentować w dorosłym życiu. Jak przekazywać wiedzę, aby młodzi nauczyli się podejmowania codziennych wyborów, które mają wpływ na przyszłość planety i następnych pokoleń? W odpowiedzi na wyzwania, przed którymi dzisiaj stają zarówno rodzice jak i nauczyciele, Fundacja Nasza Ziemia i Procter & Gamble opracowały poświęcony tematyce ekologicznej projekt edukacyjny „Czysta Ziemia”. Oszczędzanie wody, ograniczenie zużycia energii oraz segregacja odpadów, to codzienne działania, dzięki którym możemy zapobiegać zmianom klimatycznym i to na nich właśnie skupia się dopasowana do wieku treść materiałów dla uczniów z klas I-VI oraz ich starszych kolegów i koleżanek z klas VII-VIII. Scenariusze lekcji, karty pracy dla uczniów oraz plany projektów specjalnych programu pomogły nauczycielom i rodzicom zaangażować w działania na rzecz planety dotychczas ponad 30 tysięcy uczniów. Projekt został kilkukrotnie nagrodzony jako przykład dobrych praktyk – otrzymał dwukrotnie wyróżnienie od Forum Odpowiedzialnego Biznesu, zdobył również Brązowy Spinacz – nagrodę przyznawaną przez Związek Firm Public Relations.

Poza propagowaniem ekologicznej wiedzy, autorzy programu kładą mocny akcent na zaangażowanie młodych do działania. Ten cel ma realizować między innymi konkurs grantowy, który daje młodym ekologom szansę wykazania się troską o środowisko, a także zaprezentowania swoich autorskich pomysłów na pomoc planecie.

Właśnie zakończyła się kolejna edycja konkursu, a jego uczestnicy jak zawsze zaskoczyli oceniających swoją pasją i kreatywnością. W konkursie, w którym wzięło udział prawie 100 szkół podstawowych, pasjonaci ochrony środowiska mogli wygrać grant na realizację swoich zielonych pomysłów w wysokości 2000 zł. Młodzi ekolodzy zaproponowali między innymi rozwiązania ograniczające produkcję smogu czy wspierające lokalną florę i faunę. „Ekologiczna stonoga”, „Kraina Eksperymentów” czy inne ciekawe inicjatywy zachęcały rówieśników, rodziców i mieszkańców z okolicy do wspólnego działania dla dobra planety. Wiele projektów miało charakter edukacyjny – dzieci chcą dzielić się informacjami zdobytymi na lekcjach ekologii.

Po dokładnym przeanalizowaniu zgłoszeń do konkursu „Szkolny Projekt dla Klimatu”, jury postanowiło wyróżnić 10 projektów:

  • „Rowerowi Uczniowie i Nauczyciele, by zlikwidować smog jest ich celem!” - Powiatowy Zespół Szkół nr 2 im. K. Miarki w Pszczynie
  • „Powiedz siostrze i bratu o zmianach klimatu” - Publiczna Szkoła Podstawowa im. Gustawa Morcinka w Gnojnej
  • „Spot nagrywamy – środowisko ocalamy” - Szkoła Podstawowa im. Armii Krajowej w Blichowie
  • „Małe kroki wielkie zmiany” - Kangurowa Szkoła Podstawowa w Krakowie
  • „Rodzinnie gotujemy – nie marnujemy” - Szkoła Podstawowa nr 7 im. Tadeusza Kościuszki w Kłodzku
  • „Razem dla dobrego klimatu” - Szkoła Podstawowa w Bachowicach
  • „Nadzieja dla Ziemi” - Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Siechnicach
  • „Tworzymy dobry klimat” - Szkoła Podstawowa w Radzynku
  • „EKOstrefa – oddycham z energią!” - Szkoła Podstawowa nr 4 im. Stefana Żeromskiego w Bełchatowie
  • „Urodziny Ursyna – czyli o tym, jak Felicja poznaje Ursynów, a zwierzęta robią upcyklingowe zabawki dla niedźwiedzia” - Szkoła Podstawowa nr 16 im. Tony Halika w Warszawie

Procter & Gamble to firma, której marki takie jak Ariel, Fairy, Pampers, Head & Shoulders czy Gillette, inspirują konsumentów do wprowadzenia nawyków pomagających środowisku podczas codziennych czynności w domu – takich jak pranie, zmywanie czy pielęgnacja. Chociaż firma podjęła w tym zakresie wiele ambitnych zobowiązań (np. do 2040 chce osiągnąć zerową emisję netto gazów cieplarnianych w obrębie swojej działalności i łańcucha dostaw oraz stale dąży do systematycznego zmniejszania ilości plastiku w opakowaniach i zastępowania go materiałami z recyklingu), zdaje sobie sprawę z tego, że sukces w walce z kryzysem klimatycznym zależy od najmłodszych mieszkańców Ziemi.

„W Procter & Gamble od wielu lat podejmujemy działania, które mają na celu spowolnienie zmian klimatycznych. Czujemy się odpowiedzialni za to, żeby pomóc konsumentom dokonywać zrównoważonych wyborów i dawać im takie możliwości, by mogli żyć w sposób bardziej ekologiczny, korzystając z naszych produktów. Przykładowo, dzięki technologiom zastosowanym w naszych środkach do prania, np. kapsułkach Ariel, dajemy możliwość prania w niższej temperaturze, zachowując jego wysoką jakość, co przekłada się na znaczną różnicę w zużyciu energii. Podpowiadając konsumentowi, jak powinien z niego korzystać, wchodzimy w sferę edukacji, którą realizujemy zarówno poprzez komunikację firmy i reklamy, jak również przez nasze działania kierowane do szkół, a podejmowane wspólnie z Fundacją Nasza Ziemia.” –  komentuje Justyna Rymkiewicz, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej Procter & Gamble w Europie Centralnej.

To właśnie edukacja ekologiczna obejmująca różne obszary np. oszczędzanie wody czy energii i segregacja śmieci, ma ogromne znaczenie w budowaniu prawidłowych nawyków, które przekładają się na bardziej zrównoważony styl życia. Żeby móc skutecznie docierać z tym przekazem do dzieci ważne jest nie tylko przekazywanie wiedzy w interesujący sposób, ale także zaangażowanie do działania i kreatywnego podejścia do tego tematu. Projekty, które dzięki temu powstają, stają się dobrą lekcją ekologii również dla rodziców i najbliższego otoczenia.

fot. unsplash.com; materiały producenta
# Społeczny biznes
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi