Maseczki – konsumentki pokochały tę kategorię

Maseczki – konsumentki pokochały tę kategorię

By używać, trzeba lubić. Ta prosta prawda sprawdza się zawsze na rynku beauty. W ostatnich latach maseczki stały się jednym z ulubionych kosmetyków konsumentek na całym świecie. Są to produkty również bardzo popularne w Polsce.

Polki są bardzo świadome w swoich pielęgnacyjnych rytuałach. Na co dzień używają kremu na dzień, kremu na noc, często również kremu pod oczy czy serum. Do tego zestawu dokładają również raz-dwa razy w tygodniu maskę. Czasem jest to produkt, który uzupełnia podstawową linię pielęgnacyjną (takie kupowanie „seriami” typowe jest raczej dla konsumentek w wieku 40+). Czasem zaś jest to jedna z tych kolorowych maseczek, które wpadają klientce w oko podczas zakupów, a wieczorem lub w weekend aplikowane są na twarz, by zafundować skórze coś ekstra.

Szybki rezultat - to się docenia

Kobiety lubią wszelkie rytuały kosmetyczne, a najbardziej te, które przynoszą widoczne rezultaty niemal natychmiast. Stąd też bierze się rosnąca popularność maseczek.

Są to produkty bogatsze od kremów, działają szybciej i przynoszą błyskawiczne efekty. Przez kosmetologów, ale też przez konsumentki, postrzegane są niczym zastrzyk witalności dla każdego rodzaju cery.

Dzięki maseczkom w szybki sposób można zadbać o cerę, zregenerować ją, dodać jej blasku, zrelaksować czy nawilżyć. Wystarczy wybrać tylko odpowiedni wariant.

Dała nam przykład Azja, jak używać mamy

Mocny boom tej kategorii dała moda na azjatyckie trendy pielęgnacyjne. Wierne odtworzenie koreańskich zasad dbania o skórę okazało się dla Polek zbyt angażujące, ale bez wątpliwości pewne produkty dzięki temu trendowi świetnie się u nas przyjęły. Do znanych od lat maseczek o konsystencji żelu czy gęstszego kremu, zapakowanych w poręczne saszetki, dołączyły i szybko zdobyły popularność maski w płachtach. Kategoria zresztą cały czas ewoluuje. Dochodzą kolejne intrygujące konsumentów rozwiązania, np. sleeping-maski, maseczki bąbelkowe, maseczki shotowe. To pokazuje, jak dużą dynamiką rozwoju charakteryzuje się dziś ta kategoria produktowa.

Działanie i składniki

Mimo pojawiania się kolejnych wersji maseczek, jedno pozostaje niezmienne: konsumentki zwracają uwagę przede wszystkim na to, by produkt dopasowany był do ich typu skóry i potrzeb. Najbardziej uniwersalne są maseczki nawilżające. Konsumentki z cerą tłustą i zaskórnikami wybierają warianty oczyszczające i normalizujące. Kobiety dojrzałe stawiają na maski liftingujące, regenerujące i odżywcze. Hitem ostatnich miesięcy są wszelkiego rodzaju „detoksy”, zatem również maseczki detoksykujące, zawierające silne antyoksydanty, cieszą się popularnością.

W maskach oczyszczających można znaleźć, np. glinkę białą, kurkumę, pył wulkaniczny czy sodę. W maskach odżywczych i regenerujących glinkę ghassoul, olej arganowy, peptydy. W maskach nawilżających kwas hialuronowy, morskie minerały, algi. Natomiast w produktach detoksykujących herbatę matcha, glinkę zieloną czy witaminę C.

Maski często kupowane są razem z peelingami: dla lepszych efektów po prostu. Najpierw skóra jest delikatnie złuszczana, by lepiej wchłonęła całe dobro maski.

Peelingi również najczęściej dobierane są do typu cery - enzymatyczne dla cery wrażliwej i naczynkowej, gruboziarniste dla cer tłustych z rozszerzonymi porami, drobnoziarniste dla cery normalnej.  Peeling wykonany przed zastosowaniem maseczki może zwiększyć jej skuteczność dzięki usunięciu zanieczyszczań, resztek martwego naskórka oraz - w przypadku peelingów ziarnistych - poprawie mikrocyrkulacji w skórze.

Polka ma wybór. Szeroki

Rosnąca sprzedaż sprawiła, że maseczki z kategorii produktów, które sieci handlowe traktowały przez długie lata jako zakup impulsowy, przeznaczając im niewielką przestrzeń w strefie przykasowej, urosły do grupy kosmetyków mocno eksponowanych w sklepach. Na półce z maseczkami dominują produkty rynkowych liderów, bo te cieszą się najwyższą rotacją. Firmy kosmetyczne coraz mocniej konkurują i w tej kategorii o uwagę i sympatię klientek. Nic dziwnego, że często odświeżają swoją ofertę o kolejne nowości, które też są pro-zakupowym impulsem dla konsumentek.

Maseczki ponad (wiekowymi) podziałami

To kategoria produktów, która dobrze sprzedaje się zarówno wśród konsumentek w wieku dojrzałym, jak też wśród młodych osób. To zresztą młode osoby mocno rozpropagowały używanie masek poprzez social media.

