Avon namawia kobiety do badań w gabinetach oznaczonych symbolem różowej wstążki

Avon namawia kobiety do badań w gabinetach oznaczonych symbolem różowej wstążki

5 000 badań USG piersi dla kobiet dofinansuje Avon w ramach tegorocznej 15. edycji „Gabinetów z Różową Wstążką”.

Setki zaangażowanych gabinetów ginekologicznych, tysiące pacjentek, które potwierdziły zdrowie swoich piersi, 58 000 dofinansowanych badań USG i blisko 500 000 złotych każdego roku – to bilans 15 lat działania akcji, prowadzonej w ramach kampanii Avon Kontra Rak Piersi. W tegoroczną edycję zaangażowanych jest 78 gabinetów ginekologicznych w całej Polsce, a zapisy dla pacjentek ruszają w najbliższą sobotę 15 października.

„Gabinety z Różową Wstążką” zostały zapoczątkowane przez Avon w 2007 roku, a wkrótce potem do przedsięwzięcia dołączyło Stowarzyszenie,, Amazonki’’ Warszawa-Centrum. Przez ten czas inicjatywa na stałe wpisała się w kalendarz wydarzeń „różowego października” – Miesiąca Świadomości Raka Piersi. W każdej edycji biorą udział najlepsze placówki ginekologiczne z całej Polski, w których kobiety mogą potwierdzić zdrowie swoich piersi. Celem akcji jest jednak nie tylko ułatwienie Polkom dostępu do badań profilaktycznych, ale także przełamanie wśród nich wewnętrznych barier przed badaniem USG piersi i przypomnienie, żeby raz w roku zaplanowały swój „Dzień na U”. Niemal 7 na 10 kobiet uczestniczących w zeszłorocznej edycji podkreśla, że to właśnie kampania zachęciła je do przyjścia na badanie*.

W tym roku kolejne 5 000 badań zostanie przeprowadzonych w 78 gabinetach. Lista „Gabinetów z Różową Wstążką” dostępna jest na stronie kampanii www.AvonKontraRakPiersi.pl, a rejestracja pacjentek rozpocznie się już 15 października.

- W Avon mówimy TAK dla zdrowia kobiet prowadząc m.in. akcję „Gabinety w Różową Wstążką”. Do tej pory dofinansowaliśmy ponad 58 000 badań USG piersi, przekazując corocznie na ten cel ok. 500 tys. zł. W tym roku ponownie dofinansujemy kolejne kilka tysięcy badań, by dać Polkom szansę na potwierdzenie swojego zdrowia - mówi Agnieszka Isa, general manager Avon Cosmetics Polska.

W ankiecie przeprowadzonej przez Avon i Stowarzyszenie „Amazonki” Warszawa-Centrum wśród kobiet, które w 2021 roku wzięły udział w akcji, aż 60% ankietowanych przyznało, że w ostatnim roku lekarz nie badał im piersi w czasie standardowej wizyty lekarskiej oraz że to kampania „Dzień na U” zachęciła je do przyjścia na badanie USG. 56% pacjentek zadeklarowało, że będzie badać piersi częściej, niż do tej pory. 

- Co roku zachęcamy tysiące Polek do wykonania USG piersi w ramach akcji „Gabinety z Różową Wstążką” oraz uświadamiamy, że tylko dzięki profilaktyce pierwotnej, czyli prowadzeniu zdrowego trybu życia i wykonywaniu regularnych badań, możemy zmniejszyć ryzyko późnego wykrycia choroby. A tym samym uniknąć długotrwałego leczenia - mówi Ewa Grabiec-Raczak, prezes zarządu Stowarzyszenia „Amazonki”.

W 2020 roku 25 tys. Polek usłyszało diagnozę – rak piersi. To najczęściej występujący nowotwór wśród kobiet. Nie musiałoby tak być, gdyby wiedziały, że regularne badanie daje szansę na wczesne wykrycie choroby i powrót do pełni zdrowia. W rezultacie ubiegłorocznej akcji „Gabinetów z Różową Wstążką” 774 pacjentki zostały skierowane do dalszej diagnostyki. U 371 wykonano mammografię, od 215 pobrano wycinki do biopsji, a 114 kobiet potrzebowało dalszej konsultacji onkologicznej.
# Społeczny biznes
 reklama