Branża kosmetyczna pod skrzydłami Cosmetics Europe łączy działania na rzecz zrównoważonego rozwoju

Branża kosmetyczna pod skrzydłami Cosmetics Europe łączy działania na rzecz zrównoważonego rozwoju

Stowarzyszenie Cosmetics Europe zapoczątkowało bezprecedensową, ogólnobranżową inicjatywę „Commit for Our Planet” (pol. „Zaangażuj się na rzecz naszej planety”), której celem jest zmniejszenie śladu ekologicznego sektora kosmetycznego w Europie.

Inicjatywa stanowi zachętę dla wszystkich podmiotów z branży kosmetycznej do wspólnego wysiłku na rzecz ograniczenia emisji gazów cieplarnianych, poprawy rozwiązań w zakresie opakowań i działania na rzecz ochrony przyrody. Zobowiązania w ramach inicjatywy „Commit for Our Planet” podjęło już dwadzieścia siedem podmiotów, a kilka krajowych stowarzyszeń reprezentujących przemysł kosmetyczny – w tym Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego – wspiera je i promuje inicjatywę lokalnie*.

– Wiele firm kosmetycznych na własną rękę dokonuje już znaczących postępów w dziedzinie ochrony środowiska, jednak inicjatywa „Commit for Our Planet” ma na celu dalsze podniesienie poprzeczki w zakresie zrównoważonego rozwoju w całym sektorze, poprzez wzmożenie i wzmocnienie wspólnych wysiłków branży – podkreśla John Chave, dyrektor generalny Cosmetics Europe. – Opracowaliśmy tę inicjatywę z myślą, aby obejmowała całą branżę i zawierała zobowiązania, które mogą być dostosowane do firm dowolnej wielkości i typu, niezależnie od członkostwa w Cosmetics Europe lub etapu drogi do zrównoważonego rozwoju. Ma to zapewnić każdemu możliwość włączenia się w działania mające na celu zaspokajanie potrzeb społecznych i naszej planety.

Inicjatywa obejmuje konkretne zobowiązania w trzech dziedzinach – klimat, opakowania, przyroda – które pomogą zapewnić postępy w całym łańcuchu wartości. Obszary te mają newralgiczne znaczenie dla działalności firm kosmetycznych oraz jej konsekwencji, pozwalając uczynić krok naprzód w kierunku przyjaznej dla środowiska produkcji i konsumpcji towarów.

W przyszłości Cosmetics Europe będzie stale weryfikować i wzmacniać swoje zobowiązania w zakresie zrównoważonego rozwoju, aby odzwierciedlić zmieniające się wymagania społeczne i potrzeby planety, a także dostosować się do standardów UE.

Poprzez tę inicjatywę Cosmetics Europe zapewni też najwyższej klasy narzędzia i wytyczne, wspierające firmy w realizacji ich zobowiązań w zakresie zrównoważonego rozwoju. Organizacja planuje corocznie składać sprawozdanie z całości działań podejmowanych w związku z zobowiązaniami, aby wykazać postępy branży i pozytywny wpływ na środowisko.

– Związek od lat aktywnie wspiera wszystkie środowiskowe projekty realizowane przez Cosmetics Europe – tym razem nie mogło być inaczej. W nowej inicjatywie najbardziej doceniamy jej egalitarność. By stać się częścią „Commit for Our Planet” nie potrzeba zaawansowanych technologii, dużych nakładów pieniężnych czy szeroko zakrojonych akcji. Przyłączenie się do projektu jest możliwe i w przypadku globalnego koncernu, i MŚP znad Wisły – wyjaśnia Blanka Chmurzyńska-Brown, dyrektorka generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego. – Dzięki temu trzy firmy z grona Kosmetycznych, na co dzień zaangażowane w kwestie środowiskowe, zgłosiły się do projektu w charakterze pionierów. Mam nadzieję, że ich przykład pociągnie inne firmy, a „Commit for Our Planet” wzbogaci się o wiele przykładów dobrych praktyk z Polski. Kosmetyczni, którzy na zaproszenie Cosmetics Europe pełnią funkcję ambasadora projektu, dołożą wszelki starań, by tak właśnie było.

Wspomniane trzy firmy, które dołączyły już do inicjatywy, to Global Cosmed, Laboratorium Kosmetyczne AVALaboratorium Kosmetyczne FLOSLEK. Ponadto partnerami inicjatywy są także firmy Beiersdorf, Coty, L’Oréal, LVMH, NAOS, które należą do Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego. Oto opinie przedstawicieli niektórych z nich:

– Ostatni rok to skokowy wzrost świadomości, rozwoju kompetencji i działań w obszarze zrównoważonego rozwoju w Global Cosmed. Czerpiąc z najlepszych praktyk na rynku, chcemy dzielić się naszymi pomysłami. Etykieta cyfrowa czy nagodzony laurem „Innowacja ESG” program „Zintegrowany Proces Tworzenia Produktu”, stworzone przez naszych pracowników pokazują, że polskie firmy mają bardzo wiele do zaproponowania firmom z innych krajów. Dlatego podejmujemy wyzwanie i wraz z Cosmetics Europe chcemy promować idee zawarte w Europejskim Zielonym Ładzie – mówi Magdalena Miele, wiceprezes zarządu Global Cosmed.

