Obie firmy, które zamierzają dokonać transkacji, zajmują się produkcją i dystrybucją produktów higieny osobistej. Grupa Sarantis sprzedaje produkty należące do 80 marek, m.in. STR8, Kolastyna, Jan Niezbędny. W Polsce grupa ta sprzedaje przede wszystkim mydła w kostce, żele pod prysznic, dezodoranty, perfumy, a także detergenty oraz produkty dla gospodarstwa domowego.
Nabywana przez Sarantis część mienia należy do dwóch spółek: PZ Cussons (International) oraz PZ Cussons Polska, które prowadzą podobną działalność. W Polsce kosmetyczne i detergentowe marki PZ Cussons to Luksja, Carex oraz Morning Fresh. Planowana akwizycja dotyczy jedynie marki Luksja.
Jednak z danych przekazanych UOKiK przez przejmującą spółkę wynika, że po koncentracji mogłoby dojść do ograniczenia konkurencji na polskim rynku w kategorii mydła w kostce.
Dlatego konieczne jest przeprowadzenie badania rynku, w którym UOKiK będzie weryfikował otrzymane informacje. W szczególności konkurentów i kontrahentów uczestników koncentracji na tym rynku.
Rozpoczęcie drugiego etapu postępowania nie przesądza o rodzaju decyzji, jaka w przyszłości zostanie wydana. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów może wyrazić zgodę (bezwarunkową lub warunkową) na koncentrację albo zakazać jej przeprowadzenia. Na tym etapie spółka może również wycofać wniosek. Zgodnie z prawem antymonopolowym, UOKiK w takiej sytuacji obligatoryjnie umorzy prowadzone postępowanie, a zgłoszona koncentracja nie dojdzie do skutku.
Zgodnie z ustawą o ochronie konkurencji i konsumentów postępowanie w sprawach koncentracji jest dwuetapowe. Pierwszy etap trwa do miesiąca. Natomiast w sprawach szczególnie skomplikowanych, w których istnieje prawdopodobieństwo istotnego ograniczenia konkurencji lub wymagających badania rynku, postępowanie może trwać dłużej.