Ważne: Rosja wydłuża termin wdrożenia wymogów traceability do 1 lipca 2020 r.!
Ważne: Rosja wydłuża termin wdrożenia wymogów traceability do 1 lipca 2020 r.!

Rosja wydłuża termin wdrożenia wymogów traceability dla perfum i wód toaletowych z 1 grudnia 2019 do 1 lipca 2020!

Tuż po zakończeniu kolejnej edycji Międzynarodowego Forum Kosmetycznego, poświęconego m.in. wyzwaniom nowego rosyjskiego systemu traceability dla branży kosmetycznej, z Moskwy napłynęły doskonałe wiadomości.

Do zmiany stanowiska Federacji Rosyjskiej przyczyniły się kompleksowe rozmowy prowadzone od początku 2019 roku przez Komisję Europejską i władze krajowe poszczególnych państw członkowskich, aktywne działania organizacji branżowych - w tym oczywiście Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego oraz aktywny lobbing podejmowany przez szereg instytucji i partnerów.

- Jeszcze we wrześniu br. członkowie Związku otrzymali szansę udziału w spotkaniu organizowanym przez Departament  Handlu i Współpracy Międzynarodowej Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii oraz Ambasadę Rzeczypospolitej w Moskwie z przedstawicielami rosyjskiego rządu. Przedstawiliśmy wtedy pytania dotyczące niejasnych dla nas aspektów nowego systemu traceability. Dziś wiemy już, że między innymi te rozmowy przyczyniły się do przygotowania przez Rosję nowego projektu regulacji, dotyczącego przesunięcia zastosowania wymogów w zakresie etykietowania na perfumy i wody toaletowe z 1 grudnia 2019 r. na 1 lipca 2020 r. Na razie jest to tylko projekt, którego konsultacje zakończą się 29 października br. Niemniej dla naszej branży to niezwykle ważny krok na przód – skomentowała Blanka Chmurzyńska-Brown, dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego.

Nie byłby on możliwy bez bliskiej współpracy Związku z Ministerstwem Przedsiębiorczości i Technologii, Ministerstwem Spraw Zagranicznych i Ambasadą w Moskwie, a na arenie europejskiej – Cosmetics Europe, rosyjskiego Association of Perfumery, Cosmetics, Household chemicals and Hygienic goods i Komisji Europejskiej.

Tylko w takim gronie jesteśmy w stanie wypracowywać skuteczne stanowiska w relacjach z Rosją dla eliminacji ograniczeń w dostępie polskich kosmetyków do tego wschodniego rynku. Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego zasilał działania ww. partnerów przekazując na bieżąco informacje i stanowiska wypracowane z udziałem firm członkowskich, w oparciu o pytania, wątpliwości i doświadczenia przedsiębiorców. Działania te przyniosły tak oczekiwaną przez wszystkich zmianę podejścia strony rosyjskiej.

Związek wyraża nadzieję, że dłuższy termin wdrażania nowego traceability zminimalizuje wskazywane przez branżę kosmetyczną negatywne dla wszystkich skutki pośpiechu rosyjskich władz.

# Newsy producenci
reklama