Ochrona środowiska i jakość produktów – silne przesłanie Global Cosmed w Raporcie Zrównoważonego Rozwoju

Ochrona środowiska i jakość produktów – silne przesłanie Global Cosmed w Raporcie Zrównoważonego Rozwoju

Szczegółowa analiza i transparentność to najważniejsze przesłanki, jakimi kierował się znany producent kosmetyków i chemii gospodarczej w opublikowanym właśnie raporcie niefinansowym za 2021 rok.

Dokument opisuje krok po kroku, w jaki sposób w ramach prowadzonej w ostatnich latach restrukturyzacji, wypracował wielostopniowy model zarządzania jakością produkcji i produktu oraz jak przygotował się na wyzwania związane z gospodarką obiegu zamkniętego. To jeden z bardziej drobiazgowo analizujących tematykę raportów, w którym mówi się nie tylko o sukcesach, ale i wyzwaniach.

100% produkowanych kosmetyków przechodzi badania dermatologiczne. 100% zakupionego papieru z certyfikatem FSC. 89% zakupionego oleju palmowego w produktach posiada certyfikat RSPO MB lub certyfikat Book&Claim. Aż 87% opakowań jednostkowych kosmetyków i chemii gospodarczej zrobione z materiałów preferowanych pod kątem recyklingu. Do tego 41 pozytywnie ocenionych audytów prowadzonych przez instytucje zewnętrzne w 2021 roku, pierwsze produkty eko-chemii gospodarczej (w linii Harmony marki Biophen), równe szanse zajmowania najwyższych stanowisk dla kobiet i mężczyzn i ponad 1/3 pracowników pracujących w firmie od ponad 10 lat. Grupa Kapitałowa Global Cosmed, producent takich marek jak Kret, Bobini czy Apart, faktami i liczbami udowadnia wysoki stopień przygotowania do spełnienia kryteriów ESG (środowiskowych, społecznych i ładu korporacyjnego).

Opublikowany raport zrównoważonego rozwoju został przygotowany zgodnie ze standardem Global Reporting Initiative, wytycznymi Giełdy Papierów Wartościowych i Taksonomią Unii Europejskiej. Raport jest swoistym przewodnikiem po tym, w jaki sposób, krok po kroku, budować silne i długoletnie filary odpowiedzialności.

„Chcemy, by nasi obecni i potencjalni kooperanci wiedzieli, że świadomie i rozważnie bierzemy odpowiedzialność za to, co i jak produkujemy. Od miesięcy przygotowywaliśmy się do wyzwań, jakie stawia dziś Taksonomia UE czy nadchodząca dyrektywa CSRD. Za nami szereg ważnych decyzji i działań dotykających każdego z aspektów zarządzania. Znamy nasze silne strony, mamy jasne kierunki dalszego rozwoju. Warto nas sprawdzić, by przekonać się, że nasze eko-deklaracje czy oświadczenia dotyczące jakości są poparte wiarygodnymi danymi i, co nie mniej ważne, silnym poczuciem misji: dostarczania produktów najwyższej jakości, produkowanych przez najlepszy Zespół dla wszystkich klientów, dzięki najlepszej technologii i w duchu odpowiedzialności” - powiedziała Magdalena Mielimonka, wiceprezes Global Cosmed S.A.

Dokument jasno wskazuje nie tylko sukcesy w każdym z filarów strategii ESG Global Cosmed, ale też pokazuje zarówno cele na 2022 rok, jak i szczerze komentuje trudności, na jakie napotkać może firma chcąca podejść do zrównoważonego rozwoju w perspektywie długoterminowej. Stąd duży nacisk na rozwijaną w firmie analizę ryzyka.

„Zgodnie ze standardami, raport powstał we współpracy ze wszystkimi działami w firmie. Jest w tym procesie jednak coś wyjątkowego. Pisanie raportu było dla nas nie tylko procesem zbierania danych liczbowych i jakościowych, ale przede wszystkim okazją do edukacji całego zespołu GC co do wyzwań, jakie nakłada na nas legislator i konsument. Proces zbiegł się w czasie z pierwszymi spotkaniami Rady ds. ESG, z wdrażaniem produktów wypracowanych w zintegrowanym procesie tworzenia produktów, w zgodzie z upowszechnianą w firmie wiedzą na temat zasad eko-projektowania i analizą procesów pod kątem gospodarki obiegu zamkniętego. Global Cosmed zawsze stawiał na silny, stabilny zespół. Teraz dodatkowo dokłada wszelkich sił, by był to zespół patrzący na wyzwania ESG jako na szanse na rozwój osobisty i zawodowy” - podsumowała Magdalena Sułek-Domańska, odpowiedzialna za proces raportowania i rozwój ESG w firmie.

Raport jest dostępny na stronie www.globalcosmed.eu w sekcji Zrównoważony rozwój. 

Grupa Global Cosmed koncentruje się na rozwoju swoich strategicznych marek, tj. Bobini, Kret, Apart i Sofin, ze szczególnym uwzględnieniem ekspansji na rynki zagraniczne, gdzie upatrywany jest potencjał skokowego wzrostu przychodów ze sprzedaży. Spółka duże nadzieje wiąże z rozwojem swojej aktywności na rynku niemieckim, a także na terenie Azji, skupiając się przede wszystkim na Chinach oraz Korei Południowej. Zarazem Global Cosmed S.A. nadal rozwija swoją aktywność w segmencie private label. Firma dostarcza wyroby do praktycznie wszystkich liczących się na terenie kraju i regionu graczy rynkowych, takich jak sieć Lidl czy Rossmann. Dzięki zaangażowaniu zespołu niemieckiej spółki Global Cosmed GmbH oraz dzięki potencjałowi przejętego w 2014 roku zakładu produkcyjnego Global Cosmed Domal GmbH, realizuje też zamówienia na rzecz najważniejszych sieci handlowych na terenie Niemiec, Austrii i Szwajcarii. Również w tym segmencie upatrywany jest zasadniczy potencjał wzrostu w ekspansji zagranicznej.
# Społeczny biznes
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi