- Wszędzie tam, gdzie jest to możliwe, proponujemy zaangażowanie do testów konsultantów i przeszkolonego w tym zakresie personelu. Jeśli w punktach handlowych nie ma konsultantów, to zgodnie z rekomendacjami Głównego Inspektoratu Sanitarnego i Ministerstwa Zdrowia do samodzielnego posługiwania się konsumentów powinny być przeznaczone tylko testery perfumeryjne. Testery produktów pielęgnacyjnych i kolorowych i ich udostępnianie konsumentom bezpośrednio nie jest przez GIS i MZ zalecane – podkreśla dr inż. Justyna Żerańska, Regulatory Affairs Manager w Polskim Związku Przemysłu Kosmetycznego.
Potrzebę przygotowania wytycznych doceniają także firmy członkowskie związku, które aktywnie zaangażowały się w przygotowanie wytycznych.
- Testery kosmetyczne są jednym z kluczowych czynników wpływających na decyzje zakupowe konsumentów. Jest to ważny element ścieżki decyzyjnej w kategorii kosmetyków kolorowych, szczególnie w segmentach podkładów i szminek, ale również w kategorii zapachów, które konsumenci na ogół wolą wypróbować przed zakupem. Sytuacja związana z pandemią niewątpliwie wpłynęła na wzmożoną ostrożność konsumentów w zakresie testowania produktów kosmetycznych. Z tego punktu widzenia jako jeden z czołowych graczy w branży, ale także jako cała branża mamy ważną do odegrania rolę, aby rzetelnie informować i edukować konsumentów jak bezpiecznie i odpowiedzialnie używać testerów kosmetycznych - dodaje Aleksandra Kujawska, Dyrektor ds. Corporate Affairs na region Europy Środkowo-Wschodniej i Rosji w Coty.
Uniwersalne zasady dla konsultantów i konsumentów prezentowane są w przystępnej formie infografik #TestujBezpiecznie: https://kosmetyczni.pl/pl/aktualnosci.html