Na polski rynek wszedł Head&Shoulders, którego opakowanie powstało z plastikowych odpadów
Na polski rynek wszedł Head&Shoulders, którego opakowanie powstało z plastikowych odpadów

Procter & Gamble i marka Head & Shoulders wprowadzają na polski rynek szampon w butelce wykonanej w 20 proc. z plastiku zebranego na  plażach.

Wprowadzeniu produktu na polski rynek towarzyszą inicjatywy mające na celu zwiększenie świadomości konsumentów na temat recyklingu plastikowych odpadów. Wspólnie z siecią Carrefour, która oferuje tę specjalną edycję na swoich półkach oraz Fundacją Nasza Ziemia, marka Head & Shoulders i inne marki Procter & Gamble angażują konsumentów do włączenia się w akcje sprzątania linii brzegowych polskich rzek, jezior i Bałtyku.

Według szacunków Fundacji Ellen MacArthur, każdego roku do oceanów trafia około 8 milionów ton plastikowych odpadów. To tak, jakby co minutę, opróżniać do oceanu zawartość jednej śmieciarki.

Blisko 80 procent wszystkich odpadów z tworzyw sztucznych zanieczyszczających oceany to śmieci, które są pozostawiane na lądzie. Przenoszone przez wiatr i deszcz trafiają do rzek, którymi płyną do mórz i oceanów. Ten stan rzeczy nie jest obojętny dla środowiska naturalnego.  

Ekologia to wybór - opakowanie ma znaczenie

Ograniczenie ilości odpadów plastikowych w morzach i oceanach jest także priorytetem Procter & Gamble, który wykorzystuje siłę swoich marek, by rozwiązywać ważne dla środowiska kwestie. Dla przykładu, firma, a co za tym idzie także jej wiodące marki, takie jak Head & Shoulders podjęła zobowiązanie, by żadne opakowanie jej produktów nie trafiło do oceanów.

Wyrazem tej ambicji jest wprowadzane właśnie na rynek innowacyjne opakowanie wykonane z plastikowych odpadów zebranych na plażach w Europie. Marka zadeklarowała, że wykorzysta ten rodzaj tworzywa sztucznego jako bazę procesu produkcyjnego specjalnej edycji opakowania. Zebrane i przetworzone odpady plastikowe stanowią 20% innowacyjnej butelki, a  opakowanie Head & Shoulders nadaje się do recyklingu.

Dzięki temu rozwiązaniu, marka nie tylko czyni istotny krok w obszarze odzysku odpadów z tworzyw sztucznych, ale także skupia się na podniesieniu świadomości konsumentów na temat recyklingu oraz zachęca konsumentów do odpowiedzialnych wyborów podczas codziennych czynności, takich jak dbanie o urodę.

Razem możemy więcej

Aby stworzyć ten wyjątkowy produkt, Head & Shoulders połączyło siły z partnerami, którzy są ekspertami w dziedzinie odzyskiwania surowców wtórnych: TerraCycle, który zbierał i sortował odpady i SUEZ, który odpowiadał za proces przetwarzania tworzywa sztucznego. Eksperci działu Badań i Rozwoju marki Head & Shoulders pracowali przez ponad 10 miesięcy, aby zaprojektować butelkę, która jest żywym dowodem na to, że plastikowe odpady można efektywnie wykorzystać w procesie recyklingu i nadać im drugie życie.

Do dziś, na kilkanaście rynków na świecie, trafiło już ponad milion butelek z plastiku zbieranego na plażach. W Polsce produkty z tej serii oferowane są w sklepach sieci Carrefour na terenie całego kraju.

- We współpracy z organizacjami i partnerami, którym przyszłość naszego środowiska nie jest obojętna, zobowiązaliśmy się do stworzenia rozwiązań, dzięki którym żadne opakowanie produktów P&G nie trafi do oceanów. Mamy nadzieję, że dzięki naszym markom takim jak Head & Shoulders, która jest najpopularniejszą marką szamponu do włosów na świecie i w Polsce, zainspirujemy konsumentów do podejmowania odpowiedzialnych wyborów w życiu codziennym – mówi Geraldine Huse, CEO i prezes Procter & Gamble w Europie Centralnej.

Head & Shoulders sprząta plaże również w Polsce

Butelka Head & Shoulders z plastikowych odpadów zebranych na plażach powstała dzięki pracy tysiąca wolontariuszy i setek organizacji. Dzięki wspólnym akcjom oczyszczania plaż udało się zebrać wystarczającą ilość odpadów z tworzyw sztucznych, które posłużyły do jej wytworzenia. Akcja sprzątania plaży odbyła się również w Polsce, 23 września br. w Warszawie. Kilkudziesięciu wolontariuszy wspólnie z przedstawicielami Fundacji Nasza Ziemia, podczas jednego dnia zebrało około 230 kg odpadów, znajdujących się w pobliżu plaży „Poniatówka” nad Wisłą.

W działania związane ze sprzątaniem plaż marka angażuje także konsumentów w całej Polsce. Kupując szampony Head & Shoulders oraz inne produkty P&G, mieli oni okazję przyczynić się do prowadzonych przez Fundację Nasza Ziemia akcji oczyszczania linii brzegowych polskich rzek, jezior oraz Bałtyku.

Butelka Head & Shoulders wykonana z plastiku plażowego jest dostępna w Carrefour od września 2019 r.

# Społeczny biznes
reklama