Henkel Polska o odpowiedzialności światowego producenta na Sustainability Confex 2019
Henkel Polska o odpowiedzialności światowego producenta na Sustainability Confex 2019

22 października w Warszawie odbyła się konferencja Sustainability Confex 2019 z udziałem przedstawicieli firm sektora FMCG i ekspertów, podczas której prezentowano rozwiązania w obszarze zrównoważonego rozwoju.

W wystąpieniach i panelach mówiono o największych wyzwaniach, strategiach, podejmowanych działaniach, odpowiedzialności producentów i detalistów, a także o edukacji konsumentów i potrzebie międzysektorowego współdziałania. Dorota Strosznajder z Henkel Polska podkreśliła, że firma w swojej strategii zrównoważonego rozwoju poczuwa się do odpowiedzialności za ślad środowiskowy nie tylko własnych operacji biznesowych, lecz także swoich produktów, z których codziennie korzystają miliony konsumentów na całym świecie.

Podczas panelu z udziałem firm Henkel Polska, IKEA, Coca-Cola HBC Polska i DNB uczestnicy dyskutowali o jednym z najpoważniejszych dzisiejszych wyzwań środowiskowych, jakim są opakowaniowe i plastikowe odpady.

Punktem wyjścia do rozmowy były badania konsumenckie GFK, z których wynikało, że problem odpadów plastikowych obok problemu zmian klimatycznych jest postrzegany przez konsumentów kilkunastu krajów Europy Zachodniej jako jedno z największych ekologicznych zagrożeń we współczesnym świecie. Dyskusja panelistów koncentrowała się wokół działań, które podejmują firmy, aby proaktywnie adresować te i inne największe środowiskowe wyzwania.  

- W Henklu aktywnie wspieramy założenia gospodarki obiegu zamkniętego i stawiamy sobie przy tym konkretne cele. Zobowiązaliśmy się, że do 2025 roku 100% opakowań naszych produktów będzie w pełni zdatnych do recyklingu, ponownego użycia lub kompostowania. W tym momencie realizujemy ten cel w 75%. Chcemy także, by do 2025 roku plastikowe opakowania naszych produktów, oferowanych na rynku europejskim, były wytwarzane aż w 35% z plastikowych odpadów powiedziała Dorota Strosznajder, pełnomocnik ds. odpowiedzialności społecznej w Henkel Polska.

Podczas panelu eksperci rozmawiali także o oczekiwaniach konsumentów względem firm, szczególnie w zakresie odpowiedzialności biznesowej za środowisko naturalne. W ciągu ostatnich kilku lat świadomość społeczna Polaków w tym obszarze znacząco wzrosła. Konsumenci oczekują naturalnych produktów, które są bezpieczne zarówno dla nich, jak i dla planety.

- Chcemy, aby każdy produkt, który wprowadzamy na rynek, odpowiadał zarówno na istniejące wyzwania środowiskowe, jak i na oczekiwania naszych odbiorców. W ten sposób pomagamy konsumentom zmniejszać ich własny środowiskowy ślad. Dobrym przykładem jest nowa marka kosmetyków do pielęgnacji włosów i ciała Nature Box, którą wprowadziliśmy na rynek europejski i polski w ubiegłym roku. W Nature Box 98% składników kosmetycznych jest pochodzenia naturalnego, w produktach wykorzystujemy olej palmowy i gumę guar pochodzące ze zrównoważonych plantacji, linia nie zawiera parabenów, silikonów i sztucznych barwników, a dodatkowo opakowania Nature Box (o pojemności 385 ml) są wytwarzane w 25 proc. z plastiku pochodzącego z odzysku – dodała Dorota Strosznajder.

Paneliści podkreślali zgodnie, jak wielką rolę odgrywają producenci i detaliści w kwestii skutecznej edukacji konsumentów, zarówno w zakresie odpowiedniej segregacji, jak i dokonywania przemyślanych wyborów konsumenckich. W dyskusji podnoszono także znaczenie współpracy wszystkich podmiotów wzdłuż łańcucha wartości od producentów surowców, producentów dóbr, producentów opakowań, detalistów, po firmy zajmujące się zbiórką i przetwarzaniem odpadów. Tylko takie wspólne i systemowe podejście do największych wyzwań środowiskowych pozwoli skutecznie im przeciwdziałać.

# Społeczny biznes

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Brand Manager - rekrutacja ukryta Oferta pracy: Export Manager/rekrutracja ukryta Oferta pracy: Dr Grehen - Specjalista działu sprzedaży i mediów społecznościowych Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Oferta pracy: Torf Corporation - Specjalista ds. digital marketingu Oferta pracy: Dax Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja - Menedżer ds. E-commerce Oferta pracy: Drogerie Natura - Brand Manager (kosmetyki kolorowe, marki własne) Oferta pracy: Sanofi - Specjalista Technolog w Dziale Badawczo-Rozwojowym(R&D) Oferta pracy: Maurisse - Specjalista ds. marketingu - Product Manager Oferta pracy: Elfa Pharm Polska - Specjalista ds. marketingu internetowego i social media Oferta pracy: Technolog Kosmetyków Naturalnych Oferta pracy: Key Account Manager Oferta pracy: NATURATIV Szef Sprzedaży i Rozwoju Rynku - Polska Oferta pracy: Technolog - MPS Koszalin Oferta pracy: Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Barwa - Krajowy Koordynator ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Partner of Promotion - Specjalista ds. PR Oferta pracy: Miraculum - Brand Manager Oferta pracy: Super-Pharm Manager ds. Zakupów Działu Kosmetycznego Oferta pracy: Beliso - Export Manager Oferta pracy: Laboratorum Kosmetyczne Dr Irena Eris: Koordynator Wsparcia Sprzedaży - Europa Wschodnia Oferta pracy: Veoli Botanica - Przedstawiciel Handlowy Oferta pracy: Farmona - Marketing Manager Oferta pracy: 4mass Regionalny Przedstawiciel Handlowy Oferta pracy: Floslek - Specjalista ds. marketingu&PR Oferta pracy: Jeronimo Martins - Menedżer ds. Marketingu Digital Oferta pracy: Miya Cosmetics - Digital Manager Oferta pracy: Miya Cosmetics - Specjalista ds. sprzedaży Oferta pracy: Delia Cosmetics - Brand Manager Herla - Regionalny Kierownik Sprzedaży Herla - Eksport Manager Oferta Pracy: Equalan Pharma - Młodszy Specjalista ds. Marketingu TZMO SA - Koordynator Sekcji Wyrobów Kosmetycznych Nivea - Przedstawiciel Handlowy ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Delia Cosmetics - Product Manager Oferta pracy: Delia Cosmetics - Dyrektor Sprzedaży Rekrutacja ukryta - Junior Trade Marketing Specialist Oferta pracy: Farmona - Brand Manager Oferta pracy: Oceanic - Młodszy Specjalista ds. wdrożeń kosmetycznych Oferta pracy: Organique - Product Manager Eveline Cosmetics - Brand Manager Cosmo Group: Regionalny Trener Sprzedaży/Manager w Dziale Szkoleń Produktowych Laboratorium Kosmetyczne FLOSLEK: Starszy Specjalista ds. Kontroli Jakości Oferta pracy: Oriflame - Koordynator ds. Ciągłego Doskonalenia Oferta pracy: Bio-Estetic - Account Manager Oferta pracy: Tenex - Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Senior R&D Formulation Specialist - Wrocław Oferta pracy: Abriga -  Specjalista ds. sprzedaży na rynek hiszpański i brytyjski Oferta pracy: Nuco - Specjalista ds. Kreacji Oferta Pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Zakupów Oferta pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Brand Manager Orkla Care - Technolog w Dziale Badań i Rozwoju BodyBoom - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Dax Cosmetics - Junior Product Manager Silcare - Safety Assessor Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Indigo - Specjalista ds. zakupów Ados Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Premium Distribution - Koordynator ds. szkoleń Henkel - Digital Manager Perfumesco - Category Manager-Kupiec Super-Pharm Manager Działu Drogeryjnego i Kosmetycznego Oceanic - Kupiec Strategiczny Beliso - Specjalista ds. marketingu Yonelle - Specjalista ds. Kontroli Opakowań MAC Brand Support Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Specjalista ds. Digital Marketingu Miraculum - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Estee Lauder - Marketing Manager Oriflame - Specjalista ds. Zakupów Yope - Eksport Manager Laboratorium Kosmetyczne Joanna  - Kierownik ds. sieci aptecznych PGD Polska - przedstawiciel handlowy ds. Procter&Gamble Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego