Strategia plastikowa – konferencja i raport już we wrześniu. Przed branżą kosmetyczną wielkie wyzwanie na kolejne lata...
Strategia plastikowa – konferencja i raport już we wrześniu. Przed branżą kosmetyczną wielkie wyzwanie na kolejne lata...

Kwestia plastiku jest obecnie bardzo nośnym i istotnym tematem. Stan środowiska rzeczywiście wymaga szybkich i rzeczywistych zmian, w trosce o planetę i przyszłe pokolenia, które będą na niej żyć.

Już dziś widać jak krok po kroku rośnie świadomość ekologiczna. Zmiany zachowań konsumenckich to jedno. W szerokiej perspektywie ważne są jednak zmiany systemowe. Dlatego Komisja Europejska w 2018 roku opublikowała „Strategię Plastikową”, zakładającą ambitne cele dla Europy: redukcji zużycia plastiku w ogóle, zwiększenia stopnia recyclingu, szukania innych, niż plastikowych rozwiązań w opakowaniach.

Strategia stawia cele, których realizacja ma zakończyć się już w 2030 roku. Bez wątpienia będzie to okres rewolucyjnych dla wszystkich przedsiębiorców zmian, w tym również dla tych z sektora kosmetycznego.

- Jesteśmy w momencie, w którym możemy jedynie zgadywać, czy najpierw przyjdą twarde regulacje, czy zmiany wymusi na nas coraz bardziej świadomy konsument. Zmierzmy się zatem z tym tematem już dziś! – mówi Blanka Chmurzyńska-Brown, dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego.

5 września 2019 Związek w  Hotelu Sound Garden w Warszawie organizuje pierwszą konferencję poświęconą wykorzystaniu plastiku w sektorze kosmetycznym.

- Będziemy rozmawiać na temat możliwości recyclingu opakowań po produktach kosmetycznych; zastanowimy się, czy biotworzywa są alternatywą dla sektora kosmetycznego, jak projektować ekologiczne opakowania. Zainspirujemy się już dostępnymi rozwiązaniami i zastanowimy się w którą stronę pójdą innowacje – podkreśla Blanka Chmurzyńska-Brown.

Jednak najważniejszym punktem konferencji będzie premiera Raportu – „Strategia Plastikowa i Kosmetyki. Nowa era opakowań” – który Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego przygotował wraz z Deloitte Polska. Raport pokazuje  sytuację polskiego sektora na dziś, identyfikuje główne problemy oraz zawiera rekomendacje dla polskiego Rządu co do kierunku projektowania przyszłych rozwiązań legislacyjnych czy edukacyjnych w obszarze szeroko pojętej Strategii Plastikowej.

Patronat nad konferencją i raportem objęło Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii, a wydarzenie oficjalnie otworzy minister Jadwiga Emilewicz.

- Wspólnie stawny czoło temu wyzwaniu! Teraz jest czas na kreowanie rozwiązań, które za chwilę okażą się być naszą codziennością – konkluduje szefowa Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego.
 

# Newsy producenci
reklama