Która marka z branży BEAUTY jest postrzegana jako najbardziej prospołeczna?

Która marka z branży BEAUTY jest postrzegana jako najbardziej prospołeczna?

Strategie CSR marek kosmetycznych i drogeryjnych dotyczą zazwyczaj tematów bliskich kobietom: zdrowia, bezpieczeństwa, opieki nad słabszymi. Tematyka jest już mocno zagospodarowana, a rynek wydaje się być pod tym kątem nasycony. Czy zmiana pozycji lidera w tym zakresie jest możliwa? Jest, jeśli sięgnie się po odpowiednie narzędzia!

Na jednym z kobiecych portali przeprowadzono badanie na losowo wybranej grupie użytkowniczek internetu, prosząc o wskazanie marki najmocniej zaangażowanej prospołecznie. Wyniki wskazały zdecydowanego lidera w tej sferze – Rossmann zdobył ponad połowę wszystkich głosów, co łatwo wytłumaczyć zaangażowaniem tej marki w kampanie prospołeczne.

Poglądy i opinie można jednak zmienić, jeśli umie się dobrać odpowiednie narzędzia. Aby to osiągnąć marka sięgnęła po tzw. questvertising, czyli nowe, zyskujące na popularności podejście do reklamy digital. W praktyce kampania miała formę tzw. questpassów, czyli reklam połączonych z pytaniem. Pytanie dotyczy zawartości kreacji widocznej powyżej, jest więc formą skłonienia odbiorcy do zapoznania się z przekazem, ponieważ dopiero po wskazaniu prawidłowej odpowiedzi odsłania się dalsza część artykułu.

 

Użyte w kampanii questvertisingowej kreacje niosły przekaz, że Avon pomaga w walce z przemocą domową, finansuje profilaktykę raka piersi oraz nie testuje kosmetyków na zwierzętach. Komunikaty miały formę kilkunastosekundowych filmów video (tutaj klikalne demo).

Efekt? Badanie opinii przeprowadzone wśród osób, które miały kontakt z kampanią Questpass_>>, wykazało zdecydowany wzrost wskazań na Avon (z 21% do 43%). Marka stała się wyborem niemal połowy respondentek i wyprzedziła poprzedniego lidera. Tak radykalna zmiana mogła mieć miejsce tylko dlatego, że questvertising z definicji gwarantuje 100% uwagi odbiorcy, a do tego de facto zmusza go do świadomego zrozumienia przekazu reklamowego. W ten sposób jedna silna kampania może być skuteczniejsza od setek zwykłych kampanii, które trafiają do odbiorców tylko powierzchownie jako zwykłe reklamy, będące gdzieś z boku lub w tle.


Postrzeganie marki jest ważne dla jej sprzedaży. Szczególnie kluczowe jest w przypadku marek z branży beauty, które adresowane są do kobiet, czyli grupy szczególnie wrażliwej na kwestie społeczne. W czasach brand purpose, kiedy brandy wyjątkowo wyraźnie komunikują swoje wartości, nie wystarczy mówić. Trzeba umieć mówić w taki sposób, żeby zostać usłyszanym. Questvertising jest takim właśnie sposobem.

Czytaj więcej o questvertisingu >

artykuł sponsorowany
fot. materiały producenta, unsplash.com
# Społeczny biznes
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi