Na jednym z kobiecych portali przeprowadzono badanie na losowo wybranej grupie użytkowniczek internetu, prosząc o wskazanie marki najmocniej zaangażowanej prospołecznie. Wyniki wskazały zdecydowanego lidera w tej sferze – Rossmann zdobył ponad połowę wszystkich głosów, co łatwo wytłumaczyć zaangażowaniem tej marki w kampanie prospołeczne.
Poglądy i opinie można jednak zmienić, jeśli umie się dobrać odpowiednie narzędzia. Aby to osiągnąć marka sięgnęła po tzw. questvertising, czyli nowe, zyskujące na popularności podejście do reklamy digital. W praktyce kampania miała formę tzw. questpassów, czyli reklam połączonych z pytaniem. Pytanie dotyczy zawartości kreacji widocznej powyżej, jest więc formą skłonienia odbiorcy do zapoznania się z przekazem, ponieważ dopiero po wskazaniu prawidłowej odpowiedzi odsłania się dalsza część artykułu.
Użyte w kampanii questvertisingowej kreacje niosły przekaz, że Avon pomaga w walce z przemocą domową, finansuje profilaktykę raka piersi oraz nie testuje kosmetyków na zwierzętach. Komunikaty miały formę kilkunastosekundowych filmów video (tutaj klikalne demo).
Efekt? Badanie opinii przeprowadzone wśród osób, które miały kontakt z kampanią Questpass_>>, wykazało zdecydowany wzrost wskazań na Avon (z 21% do 43%). Marka stała się wyborem niemal połowy respondentek i wyprzedziła poprzedniego lidera. Tak radykalna zmiana mogła mieć miejsce tylko dlatego, że questvertising z definicji gwarantuje 100% uwagi odbiorcy, a do tego de facto zmusza go do świadomego zrozumienia przekazu reklamowego. W ten sposób jedna silna kampania może być skuteczniejsza od setek zwykłych kampanii, które trafiają do odbiorców tylko powierzchownie jako zwykłe reklamy, będące gdzieś z boku lub w tle.
Postrzeganie marki jest ważne dla jej sprzedaży. Szczególnie kluczowe jest w przypadku marek z branży beauty, które adresowane są do kobiet, czyli grupy szczególnie wrażliwej na kwestie społeczne. W czasach brand purpose, kiedy brandy wyjątkowo wyraźnie komunikują swoje wartości, nie wystarczy mówić. Trzeba umieć mówić w taki sposób, żeby zostać usłyszanym. Questvertising jest takim właśnie sposobem.
Czytaj więcej o questvertisingu >