Prescription by Redken - ta pielęgnacja zbiega się z konsumenckimi trendami
Prescription by Redken - ta pielęgnacja zbiega się z konsumenckimi trendami

Redken optymalizuje portfolio pielęgnacyjne zgodnie z oczekiwaniami wymagających konsumentów i najnowszymi trendami konsumenckimi. Na etykiecie pojawia się teraz jeszcze wyraźniej oznaczony główny składnik aktywny gamy, nazwa kompleksu i jego stężenie.

Optymalizacja portfolio wynika z najnowszych badań konsumenckich L’Oréal oraz filozofii Redken Haircare Mantra, która pokreśla znaczenie profesjonalnej konsultacji fryzjerskiej i jej wpływie na proces pielęgnacji włosów.

Jak trendy konsumenckie wpływają na segment profesjonalnej pielęgnacji?

Według ostatnich badań IQS dla Działu produktów profesjonalnych L’Oréal 87% konsumentów i konsumentek traktuje fryzjera jako autorytet w zakresie doboru profesjonalnych produktów do pielęgnacji włosów*. 65% tych konsumentów prosi fryzjera o pomoc odpowiednim dopasowaniu produktów do potrzeb ich włosów*. Wzrasta rola konsultacji w salonie fryzjerskim, ponieważ jest ona odpowiedzią na poszukiwanie wiedzy eksperckiej przez konsumentów oraz ugruntowaniem pozycji eksperta, jakim jest w tym przypadku fryzjer. W wyniku odpowiednio przeprowadzonej konsultacji konsument otrzymuje receptę na zdrowe włosy przepisaną przez eksperta, która pozwala mu ściśle przestrzegać zaleceń fryzjera i trzymać się ustalonego z profesjonalistą planu na zdrowe włosy.
*źródło: IDS, Shopper PPD Offline and Online, kwiecień 2021

Kolejnym trendem w kategorii profesjonalnej pielęgnacji włosów jest transparentność. Obecnie niewielu konsumentów wybiera produkty nie znając ich kompozycji, składu, składników aktywnych i nie wiedząc jakie benefity płyną z ich użycia w interesującym ich produkcie. 65% konsumentów sprawdza produkt online przed jego zakupem**. Konsumenci poszukają produktów, które w jasny i klarowny sposób komunikują składy oraz stężenia składników aktywnych. Oczekują produktów które będą oparte o naukowe, potwierdzone badaniami formuły, które nie tylko skutecznie będą dbały o włosy od zewnątrz, ale przede wszystkich będą pielęgnowały włosy od wewnątrz, traktując je w sposób holistyczny. Konsumenci poszukują produktów, które będą mogli dopasować do swoich potrzeb, swojego stylu życia, swoich codziennych nawyków pielęgnacyjnych i takich, które będą dawały im przyjemne doświadczenie. Bo to właśnie doświadczenie produktu staje się ważniejsze niż produkt sam w sobie. Konsumenci poszukują marek które takie przyjemne doświadczenie dostarczą oraz oprócz skuteczności i sensoryczności będą odpowiedzialne społecznie, będą miały opakowania które pochodzą z recyklingu oraz w procesie produkcji będą dbały o środowisko.
** źródło: PMR, 202010 Poland Ecommerce PMR Online Retail Market.

Personalizowany kolor, personalizowana pielęgnacja

Redken Color Mantra to koncepcja koloryzacji według stref włosów dla zachowania ich najlepszej kondycji. Zabieg przeprowadzany jest w salonie, ale by kolor naprawdę długo cieszył klientkę, ważna jest domowa pielęgnacja. Fryzjer na podstawie analizy włosa przepisuje właściwą “rutynę pielęgnacyjną”, czyli coś w rodzaju recepty z produktami, które są dobrze dobrane do włosów konsumentki czy konsumenta. Dopiero ta współpraca profesjonalisty w salonie fryzjerskim i jego konsultacja, w połączeniu z odpowiednimi profesjonalnymi produktami do pielęgnacji włosów, dają pożądany efekt zdrowo wyglądających włosów. - Konsultacja z fryzjerem ma na celu stworzyć plan, dzięki któremu osiągniemy nasz cel - wymarzone i wypielęgnowane włosy. Pamiętajmy, że nie jest to plan krótkofalowy „do następnej wizyty”, ale plan na kilka miesięcy naprzód. – mówi Aldona Oleksy, właścicielka salonu fryzjerskiego Oleksy i edukatorka Redken.

Czytelna nawigacja w portfolio

Redken na samym froncie produktu w widoczny sposób komunikuje nazwę gamy i rodzaj produktu oraz typ włosów, dla jakich jest dedykowany. W lewym dolnym rogu znajduje się ramka z informacją o głównym składniku aktywnym gamy oraz nazwa kompleksu i stężenia jego składników w formule. Ma to na celu ułatwienie określenia korzyści ze stosowania produktu. Obok pojawia się również informacja o zbalansowanym pH formuły. Szampony i odżywki posiadają dodatkowo oznaczenia Braille’a na odwrocie opakowania dla osób niedowidzących, aby pomóc im w identyfikacji odpowiednich produktów. Nowe butelki szamponu i odżywki Redken są inspirowane naukowym charakterem marki oraz kształtem zlewki laboratoryjnej. Do ich wykonania wykorzystywane jest co najmniej 93% plastiku z recyklingu, z wyłączeniem nakrętek. Nowe nakrętki są zgodne z certyfikatem ISTA, czyli certyfikatem ochrony produktów przed uszkodzeniem podczas transportu. Certyfikat ISTA to dowód na najlepszej jakości opakowanie, który zapewnia, że towar może dotrzeć do finalnego odbiorcy w takim stanie, w jakim opuścił linię produkcyjną.

Na rzecz zrównoważonego rozwoju

Dzięki tej zmianie, zredukowano zużycie plastiku, wykorzystując do produkcji plastik z recyklingu. W przypadku produktów w formacie odsprzedażowym, jest to minimum 93% z wyłączeniem nakrętek i pompek. Dokładną informację o % tworzywa z recyklingu można znaleźć na odwrocie każdego kosmetyku. W europejskiej fabryce L’Oréal w Burgos, w Hiszpanii, od 2005 roku ograniczono zużycie wody o ponad 47%, a ponad 28 tysięcy metrów sześciennych wody zostało ponownie wykorzystane. Jest to również pierwsza fabryka L’Oréal, które działa jako pętla wodna. Obecnie, 100% wody jest oczyszczane i poddawane recyklingowi na miejscu. Wszystkie produkty Redken wytwarzane w amerykańskiej fabryce we Florence, część z nich dostępna w Polsce, między innymi kremy do włosów bez spłukiwania, uzyskały prestiżowy certyfikat Silver Cradle to Cradle™*. Certyfikat ten to jeden z najwyższych standardów dotyczących produktów, które są bezpieczne, składają się z komponentów nadających się do ponownego wykorzystania i są wytwarzane w sposób odpowiedzialny. Produkty są oceniane w 5 kategoriach: zdrowy materiał, ponowne wykorzystanie materiału, zarządzanie gospodarką wodną, energia ze źródeł odnawialnych oraz odpowiedzialność społeczna.
* zależnie od parametrów, produkty otrzymują certyfikat na poziomie Basic, Bronze, Silver, Gold lub Platinum. Marka Redken uzyskała certyfikat Silver.

W ofercie Redken obecnie znajduje się 10 gam pielęgnacyjnych, które zaspokajają 10 najczęściej zgłaszanych potrzeb konsumentek. Najnowsza linia to Volume Injection, zwiększająca objętość włosów.
# Nowości kosmetyczne
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Nitai - Specjalista/ka ds. Kluczowych Klientów Auchan - Kupiec - Kosmetyki i Drogeria Oferta pracy: Brand Manager - Natura Siberica Oferta pracy: Brand Manager - Phytopharm Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży eksportowej - Veoli Botanica Oferta pracy: Marketing Manager - Paese Technolog produkcji kosmetyków Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager