„Poczucie, że jest się młodym polega na tym, żeby akceptować siebie samego, płynąć z prądem, pozwolić się zaskoczyć, podjąć ryzyko, dać się ponieść i chwytać każdą chwilę. 212 Heroes wyczarowuje nasze intuicyjne, zbuntowane i wolne ja” – wyjaśnia Carolina A. Herrera, dyrektor kreatywna Działu Kosmetyków.
Od czasu wprowadzenia na rynek pierwszego zapachu sagi w 1996 roku, 212 gloryfikuje zabawę i radosną postawę. Kilka pokoleń na całym świecie odczuwało przypływ energii dzięki zapachowi 212 i jego kampaniom reklamowym.
212 Heroes idzie o krok dalej i budzi naszą wrodzoną zdolność do tego, by czuć się młodo, kiedy tylko chcemy. Jeśli młodość to pojęcie lub wyobrażenie a nie stan związany z wiekiem, to dlaczego nie mielibyśmy przyjąć wszystkich korzyści wynikających z takiego nastawienia?
Nowe pokolenie uważa się za najbardziej zróżnicowane, lecz zarazem inkluzywne. Wiek, klasa, pochodzenie etniczne, płeć, kultura czy miejsce urodzenia stały się drugorzędne i nie odgrywają już decydującej roli w kształtowaniu naszej tożsamości. Twarze 212 HEROES przekazują to przesłanie: nowa grupa 212 składa się z 14 ambasadorów o różnym pochodzeniu, wieku i płci.
Aby rozbudzić młodego ducha, Carolina Herrera unowocześniła i zmodyfikowała emblematyczną rodzinę zapachową. Dzięki 212 Heroes powstała nowa kategoria perfum fougère – szkieletu męskich zapachów – którą można nazwać fougère owocowo-drzewną. Zapach skonstruowano wokół niezwykłej pary składników. „Olejek geraniowy, elegancki i złożony, łączy się orzeźwiającym i musującym eliksirem gruszki. Ten zuchwały duet dodaje zapachowi energii i optymizmu” – wyjaśniają kreatorzy: Michalon-Bertier, Juliette Karagueuzouglou i Carlos Benaim.
Ta niezwykła para składników została wymyślona specjalnie na potrzeby kompozycji 212 Heroes. „Starannie dobraliśmy i destylowaliśmy każdą odmianę, aby stworzyć perfumy couture” – wyjaśnia Juliette Karagueuzouglou.
Zapach zawiera organiczne i wegańskie składniki certyfikowane przez Eve (Expertise Vegan Europe), jeden z najbardziej rygorystycznych i transparentnie działających organów w branży.
Opakowanie jest zwiastunem i symbolem innowacyjnej siły całego projektu. Zapach 212 Heroes umieszczono we flakonie, który przybrał kształt deskorolki. Taka forma sugestywnie wyraża zuchwałość.
Czy istnieje archetyp bardziej wolny i autentyczny niż deskorolka? Skateboarding, który narodził się w Kalifornii w latach 50. jako miejska wersja surfingu, szybko rozwinął się w globalne zjawisko kulturowe i sposób życia, jakim jest dzisiaj. Jego możliwości są nieograniczone, a wpływ etosu Do-it-Yourself i jego kultowa estetyka trwają nieprzerwanie.
„Skejterzy dostrzegają nieograniczone możliwości, jakie oferuje im miasto i przeobrażają je w swój plac zabaw. Są niezwykle pomysłowi: traktują skarpy jak fale, a chodnik jak morze. Wydają się innowacyjni, odważni, wytrwali, nieustraszeni, niezłomni i zdeterminowani: są prawdziwymi bohaterami” – twierdzi Carolina A. Herrera. Taką postawę prezentujemy w kampanii reklamowej, która ukazuje Nowy Jork jako gigantyczny skate park. Ścieżkę dźwiękową zrealizował australijski zespół Youth Group, który wykonał emocjonalną wersję (z większą liczbą gitar i perkusji) utworu Forever Young z lat 80., nagranego oryginalnie przez zespół Alphaville.