Cykl poradniczy prowadzą znana jako Pani Łuska, czyli Dominika Jeżewska, której udaje się pokazywać, że z łuszczycą można normalnie żyć i trener zdrowego, pozytywnego myślenia Izabela Krawczyk.
Partnerem akcji jest marka dermokosmetyków DUCRAY.
Kampania ma na celu zmniejszenie problemów z jakimi borykają się nie tylko osoby chore na łuszczycę, ale też cierpiące na inne widoczne schorzenia skóry - na przykład trądzik czy blizny w widocznych miejscach, które również mogą skorzystać z inspiracji i narzędzi proponowanych podczas szkoleń. W sierpniu startuje sam program, a na końcu września rusza rekrutacja do cyklu warsztatów. Uczestnicy otrzymają możliwość udziału w sesjach rozwojowych, a relacje dotyczące poruszanych zagadnień będą dostępne na kanałach partnerów.
Jak odmienić życie około 700 tysięcy ludzi chorujących na łuszczycę w Polsce i innych, którzy bardzo wstydzą się swojego wyglądu? Program GOTOWI NA ZMIANĘ ma na celu poprawić jakość życia choć części z nich: dając szanse na lepsze funkcjonowanie w rodzinie i społeczeństwie oraz zmniejszając uciążliwość problemów psychicznych, wywołanych przez nieakceptowany wygląd.
- Nasz program można za darmo śledzić w mediach społecznościowych, a nawet aplikować do grona tych, którzy trafią na zamknięte warsztaty grupowe – mówi Izabela Krawczyk z MocKobiety.pl. Trenerka pomaga zapanować nad negatywnymi myślami i stresem. – Wiem, na podstawie własnych doświadczeń z łuszczycą, jaki to ból i stres, gdy żyjesz z chorobą, której nie akceptujesz i która powoduje, że czujesz się gorsza, brzydka i rezygnujesz z wielu przyjemności przed lękiem, że ktoś "to" zobaczy i cię odtrąci. Przeszłam długą drogę, zdobyłam odpowiednią wiedzę i kwalifikacje. Dzięki temu teraz mogę pomagać innym.
- Kiedyś bardzo wstydziłam się swojego wyglądu, ukrywałam czerwone plamy pod ubraniami, a zapytana o to co mi dolega unikałam odpowiedzi, zmieniałam temat, uważałam, że jeśli nie będę mówić o chorobie to będzie mniej widoczna – mówi Pani Łuska.
- 2 lata temu nastąpił jednak przełom. Zrozumiałam, że nie chcę, żeby choroba dyktowała moje szczęście. Zapragnęłam edukować innych w temacie łuszczycy, motywować do odkrywania się i wyjścia z ukrycia oraz pokazywać, że z tą chorobą można normalnie żyć. Założyłam profil na Instagramie o nazwie Pani Łuska i tak rozpoczęła się moja wielka przygoda. Poznaję wspaniałe osoby chore na łuszczycę, mówię otwarcie o chorobie, nie wstydzę się odkryć ciała i czuję się silniejsza jak nigdy przedtem! Moja ZMIANA już nastąpiła, ale chciałabym nadal pomagać innym, aby uwierzyli że choroba nie może odbierać im szczęścia.
Zgodnie z raportem "Potrzeby pacjentów z łuszczycą w Polsce" przygotowanym przez Unię Stowarzyszeń Chorych na Łuszczycę choroba to dotyka około 2 do 8 procent Polaków*. Ta ogromna rozbieżność wynika z organizacji służby zdrowia w Polsce: dane NFZ nie obejmują liczby pacjentów pod opieką prywatnych gabinetów lekarskich, które skupiają ogromną rzeszę pacjentów, z powodu niewystarczającego dostępu do publicznej służby zdrowia.
Na łuszczycę najczęściej zapadają ludzie młodzi, którzy wcześniej prowadzili "normalne życie" - towarzyskie, rodzinne, zawodowe. Choroba odbiera im je w stopniu, jakiego kompletnie się nie spodziewali, słysząc diagnozę.
Frustracja, zły system leczenia i związany z tym brak wiary pacjentów w skuteczność terapii powoduje depresję, a nawet próby samobójcze.
Pacjenci z łuszczycą często wymagają leczenia antydepresantami. Aż 9 na 10 badanych chorych uważa, że stały dostęp do pomocy psychologicznej i psychiatrycznej powinien być standardowym elementem opieki nad pacjentami z łuszczycą
Rekrutacja do programu zaplanowana jest na koniec września. Zachęcamy do śledzenia profilu www.prod.facebook.com/paniluskaa
DUCRAY Polska wspiera akcję sponsorując warsztaty mające na celu zmianę podejścia do choroby i redukcję stresu oraz oferując emolienty do pielęgnacji skóry oraz produkty do higieny, przeznaczone nie tylko do pielęgnacji skóry z łuszczycą. Marka przekaże specjalistyczne kremy kojące, regenerujące, barierowe oraz żele myjące, przeznaczone do pielęgnacji i ochrony skóry wrażliwej, wysuszonej i narażonej na podrażnienia. Przez ten gest marka chce wesprzeć osoby borykające się z problemami skórnymi.