Sephora to światowy lider przemysłu kosmetycznego, w którego szeregach ponad 40 000 pracowników identyfikuje się z kobiecą płcią. Grupa ta stanowi aż 87% wszystkich zatrudnionych. Jednocześnie kobiety sprawują ważne funkcje w firmie - aż 87% kierowników perfumerii Sephora to kobiety. 61% osób zasiadających na stanowiskach zarządzających w firmie, to kobiety, które przewodzą dwóm z trzech regionów: Azji, Europie i na Bliskim Wschodzie oraz kluczowym rynkom takim jak: Arabia Saudyjska, Chiny, Brazylia czy Wielka Brytania. Sephora wierzy bowiem w to, że piękno jest doskonałą drogą do dodawania kobietom siły, ich samorealizacji, pewności i akceptacji siebie. Z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet, firma rozpoczyna kampanię „Together We…”, składającą się z szeregu działań celebrujących siłę społeczności kobiet.
W tegorocznej kampanii Sephora uwypukla historie wyjątkowych kobiet ze swojej społeczności, dzieląc się ich inspirującymi historiami – m.in. historiami założycielek uznanych marek kosmetycznych, pracowników i partnerów, którzy na różnych płaszczyznach reprezentują zbiorową siłę i wsparcie dla idei równości. Z tej okazji, swoimi historiami podzielą się m.in. Miranda Kerr, założycielka marki Kora Organics, dostępnej od 2022 w Sephora w Europie, Jen Atkin, reprezentująca markę OUAI czy Tiffany Mastersons– założycielka marki Drunk Elephant.
Z okazji 8 marca, Sephora rozwija także na całym świecie swój program specjalnych, zaangażowanych Classes for Confidence, czyli warsztatów, których celem jest budowanie pewności siebie i które skierowane są do kobiet w trudnych sytuacjach życiowych. Inicjatywa ta rozpoczęła się w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. W tym roku rozwinięta zostanie globalnie na 24 rynkach.
Classes for Confidence to zamknięte spotkania, przygotowywane we współpracy z organizacjami non-profit, których zadaniem jest wsparcie różnorodnych, nieuprzywilejowanych społeczności, dodanie pewności siebie osobom w trudnych sytuacjach życiowych, takich jak na przykład: walka z nowotworem, poszukiwanie pracy w trudnych momentach życia, czy osobom będącym w procesie zmiany płci. Spotkania te, odbywają się w atmosferze wsparcia, w której uczestnicy mogą nauczyć się m.in. różnorodnych technik makijażowych, by wzmocnić poczucie pewności siebie i samoakceptacji. W Polsce Classes for Confidence organizowane są przez Sephora od 2019 roku przy wsparciu Partnerów takich jak: Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką, Fundacja Zaczyn czy Stowarzyszenie Kampania Przeciw Homofobii. W spotkaniach uczestniczyło dotąd już ponad 100 osób.
- Uwalnianie siły i potencjału kobiet zawsze było naszym priorytetem. Jesteśmy dumni z tego, że możemy podkreślić nasze długoterminowe wsparcie dla idei różnorodności i równości w miejscu pracy. Chcemy, by Sephora zawsze była miejscem, w którym każdy czuje się swobodnie i może wyrażać to, kim naprawdę się czuje – mówi Maria Farrow, Global Chief Human Resources Officer.
- Wierzymy, że naszą rolą jest rozwijanie sposobu, w jaki na świecie rozumiane jest piękno i chcemy podkreślić nasze zobowiązanie do wspierania różnorodności, równości i solidarności z kobietami - mówi Deborah Yeh, Global Chief Purpose Officer w Sephora.
Firma objęła także partnerstwem wystawę podkreślającą głos i rolę 2000 kobiet z 50 krajów świata. Projekt zainspirowany filmem Anastasii Mikova i Yanna-Arthusa Bertrandsa z 2020 roku, będzie miał swoją premierę 8 marca w Paryżu. Wystawę będzie można oglądać przez cały rok. Na odwiedzających czekają historie kobiet z całego świat, dzięki którym można odnaleźć odpowiedzi na pytania, co oznacza bycie kobietą w dzisiejszym świecie i skąd kobiety czerpią swoją siłę oraz pewność siebie?
W Polsce we współpracy z Fundacją Sukcesu Pisanego Szminką, Sephora przygotowała cykl spotkań. Kameralne, 2-godzinne Classes for Confidence odbędą się w dniach 7-10 marca w 5 miastach Polski: Warszawie, Poznaniu, Katowicach, Łodzi oraz Krakowie. Podczas sesji uczestniczki spotkają się z ekspertkami programu Fundacji SPS – Sukces To Ja, a także wezmą udział w warsztacie pielęgnacyjno-makijażowym prowadzonym przez ekspertki Sephora. 7 marca o godz. 17.00 odbędzie się otwarte spotkanie - live dla pań z ekspertami Fundacji: Katarzyną Malinowską (coach i trenerką umiejętności miękkich) oraz Joanną Rek-Faber (mentorką i ekspertką psychologii pozytywnej) – Confidence Booster. Dołączyć można do niego poprzez Instagram Fundacji SPS oraz Instagram Sephora Polska.