– Bardzo cieszymy się, że Laboratorium Kosmetyczne AVA jest częścią pionierskiej inicjatywy zrównoważonego rozwoju przemysłu kosmetycznego. Jesteśmy pod wrażeniem, że dobrowolne inicjatywy ekologiczne cieszą się coraz większym zainteresowaniem, pozwalając na korzystanie z doświadczeń wielu europejskich przedsiębiorstw kosmetycznych. W firmie zawsze zwracaliśmy szczególną uwagę na ochronę środowiska naturalnego i społecznego, nawet jeśli nie było ku temu wymagań prawnych. Laboratorium Kosmetyczne AVA jest dobrym przykładem na to, że nawet mała lub średnia firma może spełnić wymagania stawiane producentom certyfikowanych kosmetyków ekologicznych. Krok po kroku wdrażaliśmy zmiany w procesie produkcji i autorskich recepturach, co pozwoliło uzyskać w 2008 roku pierwszy w Polsce certyfikat ECOCERT wśród firm kosmetycznych. W czasie prac nad nowymi liniami kosmetycznymi nie skupiamy się tylko na ich planowanym działaniu, ale także rozważamy pochodzenie surowców czy typy opakowań. I tak w naszych nowych liniach pojawiają się surowce otrzymywane przez upcykling oraz opakowania przyjazne dla środowiska. Nasze zaangażowanie potwierdza również członkostwo w największej na świecie inicjatywie skupiającej zrównoważony biznes – UN Global Compact, która wypracowała szereg zasad poszanowania praw człowieka, pracy, środowiska i przeciwdziałania korupcji. Wierząc w ekologiczne rozwiązania na długo zanim naturalność stała się wiodącym kosmetycznym trendem, w maju br. wypracowaliśmy ambitną i unikatową strategię środowiskową, która ma jeden główny cel – neutralność klimatyczną firmy w 2030 roku – podkreśla Larysa Dysput-Goławska, prezes Laboratorium Kosmetycznego AVA

– Misja branży kosmetycznej to dbanie o dobry i piękny wygląd każdego z nas. Aby ją realizować, niezwykle ważny jest stan środowiska, w którym żyjemy i pracujemy, bo to on ma olbrzymi wpływ na ludzkie zdrowie i, tym samym, urodę. Jesteśmy świadomi, że nasze dzisiejsze decyzje i wybory będą miały duży wpływ na to, w jakim świecie będą żyć nasze dzieci i wnuki. Chcemy się rozwijać, ale w sposób odpowiedzialny, w ramach Zasad Zrównoważonego Rozwoju. Osiągniemy to tylko poprzez stałe dbanie o jakość naszych produktów i ich wpływ na środowisko, zapobieganie marnowaniu zasobów, przeciwdziałanie zmianom klimatu, ograniczenie ilości plastikowych odpadów. Bycie w gronie Pionierów inicjatywy „Commit for Our” Planet to dla nas zaszczyt i ogromne wyzwanie. Wierzymy, że mając wsparcie Cosmetics Europe i Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego, osiągniemy ambitne cele, które postawiliśmy sobie tworząc strategię ESG. Wyzwań środowiskowych jest wiele, ale ostatnie 2 lata dowiodły, że konsekwentne realizowanie w naszej firmie strategii zrównoważonego rozwoju #EKOkrokifloslek przynosi efekty – większość zobowiązań wdrażamy znacznie szybciej i efektywniej, niż pierwotnie zakładaliśmy. Tak jest np. z opakowaniami z papieru z certyfikatem FSC (dziś wszystkie nowe opakowania powstają z certyfikowanego surowca), coraz większym udziałem tub z 50% zawartością recyklatu, zadbaniem o to, by opakowania były w 100% zdatne do recyklingu czy wykorzystaniem zielonej energii w procesach produkcji. Jesteśmy najlepszym przykładem, że „chcieć, to móc” – stwierdza Katarzyna Furmanek, prezes Laboratorium Kosmetycznego FLOSLEK.

Więcej szczegółów na temat inicjatywy „Commit for Our Planet” opublikowano na stronie www.commitforourplanet.cosmeticseurope.eu.

Dotychczasowi partnerzy inicjatywy „Commit for Our Planet”:
AVA Cosmetic Laboratory, Babaria, Beiersdorf, Börlind, Bruno Vassari, Colgate Palmolive, Cosnova, Coty, Dalli Group, Floslek, Gardiner Family Apothecary (Elave), Global Cosmed, Henkel, Keune, La Biosthétique, L’Occitane, L’Oréal,  LVMH, MartiDerm, NAOS, Natura Bissé, Salerm Cosmetics, Schwan Cosmetics, SystemKosmetik, Unilever, WALA i Weleda.
Dotychczasowi partnerzy wspierający inicjatywę „Commit for Our Planet”:
Holenderskie Stowarzyszenie Kosmetyczne (NCV), Niemieckie Stowarzyszenie Kosmetyczne, Toaletowe, Perfumeryjne i Detergentowe (IKW), Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego (Kosmetyczni), Rumuński Związek Producentów Kosmetyków i Detergentów (RUCODEM), Hiszpańskie Stowarzyszenie Kosmetyczne, Toaletowe i Perfumeryjne (STANPA).
# Społeczny biznes
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi