Rośnie podziemie usług kosmetycznych
Rośnie podziemie usług kosmetycznych

O braku dochodów mówi 94 proc. salonów kosmetycznych i fryzjerskich, które wzięły udział w badaniu przeprowadzonym w pierwszy majowy weekend przez Ogólnopolskie Stowarzyszenie Stylistów Paznokci Fantasmagorie we współpracy z Federacją Beauty Pro.

Z badania wynika, że 43 proc. przedsiębiorców z branży ma problem z regulowaniem zobowiązań z powodu braku oszczędności. 97 proc. przedsiębiorców prowadzących salony urody uważa, że epidemia koronawirusa doprowadziła do poważnych zmian w ich firmach.

2 proc. badanych na razie nie zredukowało zatrudnienia. 9 proc. deklaruje, że utrzymało zatrudnienie dzięki rządowemu wsparciu. Niestety tylko część z nich otrzymała pomoc, o którą wnioskowała.

Największym zainteresowaniem cieszy się umorzenie składek − z tego chciało skorzystać aż 72 proc. badanych, ale tylko 23 proc. otrzymało informację o faktycznym umorzeniu. U pozostałych widnieje wciąż zaległość. O pożyczki z urzędów pracy wystąpiło 64 proc., ale tylko jedna czwarta już otrzymała wypłatę. Ponad połowa poprosiła o postojowe dla przedsiębiorców (38 proc. otrzymało środki). Badanie nie uwzględniało Tarczy Finansowej PFR.

86 proc. przedsiębiorców ocenia dziś, że jeśli restrykcje będą się przedłużać, to w ciągu sześciu miesięcy mogą zostać zmuszeni do zamknięcia działalności.

21 proc. jest przekonanych, że przy szybkim powrocie do pracy byliby w stanie wrócić do obrotów sprzed epidemii.

Sytuacja skłania wiele osób do przeniesienia działalności do szarej strefy. Dotyczy to zwłaszcza najmniejszych firm. Robią to pomimo ryzyka kary w wysokości 30 tys. zł.

Nielegalne wykonywanie usług śwaidczone jest przede wszystkim stałym klientom. Albo fryzjerka czy kosmetyczka umawia się na określone hasło. Kosmetyczki chodzą też do domów klientek albo przyjmują we własnych mieszkaniach.

To, na co zwraca uwagę wiele osób, to systemowa hipokryzja: część polityków i polityczek obozu władzy ma dobrze zrobione fryzury czy manicure. Trudno wierzyć, że wszyscy oni polegają wyłącznie na DIY. W niektórych przypadkach widać w tym ewidentnie rękę profesjonalisty. Tymczasem obostrzenia wciąż dotyczą nas wszystkich. A zatrzymany biznes krwawi...

# Raporty tematyczne
 reklama