Wystarczy wpisać w popularnym serwisie hasztag #maseczki, by zobaczyć, jak chętnie i twórczo są one pokazywane. Maseczka to zdecydowanie "Instagramowy" kosmetyk:-)

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Co działa najlepiej na poprawę stanu skóry oraz na lepsze samopoczucie? Hit ostatnich dni, czyli maseczka Cloud Mask! ☁️ Kilka kolorów, zapachów i właściwości - do wyboru, do koloru?? ?? @aleksandra_seweryn wie, co dobre?? ?????? a Ty, którą,, chmurkę" wybierzesz? #regram by #ambasadorkaBielenda2018 #cloudmask #bielenda #nowość #beauty #mask #nawilżenie #regeneracja #relaks #bubbleeffect

Post udostępniony przez Bielenda Official (@bielenda)

Dla każdego detalisty jest dziś jasne, że maseczki to nie tylko „must have” w ofercie, ale warto, by była ona możliwie szeroka i uwzględniała różne potrzeby konsumentów. Segment, który jeszcze w 2016 stanowił nieco ponad 5% wartości kategorii kosmetyków do pielęgnacji twarzy wygenerował w ciągu roku prawie 60% wzrostu i z końcem roku 2017 przekroczył 120 mln złotych w sprzedaży. Moda na maski wciąż trwa!

 

Gerta PająkGerta Pająk, product manager Bielenda Kosmetyki Naturalne

>>Konsumentki sięgają po maseczki jako produkty dopełniające pielęgnację twarzy<<

Wybierają kosmetyki stworzone dla określonej grupy wiekowej i opracowane z myślą o konkretnych efektach. Młodsze osoby zwracają też uwagę na kreatywne sposoby aplikacji czy niestandardowe formy tego typu kosmetyków. Z kolei dojrzałe konsumentki doceniają bardziej tradycyjne formuły - najczęściej kremowe czy żelowe.

Obecnie dużą popularnością cieszą się maseczki inspirowane azjatyckimi rytuałami pielęgnacji (z serii Bielenda Camellia Oil czy Bielenda Kuracja Młodości). Dodatkowo, obie maseczki z tej linii mają postać hydroplastycznego płatu 3D, który jest szczególnie doceniany przez konsumentki za łatwość nakładania i zdejmowania oraz wysoką absorpcję składników przez skórę, dzięki precyzyjnemu dopasowaniu i przyleganiu do twarzy.

W ostatnim czasie wprowadziliśmy maseczki Bielenda Smoothie Mask, w których połączyliśmy owocowe ekstrakty z dobroczynnymi prebiotykami.

Różnorodność i popularność naszych produktów sprawia, że jesteśmy jednym z liderów tej kategorii w Polsce.

Różnorodność oferty masek na przykładzie rynkowego lidera

MASECZKI do pielęgnacji anti-aging obecne we flagowych seriach marki

Bielenda Camellia Oil to linia kosmetyków odmładzających, które wykorzystują drogocenny olejek kameliowy i zapewniają skórze pielęgnację wzorowaną na azjatyckich rytuałach piękna. Odpowiadają na najważniejsze potrzeby cery dojrzałej – głęboko nawilżają, silnie regenerują i chronią przed wolnymi rodnikami. Bogate formuły sprawiają, że odzyskuje ona młodszy wygląd – staje się gładsza, bardziej jędrna i widocznie rozświetlona.

Maseczka w serii: Bielenda Camellia Oil Luksusowa maseczka odmładzająca w płachcie

Bielenda Kuracja Młodości  to innowacyjna linia kosmetyków przeciwzmarszczkowych stworzona specjalnie z myślą o wymagającej cerze dojrzałej. Receptura preparatów oparta jest na regeneracyjnym działaniu wyciągu ze śluzu ślimaka oraz wzbogacona o Złoto 24K, czyli złoto koloidalne w postaci nanocząsteczek otrzymane z czystego 24-karatowego złota. Połączenie takich składników aktywnych pobudza komórki skóry do produkcji kolagenu, ujędrnia, regeneruje, nawilża i spowalnia procesy starzenia skóry.

maseczki w serii:

Bielenda Kuracja Młodości Rewitalizująca maska przeciwzmarszczkowy w płacie na twarz
Bielenda Kuracja Młodości Liftingująca maska przeciwzmarszczkowa w płacie na okolice oczu

Maseczki dla kobiet dojrzałych

BotanicznieBotanic Formula to nowa linia kosmetyków botanicznych marki Bielenda. Jej wartością są wyjątkowe formuły nasycone najlepszymi, starannie wyselekcjonowanymi składnikami pochodzenia roślinnego. Kluczowe składniki czerpane są z polskich łąk i ogrodów, wzbogacone o ponadczasowe roślinne składniki z całego świata. Sekretem Botanic Formula jest siła i witalność roślin, zamknięte w recepturach bez silikonów, parabenów i sztucznych barwników. Atutem kosmetyków są bogate konsystencje, piękne zapachy,  bezpieczeństwo dla każdego rodzaju skóry oraz skuteczność działania.

