Która marka z branży BEAUTY jest postrzegana jako najbardziej prospołeczna?

Która marka z branży BEAUTY jest postrzegana jako najbardziej prospołeczna?

Strategie CSR marek kosmetycznych i drogeryjnych dotyczą zazwyczaj tematów bliskich kobietom: zdrowia, bezpieczeństwa, opieki nad słabszymi. Tematyka jest już mocno zagospodarowana, a rynek wydaje się być pod tym kątem nasycony. Czy zmiana pozycji lidera w tym zakresie jest możliwa? Jest, jeśli sięgnie się po odpowiednie narzędzia!

Na jednym z kobiecych portali przeprowadzono badanie na losowo wybranej grupie użytkowniczek internetu, prosząc o wskazanie marki najmocniej zaangażowanej prospołecznie. Wyniki wskazały zdecydowanego lidera w tej sferze – Rossmann zdobył ponad połowę wszystkich głosów, co łatwo wytłumaczyć zaangażowaniem tej marki w kampanie prospołeczne.

Poglądy i opinie można jednak zmienić, jeśli umie się dobrać odpowiednie narzędzia. Aby to osiągnąć marka sięgnęła po tzw. questvertising, czyli nowe, zyskujące na popularności podejście do reklamy digital. W praktyce kampania miała formę tzw. questpassów, czyli reklam połączonych z pytaniem. Pytanie dotyczy zawartości kreacji widocznej powyżej, jest więc formą skłonienia odbiorcy do zapoznania się z przekazem, ponieważ dopiero po wskazaniu prawidłowej odpowiedzi odsłania się dalsza część artykułu.

 

Użyte w kampanii questvertisingowej kreacje niosły przekaz, że Avon pomaga w walce z przemocą domową, finansuje profilaktykę raka piersi oraz nie testuje kosmetyków na zwierzętach. Komunikaty miały formę kilkunastosekundowych filmów video (tutaj klikalne demo).

Efekt? Badanie opinii przeprowadzone wśród osób, które miały kontakt z kampanią Questpass_>>, wykazało zdecydowany wzrost wskazań na Avon (z 21% do 43%). Marka stała się wyborem niemal połowy respondentek i wyprzedziła poprzedniego lidera. Tak radykalna zmiana mogła mieć miejsce tylko dlatego, że questvertising z definicji gwarantuje 100% uwagi odbiorcy, a do tego de facto zmusza go do świadomego zrozumienia przekazu reklamowego. W ten sposób jedna silna kampania może być skuteczniejsza od setek zwykłych kampanii, które trafiają do odbiorców tylko powierzchownie jako zwykłe reklamy, będące gdzieś z boku lub w tle.


Postrzeganie marki jest ważne dla jej sprzedaży. Szczególnie kluczowe jest w przypadku marek z branży beauty, które adresowane są do kobiet, czyli grupy szczególnie wrażliwej na kwestie społeczne. W czasach brand purpose, kiedy brandy wyjątkowo wyraźnie komunikują swoje wartości, nie wystarczy mówić. Trzeba umieć mówić w taki sposób, żeby zostać usłyszanym. Questvertising jest takim właśnie sposobem.

Czytaj więcej o questvertisingu >

artykuł sponsorowany
fot. materiały producenta, unsplash.com
# Społeczny biznes
 reklama