Unilever deklaruje: nasz plastik, nasza odpowiedzialność i składa konkretne zobowiązania
Unilever deklaruje: nasz plastik, nasza odpowiedzialność i składa konkretne zobowiązania

Gigant rynku FMCG, do którego należą takie marki kosmetyczne, jak Rexona, Dove, Vaseline czy Axe zapowiedział, że do 2025 roku wyeliminuje z produkcji ponad 100 tys. ton plastiku oraz zbierze i przetworzy więcej opakowań niż sprzedaje.

Unilever chce ograniczyć produkcję plastiku i jednocześnie aktywnie przyczynić się do budowania gospodarki obiegu zamkniętego.

Koncern zobowiązał się, że do 2025 roku zmniejszy o 50 proc. ilość używanego plastiku poprzez redukcję plastikowych opakowań o ponad 100 tys. ton oraz zwiększenie użycia tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu.

Dodatkowo pomoże zebrać i przetworzyć więcej plastikowych opakowań niż sprzedaje. Firma prowadzi działania, które mają doprowadzić do tego, by do 2025 roku wszystkie opakowania z tworzyw sztucznych nadawały się do ponownego użycia, recyklingu lub kompostowania. Ponadto, co najmniej 25 proc. tworzyw sztucznych wykorzystywanych do produkcji opakowań będzie pochodzić z recyklingu.

Firma postawi na recykling i innowacyjne tworzywa

- Plastik ma swoje miejsce, ale nie jest to środowisko naturalne. Jedynym rozwiązaniem na eliminację odpadów z tworzyw sztucznych jest podejmowanie szybkich i radykalnych działań na każdym etapie cyklu produkcji i przetwarzania tworzyw sztucznych tworzyw sztucznych. Naszym punktem wyjścia jest projektowanie, zmniejszanie ilości zużywanego plastiku, a następnie upewnianie się, że to, co wytwarzamy, coraz częściej pochodzi z recyklingu. Dokładamy wszelkich starań, aby wszystkie nasze opakowania z tworzyw sztucznych nadawały się do ponownego użycia, recyklingu lub kompostowania. Wymaga to gruntownego przemyślenia naszego podejścia do opakowań i produktów. Zobowiązuje nas to do szybkiego wprowadzania nowych i innowacyjnych materiałów oraz do zwiększania skali nowych modeli biznesowych, takich jak formaty ponownego użycia i napełniania - podkreśla Alan Jope, CEO Unilever.

Zobowiązanie wymaga od firmy także zaangażowania się w procesy odpowiedniego gromadzenia i przetwarzania plastiku, które mają objąć około 600 tys. ton plastiku rocznie. Ma to być możliwe dzięki licznym inwestycjom i lokalnym partnerstwom.

Nasz plastik, nasza odpowiedzialność

Wszystkie działania zostaną podjęte w celu poprawy infrastruktury gospodarki odpadami w państwach, w których Unilever prowadzi działalność. Alan Jope dodaje: - Naszą wizją jest świat, w którym wszyscy pracują razem nad tym, by tworzywa sztuczne pozostały w gospodarce, poza środowiskiem. Nasz plastik - to nasza odpowiedzialność, dlatego jesteśmy zobowiązani do odzyskania go więcej niż sprzedajemy w ramach dążenia do gospodarki obiegu zamkniętego. Jest to trudne, ale ekscytujące zadanie, które pomoże zwiększyć globalny popyt na tworzywa sztuczne pochodzące z recyklingu.

Automaty do refilli już są - na razie w Azji

Od 2017 roku Unilever zmienia swoje podejście do opakowań z tworzyw sztucznych podejmując działania pod hasłem „Less, Better, No”. Realizując dążenia do zmniejszenia plastiku, firma odkryła nowe sposoby pakowania i dostarczania produktów. Na początku lata Unilever ogłosił wprowadzenie nowego produktu Cif Eco-refill, którego formuła pozwala na zmniejszenie plastiku o 75 proc. w porównaniu do zużycia standardowych środków czystości. Ponadto, w Azji Południowo-Wschodniej wprowadzono maszyny do napełniania szamponów i detergentów, które są dostępne, m. in. w lokalnych sklepach czy kampusach uniwersyteckich.

Poszukiwania możliwości zmian tworzyw sztucznych na „lepszy” plastik doprowadziły do opracowania innowacyjnego pigmentu. Nowa formuła składu opakowań Axe (Lynx) i TRESemmé sprawia, że trudno wykrywalny dotychczas czarny plastik może zostać poddany recyklingowi.

Jako realizację zmian „No Plastic” Unilever wprowadził na rynek nowości takie, jak kostki szamponu, tabletki do pasty wielokrotnego użytku, kartonowe patyczki dezodorantowe i bambusowe szczoteczki do zębów. Firma dołączyła również do platformy Loop, która bada nowe sposoby dostarczania i odbierania produktów wielokrotnego użytku z domów konsumentów.
# Newsy producenci
reklama