maseczki w linii:

Bielenda Botanic Formula Olej z Czarnuszki + Czystek Maseczka przeciwzmarszczkowa
Bielenda Botanic Formula Olej z Granatu + Amarantus Maseczka przeciwzmarszczkow
a
Bielenda Botanic Formula Olej z Konopi + Szafran Maseczka nawilżająca

MASECZKI opracowane z myślą o młodszych konsumentach – zapewniające różnorodne efekty pielęgnacyjne, połączone z atrakcyjną formą aplikacji preparatu

Bielenda Crazy Mask to linia maseczek inspirowana nurtem koreańskiej pielęgnacji. Została stworzona z myślą o osobach, które chciałyby, aby pielęgnacja była nie tylko skuteczna, ale i zabawna. Maseczki w płacie, przeznaczone do różnego typu cer, przedstawiają wizerunki zwierząt: pandy, kotka, mopsa i lwa. Ich celem jest regeneracja, detoksykacja, oczyszczanie i nawilżenie skóry.

maseczki w serii:

Bielenda Crazy Mask Regenerująca maska w płacie 3D Lew
Bielenda Crazy Mask Detoksykująca maska w płacie 3D Panda

Bielenda Crazy Mask Oczyszczająca maska w płacie 3D Kotek
Bielenda Crazy Mask Nawilżająca maska w płacie 3D Mops

Lew... czy panda?

Bielenda Cloud Mask to linia lekkich, bąbelkujących maseczek do twarzy, które przenoszą każdego w świat owocowej imprezy, gdzie pielęgnacja i zabawa stanowią zgrany duet. Maseczki Cloud Mask bawią, masują i odświeżają, nadając skórze piękny wygląd. Bąbelkująca formuła pod wpływem powietrza zwiększa swoją objętość i zmienia się w lekką pianę, wykonując jednocześnie delikatny mikromasaż naskórka – to podnosi efektywność pielęgnacji i dodatkowo odświeża skórę.

maseczki w serii:

Bielenda Claud Mask Bąbelkująca maseczka rozświetlająca Mohito Despacito
Bielenda Claud Mask Bąbelkująca maseczka detoksykująca Merry Berry
Bielenda Claud Mask Bąbelkująca maseczka energetyzująca Mango Balango
Bielenda Claud Mask  Bąbelkująca maseczka nawilżająca Banana Cabana

Przyjemne bąbelki... dla urody

MASECZKI inspirowane trendami zdrowego żywienia, aktywności fizycznej, dla osób dbających o równowagę swojej skóry

Prebiotyki i owoceSuperfood w kosmetyceBielenda Smoothie to linia lekkich, owocowych kosmetyków, które zapewnią promienny wygląd skóry na co dzień. Produkty smoothie mają na celu dostarczenie skórze wielu cennych witamin i minerałów, wzmocnienie jej odporności i przywrócenie optymalnego pH. Maseczki Smoothie zawierają wyciągi z owoców oraz prebiotyk, mają konsystencję smoothie i mogą wystarczyć na dwie aplikacje.

maseczki w serii:

Bielenda Smoothie Mask Prebiotyczna maseczka energetyzująca (prebiotyk + banan +melon)
Bielenda Smoothie Mask Prebiotyczna maseczka nawilżająca (prebiotyk + truskawka + arbuz)

Bielenda Smoothie Mask Prebiotyczna maseczka normalizująca (prebiotyk + awokado + kiwi)

Bielenda Skin Shot to błyskawiczny zastrzyk piękna dla skóry. Silnie skoncentrowane naturalne substancje aktywne pochodzące lub kojarzące się z ziemią, wodą, naturalnością, czyli: glinki, minerały morskie, pył wulkaniczny, liście herbaty matcha.  Maseczki zamknięte są w innowacyjnym opakowaniu. Intensywnie pielęgnują cerę, przynosząc natychmiastowy efekt. 

maseczki w serii:

Bielenda Skin Shot Detoksykująca maseczka  Matcha Tea
Bielenda Skin Shot Łagodząca maseczka Maroccan Clay

Bielenda Skin Shot Normalizująca maseczka Volcanic Ash
Bielenda Skin Shot Nawilżająca maseczka Marine Minerals
Bielenda Skin Shot Oczyszczająca maseczka Black Soap

Shot dla pięknej cery

MASECZKI do specjalistycznej pielęgnacji skóry

Bielenda Carbo Detox Biały Węgiel ™ to unikalna linia kosmetyków dedykowana skórom problematycznym: skórze mieszanej, tłustej i wrażliwej. O wyjątkowości linii świadczy autorska formuła Biały Węgiel™, połączenie węgla farmaceutycznego, białej glinki i sproszkowanego diamentu. Składniki te wspomagają oczyszczanie skóry i zapobiegają powstawaniu niedoskonałości.

Bielenda Carbo Detox Biały Węgiel™ Oczyszczająca maska peel-off

Mocne oczyszczenie

# Raporty tematyczne
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi