Bee Zee – dlaczego marka popularnej influencerki raczej zirytowała niż chwyciła za serca?

Bee Zee – dlaczego marka popularnej influencerki raczej zirytowała niż chwyciła za serca?

Większość mogła spodziewać się, że jeśli Red Lipstick Monster ma stworzyć własną markę kosmetyczną, to w kategorii, która jest ewidentnie jej specjalizacją, czyli w makijażu.

Tymczasem influencerka poszła w suplementację olejkami CBD, a samo wejście w ten biznes spotkało się ze sporą krytyką fanów, czyli potencjalnych klientów.

15 listopada Ewa Grzelakowska-Kostoglu, czyli uwielbiana przez swoich fanów Red Lipstick Monster, ogłosiła, że rusza z własną marką. Pojawił się w tym pewien element zaskoczenia, kiedy ujawniła, że nie poszła w szminki, ale postawiła biznesowo na modny trend self-care. Makijażystka, którą na Instagramie obserwuje 1,5 miliona osób, opowiadała, jak to przeróżne problemy pojawiły się u niej z przepracowania, jak postanowiła szukać rozwiązań swoich bolączek, które i jej fanom mogłyby też przynieść swoiste ukojenie. "Chcę mówić otwarcie o swoich słabościach, bo wiem, że to dobry krok w stronę oswojenia ich. Taka samoświadomość pomaga też w szukaniu rozwiązań, które skutecznie pomogą nam ułatwiać sobie codzienność, a w dłuższej perspektywie, poprawić jakość życia. Z takiej właśnie potrzeby powstało bee*zee – marka self-care, z której jestem bardzo dumna. Marka, której produkty będą dobrym wstępem do zadbania o siebie. Reszta zależy od Was" – tak uzasadniała swój pomysł na markę.


Poruszenie

Jednak zamiast natychmiastowej lawiny zamówień, uruchomiła się lawina krytyki. Influencerce zarzucono absurdalnie wysokie ceny produktów. 30-mililitrowa buteleczka cbd mimosa ("powiew świeżości i zupełna nowość na rynku") i cbd lavender ("istny smakowy majstersztyk dzięki wzbogaceniu o najlepszą lawendę z chorwackich upraw") kosztuje aż 246 złotych, podczas gdy podobne specyfiki, można kupić w podstawowej wersji już za 90-150 złotych. Red Lipstick Monster próbowała odperzeć te zarzuty, tłumacząc, że wysoka cena wynika z większej zawartości substancji czynnej niż w konkurencyjnych olejkach, że troszcząc się o los planety marka korzysta z komponentów pochodzących z najlepszych, lokalnych manufaktur oraz stawia na przyjazne dla środowiska opakowania (co również zostało zawestionowane, że ani nie są eko, ani przesadnie funkcjonalne).

Po drugie internauci uważają, że influencerka spłaszczyła ideę self-care, a olejki CBD jako remedium na problemy ze zdrowiem psychicznym, to już zdecydowane nadużycie w komunikacji marki.

Był też podnoszony wątek kwestii badań i oceny bezpieczeństwa - większość osób przedstawione dane uznała za mało wiarygodne. Powoływanie się na „niezależne amerykańskie instytuty badawcze” było odebrane raczej jako kpina niż poważne podejście do tak istotnej kwestii. Po uzupełnieniu informacji i podaniu nazwy placówki znów jednak pojawiły się zarzuty, że w sieci nie sposób znaleźć żadnych wiarygodnych informacji na temat tego ośrodka badawczego.

Red Lipstick Monster postanowiła zmierzyć się z krytyką i przyznała, że film na YouTube faktycznie mógł być odebrany, że olejek CBD jest remedium na problemy psychiczne. – Mówię, że CBD to forma wsparcia, nie rozwiązania, ale nie było to wystarczająco mocno podkreślone. (...) Uczę się na własnych błędach, dlatego dziękuję Wam za tak duże zaangażowanie, bo ono pozwala mi się rozwijać. Cieszę się, że jesteście tak uważni i uwrażliwieni. Taka społeczność to skarb! – dodała.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez bee*zee (@beezeeselfcare)

Czy fani dali się załagodzić? Na razie wciąż pojawia się więcej głosów rozczarowania niż entuzjazmu dla Bee Zee. Szału na pewno nie ma. Jak widać nie tylko nie zadziałała magia nazwiska, ale część fanów zdecydowała się pożegnać z Red Lipstick Monster na dobre. Efekt jest taki, że jej marka osobista raczej na marce Bee Zee straciła niż zyskała.

Gorzkie uwagi internautów (przykłady)

„Ten film jest szkodliwy pod tak wieloma względami, że jeszcze jestem w szoku. Dziwsię się, że Ty go nagrałaś. Wspominanie dopiero na końcu filmu o tym, że najważniejsza jest terapia, jest poniżej poziomu. Dobrze wiesz, jak to działa i że dużo ludzi po usłyszeniu tego, co chcą usłyszeć, może odpuścić oglądanie do końca. A to doprowadzi do błędnego przekonania, że olejki cbd to zbawienie dla zdrowia psychicznego. Otóż nie. Jako osoba zmagająca się z depresją jestem zdegustowana.”

„Za 200 zł miesięcznie (bo taki wychodzi koszt tego magicznego olejku) zdecydowanie bardziej polecam zainwestować w psychologa/psychiatrę. SZCZEGÓLNIE jeśli ma się ataki paniki - CBD nas z nich nie "wyleczy", ani z innych zaburzeń psychicznych. Cena jest ewidentnie zawyżona, a Ewa od jakiegoś czasu promuje ten olejek jako lek na wszystko. Czekam na inne produkty.”

„Serio? Od kilku lat cierpliwie czekamy na kosmetyki. Ciągle przebąkiwałaś, że nad nimi pracujesz. Dostaję TAKI tytuł i TAKĄ miniaturę, wchodzę podekscytowana, że to w końcu ten wyczekiwany moment, a tu coś takiego? Serio? Smakowe cbd? Super, że działa na ciebie. Super, że na kogoś działa. Jednak większość wszechświata ma to totalnie gdzieś. Co to ma wspólnego z twoim kanałem Ewo? Co to ma wspólnego z twoją wieloletnią pracą tutaj? Naprawdę, dawno się tak nie rozczarowałam, jak w tym momencie. Cała ta marka brzmi jak jeden wielki scam”.

„Dzień dobry. Gratuluję Pani swojej marki, jednak jako studentka psychologii, nie popieram promowania olejku CBD. Brak nam wystarczających danych empirycznych, potwierdzających korzystny wpływ tej substancji, na samopoczucie. Jeśli borykamy się z obniżonym nastrojem, innymi trudnościami emocjonalnymi i nie tylko - proponuję udać się do specjalisty. CBD nam nie pomoże. Przykro mi... Kibicuję Pani i mam nadzieję, że marka się rozwinie.”

„Zawiodłam sie. Selfcare to dla mnie coś zupełnie innego niż suplementacja CBD. Nie każdy może i nie każdy powinien przyjmować takie suplementy. Nie ma długoletnich badań, nie ma badań, jaki ma to wpływ na przyjmowane leki, nie ma badań na wpływ na ciążę, nie ma badań na skutki odstawienia. Jest to moda, na której można zarobić dużo bo jest uniseks i póki co wciąż w miarę niszowa. To nie jest remedium na wszystko, a już na pewno nie selfcare.”

„Zacytuję klasyka „Hej prorocy moi z gniewnych lat, obrastacie w tłuszcz. Już was w swoje szpony dopadł szmal, zdrada płynie z ust…” „Nie płacz Ewka” nomen omen…”

„Nie ma czegoś takiego, jak stężenie 300 g. Stężenie to ilość substancji przypadająca na objętość roztworu. Mogłoby to być na przykład mg/ml. Przydałoby się chyba zadbać o poprawną terminologię w takich postach”.

„Totalne rozczarowanie. Powstaje kolejne Mango. Niedługo będziesz sprzedawać pasy masująco-odchudzające”.

# Raporty tematyczne
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi